Alla inlägg under januari 2014

Av nannasblogg - 30 januari 2014 16:38

....idag har jag fått hålla i en 7 veckor gammal bebis, helleluttan så liten å go!! Efter dagis blev de lite pyssel, pärlor är roligt just nu fast just pärlplattor är för jobbigt å göra så de fick bli ett hjärta istället. Sen blev de en premiär tur med gåstolen, väldigt uppskattat som ni ser.

Av nannasblogg - 29 januari 2014 16:58

....å kan säga att de var inte lätt å fota David, vilken fart han hade! Å snart börjar han gå å då lär de bli ännu mer fart :) Emil tittade med stora ögon när han kröp runt honom, ser ni vilken härlig blick dom ger varandra på bilden ner till vänster?!

Ja, nu har jag gjort några långresor med bilen d v s kört ner i tunnlarna å de gick faktiskt bättre den här gången men det är verkligen ett måste å ha ljud på gps:en annars går de åt skogen. De känns oxå som att de börjar bli mindre nervöst, har faktiskt ingen spänningshuvudvärk alls nu :) så vad säger man, övning ger färdighet.

Av nannasblogg - 28 januari 2014 16:43

....idag var de dags för BVC. Har då helt glömt bort vad de var som läkaren kollade på vid 6 månader.

Nå vad var de Emil skulle kunna/göra nu? Jo, följande checkades av, nämligen att kunna: 
* vända från rygg till mage å tvärtom
* följa en sak med blicken när man släpper ner den till golvet
* jollra
* greppa en sak å byta hand
* dra sig med upp när man håller i händerna


Läkaren lyssnade även bl a hjärta, lungor, puls..sen svara på frågor om sömn å mat, eventuella allergier, eksem mm. 


...å han gick så fin, fint igenom hela besiktningen! Han har t o m börjat flytta sig runt på mage, roterar ett helt varv på stället. Fick en salva mot torr hud som jag ska testa, Locobase repair, han har nämligen torra fläckar på armarna å bröstet som kommer å går men BVC sköterskan tyckte de såg ut som helt vanliga torrhetsfläckar å ingen allergi så de är bara å smörja på. Har ju själv alltid haft väldigt torr hud. Å sen vikt å längd såklart: 9850 g å 70,5 cm lång, han ökar fortfarande ca 1 kg i månaden. Lite kul å jämföra med Ellas BVC kort å de skiljer bara 200 g på vikten, verkligen jämnstora syskon! 


Av nannasblogg - 28 januari 2014 12:28

      

....bara några så ni får se....nybörjare som man är :) men tycker ändå jag fick till några fina 6 månaders foton idag, dom ovan är från fotosession idag å den nedersta är typ första fotot jag tog med kameran. Har inte lärt mig redigera än i Mac så de får bli nästa steg, kul är de iallafall men lite stressigt med en otålig bebis i famnen så redigeringen lär inte bli förrän en vacker dag.  

Av nannasblogg - 28 januari 2014 10:13

...kan rekommendera stämpelfärg från Panduro, jättelätt å torka av!

Av nannasblogg - 27 januari 2014 15:34

....bl a måndagshandlat sen har jag vart en riktigt glad å skötsam kille så mamma har fått både äta sushi, fika å umgås med mammakompis, sen inte minst så har jag ju givetvis flörtat lite med söta Lisa.

Av nannasblogg - 26 januari 2014 17:22

....-3 grader å solen tittade fram då å då här. Ella provade sina skidor men de var inte roligt, dom skulle av direkt så jag hann inte ens ta ett foto. Nå vi har ungefär en månad på oss att öva till ett skidlopp på dagis. De fick bli en promenad istället å båda somnade direkt, bara näsan syntes på Ella.

På eftermiddan har vi bakat en banankaka. Har haft en liten hjälpreda i köket som både hjälpt till med kakan å disken. Den blev riktigt god så här har vi minsann fått höra mer än en gång "Ella bakat en kaka"

Av nannasblogg - 26 januari 2014 12:14

....när jag vet att jag måste gå in här å rapportera veckoresultatet. Då kommer de här....veckans minskning -0,9 kg å 5:2 efter tre veckor = 2,8 kg, så visst de fungerar fortfarande. Fastedagarna känns som inge speciella alls längre, har varken nå jättehunger eller sug efter sötsaker, gäller bara å planera in dom rätt d v s när jag inte har så mycke andra aktiviteter. Vet inte, men jag tycker ändå de går lite trögt, nu får jag lägga in en högre växel å ta tag i magträningen. Japp, så får de bli, en kvart om dagen ska jag få till, så är de bara!

Ovido - Quiz & Flashcards