Alla inlägg under januari 2012

Av nannasblogg - 30 januari 2012 19:40

....vi har fått en ovälkommen gäst i huset, en mus som springer omkring någonstans i sovrumsväggen...tror den höll en viss person vaken i helgen, eller hur syrran :)












....fyra fällor placerades ut igår kväll, med en liten ostbit..gissa vad som hände? Jo, den rackaren tog ostbiten från fällorna o klarade sig undan....en liten luring...nåja, ett nytt försök i natt så får vi se imorn.

Av nannasblogg - 27 januari 2012 08:20

...i helgen ska jag busa med moster o imorn fyller mommo år, GRATTIS, present från mig kommer på posten snart!

Av nannasblogg - 25 januari 2012 20:53

....kul med alla appar som man kan ladda ner till mobilen...allt är som helt nytt för mig eftersom jag är Iphone nybörjare. Den jag laddat ner senast heter FunBeat o är en av många motionsappar, mäter sträcka etc. sen har den en röst som pratar o säger när en kilometer har gått o hur fort de går...bra för då vet jag när jag slöar till på min barnvagnsrunda, körde idag en riktigt rask promenad på 5 km o som vanligt kändes de..blir som lika förvånad varje gång...hur dålig kondition har jag egentligen. Igår fick jag användning min "väckarklocka med ficklampa" app, skulle promenera från bussen o de var alldeles kolsvart..smått hysterisk hann jag bli för att jag inte såg in i vagnen men de ordnade sig med ficklampan som lyste upp hela vagnen, superbra! 

Av nannasblogg - 24 januari 2012 06:51

...alla som känner mig vet att jag gillar det här med stjärntecken etc. och då hittade jag lite sånt skoj på www.babyn.se

såhär står det om vår skorpionbebis :)


23:e oktober – 21:a november
Planet – Mars och Pluto
Element – vatten

skorpionen babyNär skorpionbebeisen kommer till världen så är allas ögon på henne. Och det är precis så som det kommer fortsätta vara för en lång tid framöver, då den här bebisen till varje pris vill vara i centrum av allas uppmärksamhet. Hon är dessutom en ganska manipulativ liten krabat som suger åt sig av engergin från dem omkring henne.

Skorpionen är också en smula mystisk och svårtydd, vilket gör att det kan vara svårt att veta vad som är på tok när hon börjar att gråta. Ofta är det något som döljer sig under ytan, och det kan vara mycket svårt att dra det ur henne.

Räkna med att det kan bli maktkamper med den här bebisen, då hon räknar med att mamma och pappa och syskonen ska följa hennes planer. Det positiva som följer med detta är att hon vet vad hon vill, och hon är tydlig med att informera omvärlden.

En viktig detalj är att skorpionbebisen hatar smutsiga blöjor, så byt henne ofta! Ofta kan det vara orsaken till hennes missnöjen, men det är inte alltid ni kan stoppa ett utbrott så enkelt.

Den lilla skorpionen trivs i sällskap, särskilt om hon får stå vid rodret och styra.

Sammanfattningsvis så är skorpionbebisen smart, vill göra saker på sitt eget sätt och vet hur hon ska få det hon vill. Se upp!

Av nannasblogg - 23 januari 2012 07:02

....snön har bara vräkt ner i helgen så nu börjar de likna vinter men visst börjar de märkas att de är ljusare längre tid på eftermiddan nu? Tror vintern kommer att kännas kortare nu när vi sluppit dom riktigt stora snömängderna, inget jag saknar direkt...huua. Ja, vad har hänt i helgen då? I lördags blev de en spontan lunch i Mölnvik med Mari och Emilia, alltid lika spännande o se hur Ella "sköter" sig utanför hemmet. Vi är ju som inte vana o röra oss ute..de var första gången vi satt t e x på ett café, men de gick hur bra som helst..hon sov i babyskyddet hela tiden...


Annars så flyter dagarna på...njuter av varje dag tillsammans med vår lilllskrutt. Vi brukar vila tillsammans på eftermiddan o då brukar de se ut såhär :) Hon är otroligt söt när hon trycker sin näsa mot min o villl alltid ligga så nära med ansiktet..kanske därför hon är så förtjust i snuttefilt?!

 

....när jag får tiden över d v s när hon sover då passar jag på att kämpa vidare med en fotobok på Photobox. Den handlar om när hon föddes och tiden på sjukhus. Vi tycker de är viktigt att hon får ta del av allt sen när hon blir stor..den blir riktigt bra om jag själv får säga :) men jösses vad de tar TID! De går ju o jobba hur mycke som helst med layout etc. men jag orkar helt enkelt inte utan gör den rätt så "standard"...huvudsaken att bilderna finns med o lite text.


I veckan har vi inget bokat, tänkte nog försöka ta mig till babysången ändå någon dag...är dock inte sådär jätte förtjust i bilkörning nu när de är såhär halt men de går ju o åka buss. På fredag får vi besök av syrran som stannar över helgen, äntligen!

    

Av nannasblogg - 20 januari 2012 07:46

 

...med nya fina filten, TACK Malin! En liten sömntuta är hon vår lillskrutt, iallafall nattetid. I veckan har vi bl a haft återbesök på sjukhuset och vi fick så positiva besked så vi blev såhär glada......

 

...nu behöver vi inte åka dit förrän om en månad, jippie! Vi har också hunnit med att träffa bebis kompisarna, Måns och Alice...idag ska vi till kommunen och fixa pappa registreringen...måste även boka tid för 2 månaders kontroll och 3 månaders vaccin, tiden går så fort...hjälp...tänk att jag har snart vart hemma i fyra månader! Helt otroligt!


Vi hade tänkt börja på babysång idag men blev lite nojig, först syrran som sa att det är väldigt mycke baciller som frodas på såna aktiviteter och sen Malin som sa att de går RS här i kring. Nu får ju hon antikroppar mot de och har ett skydd på 75%, men ändå...man vill som inte riskera nått eftersom vi äntligen får vara en månad ifrån sjukhuset...det är ju ingen panik med aktiviteter för hennes del..är ju inte så att hon sjunger sådär väldigt mycke hemma eller visar nått direkt behov av de :) nåja, förr eller senare så ska jag börja iallafall...


Förresten, vad tycker ni om serien "Mammor och minimodeller" Inte konstigt att det skapar debatt och upprör tittarna. .. trevlig helg! Kan tänka mig att dom sju personerna i Vimmerby som satsade 60 kr och får dela på 133 mille har en riktigt trevlig helg....är så nöjd med mina 150 kr som jag vann på Postkodlotteriet.


Av nannasblogg - 17 januari 2012 07:00

....såhär slut var jag igår eftermiddag...varför undrar ni kanske? Jo, Mari från "mammagruppen" tog med mig på sin dagliga promenadrunda med hund o vagn, de visade sig vara värsta skogspromenaden :) phuu..jag har nog betydligt sämre kondition än du Mari..försökte hålla igen o inte flåsa allt för mycke...kroppen fick nog en smärre chock för de känns idag kan jag säga, är ju ett år sen jag "tränade"...sen är de tur att min vagn har typ traktordäck..

....himla skönt var de iallafall o få frisk luft...Ella sov så gott i vagnen...kanske inte undra på så som de skumpade :) hon var på så bra humör sen på eftermiddan så hon gillar nog utflykter o frisk luft! Dessutom tog vi vår premiär tur med buss..nåja, bara typ tre hållplatser men alltid nått.

Av nannasblogg - 15 januari 2012 08:35

    

...med Carina igår o banankakan blev faktiskt lyckad :) dessvärre gick jag o åt på den hela kvällen sen, inte bra... måste skärpa mig o försöka få bort den här degklumpen till mage, dra ner på kolhydraternn helt enkelt...börjar imorn.

Ella fick fina presenter igen, kläder o en tuggleksak, TACK igen Carina! Dessutom hade hon koll på att det är Tulpanens Dag idag, som ni ser super fina!

Ovido - Quiz & Flashcards