Alla inlägg under april 2010

Av nannasblogg - 29 april 2010 20:49

...tänk att de måste till en stegtävling för att jag ska ta mig ut o gå, annars går jag då inte en meter extra om de inte behövs...nu däremot planerar jag in promenader varje dag o ni ska se att jag slutar direkt när tävlingen är över  Idag tog jag en prommis från Globen o ungefär till Henriksdal, så himla fint o gå efter vattnet...hittade en glasskiosk efter vägen o självklart va ja tvungen o stanna o köpa två kulor i bägare, mums! De blev som sagt plus minus noll i kaloriförbrukningen med andra ord. Vet ni vad som händer när jag går där o glufsar i mig glassen....jo Kajsa Bergqvist susar förbi som en gasell i grymt bra form... inte såg hon då ut som en som tar glasspauser efter motionsrundan direkt   

Se hela bilden

Av nannasblogg - 25 april 2010 16:17

Se hela bildenRåkade hamna mitt i filmen "Jalla Jalla"på TV 1000 idag...de är nog tidernas bästa komedi, har sett den flera gånger o skrattar lika mycke varje gång  

I övrigt ser vi nästan aldrig på film, inte ens om de går på TV...för trötta är vi helt enkelt, ja vet, pensionärs varning igen. I morse tog jag min första joggingtur för i år, de gick faktiskt hyfsat bra, har mätt upp en sträcka på 8,5 km som jag tänkte köra nu när stegtävlingen börjar...om jag inte orkar springa då går jag, huvudsaken är att jag rör på mig o får ihop en hel massa steg  ... efter träningspasset tog jag itu me lillstugan, en riktig storstädning som verkligen behövdes! Pyromanen jag gjorde i vanlig ordning en brasa o eldade upp både ett o annat som kom fram. Nu ska jag bara köpa en matta o ett tyg o piffa upp stugan lite, i framtiden när vi har lite o göra då ska vi fräscha upp den o byta golv o måla osv. Nu ska jag lägga mig i soffan o lata mig, hej hej!

Av nannasblogg - 24 april 2010 17:53

...närmare bestämt redan efter kl.6 i morse, av två anledningar...dels att jag somnade i soffan efter nio igår kväll o va helt enkelt pigg redan då...sen att vi skulle tidigt upp för att va på mässan när dom öppnade. De visade sig att vi kom iväg redan kl.8 så nu fick vi inte bara en dag på mässan utan även många timmar utomhus. Claes har hållt på me bygget som vanligt o jag har krattat hela tomten...visst är de fint o ha en stor tomt, men jösses va mycke de är o göra varje vår o höst...tänk på de ni som planerar o skaffa hus (vet att jag har några läsare med husdrömmar)...om ni inte är så värst pigga på o va utomhus o jobba så köp ett hus med en lagom stor tomt. Mässan va förresten sevärd, såg tyvärr inte den snygga snickaren från "Äntligen hemma"...bara hon "pyssel" kvinnan med de stora blonda håret från programmet. Ha en fortsatt trevlig helg! Nu ska jag försöka laga till en nötrulle!

Av nannasblogg - 21 april 2010 20:25

För exakt ett år sen hade vi våra midsommarplaner färdiga, lite kul o se här på bloggen vad jag skrev för ett år sen...o som ett brev på posten fick jag idag en mejlförfrågan om just midsommarplaner, lite lustigt sammanträffande. I år blir de nog byaföreningens midsommarfest på ängen här tillhörande korvgrillning o "små grodorna" runt stången ...


Nästa vecka kör vi igång med Stegtävling igen med jobbet o min silverplats från förra året blir nog inte lätt o leva upp till i år...de är nämligen alldeles för många hurtiga som har anmält sig. När de gäller träning i övrigt så har jag verkligen inte ansträngt mig något den senaste tiden...träningskortet sålde jag på Blocket för några veckor, inte för att jag blev less utan för att komma igång med utomhus träning istället....förresten så är de smidigt o köpa träningskort på Blocket, de enda som behövs är en enkel överlåtelse o du slipper medlems o onödigt långa bindningstider. Jag har oxå investerat i en Pilatesboll, men än så länge har den bara dammat i ett hörn...försökt o googla efter övningar, men hittade inga bra, behöver några fasta övningar som jag kan köra, annars blir de aldrig av. Snart är de dags för Greys, missa inte de!

Av nannasblogg - 19 april 2010 18:46

    

Några säkra vårtecken lyckades jag hitta på tomten i helgen, krattat o fört en massa skräp till soptippen så vårstädningen är i full gång här, de mesta brukar vi elda upp på en gång. Vi har ständigt en brasa igång varje helg, tur att vi inte har grannar så nära. Jag överlevde sprutan (TBE vaccinet) i lördags, de kändes inte alls faktiskt...lite pinsamt bara, när de va min tur o gå in i vaccinbussen då sa C högt "skrik inte så högt nu så du skrämmer alla" o där utanför stod de barnfamiljer o väntade   en till dos behöver vi ta om en månad sen ska de va fullt skydd. I helgen har jag vart me o spikat ytterpanel på huset, en hel vägg, i början gick de sådär men sen mot slutet efter ca femton brädor då fick jag riktigt bra sving me hammaren. Jobbveckan har börjat med en föreläsning idag,  "Ta skit! Och gör det till Guld" http://www.fortbildarna.se/stad.php?id=4 med Alex Schulman och Annika R Malmberg, handlade om hur man tar emot/ger kritik o gör något bra av de, intressant o mycket igenkännande...ångrade att jag inte köpte boken men den går säkert o köpa på nätet som allt annat...

Av nannasblogg - 17 april 2010 09:00

 

Visst är hon söt lilla Sofia...o hon är extra glad för att moster har broderat en sån fin tavla till henne    

Av nannasblogg - 15 april 2010 19:20

Tycker ni inte att de är lite läskigt med askmolnet, hoppas dom håller flygtrafiken stängd tills de är över..undras om de fanns flygplan i luften när själva vulkanutbrottet skedde?  Snacka om att piloterna måste ha undrat vad som händer...sker ju inte varje dag precis....Idag var jag tillbaka på jobbet igen efter utbildning...mycke o göra som vanligt...är så himla kul med utbildning, få lära sig nya saker, jag tror att min hjärna är gjord för att hela tiden lagra ny information, ryms huuur mycke som helst....   Förresten så har jag inte bara jobbat utan även haft "lilla julafton"....fick hem mitt paket från La Redoute...beställt vår/sommar kläder o allt passade bra! Jätte nöjd! Till helgen ska vi äntligen ta de där TBE vaccinet mot fästingar...känns som att de är klokt eftersom vi bor här ute....en vaccinbuss kommer till ICA i Mölnvik så de blir nära o bra, inga ursäkter o inte ta de! Huuuaa..gillar inte sprutor....

Av nannasblogg - 13 april 2010 19:45

      

...o tills dess tänkte jag plocka fram några bilder från förra sommaren för att längta ännu mer...tänk va tiden går fort, känns som att de va igår jag tog dom här...

        

...i år blir de sammanhängande fyra veckors semester, de va ett tag sen man hade de...v.29-32 hoppas jag få, men inte är de klart än   ....för alla er vill ha lite tips för bygg o trädgård o inredning så är de ännu en mässa i Kista nästa helg http://www.hemmakanalen.se/antligen_hemma_massan hela gänget från Äntligen Hemma är där o ger tips osv...vi tänkte nog åka dit o kika...på tal om Kista så är jag där i veckan på utbildning o gissa vem som springer runt i alla affärer i centrum på lunchen  ...em nackdel 3 timmars resväg varje dag...tur att de bara är några dagar...


Ovido - Quiz & Flashcards