Alla inlägg under september 2010

Av nannasblogg - 30 september 2010 20:12

     

...o den ena ser ut såhär, hittade den på Åhléns..den andra i en annan stil, mörkare brun färg med lite flätmönster från h&m, mina nya favoritplagg! Tjacka, hahaa..vilket roligt ord o nä jag säger de inte till vardags, skulle bara skoja med er...ja o så favvo schampot just nu..verkligen bra för blonda kalufsar....

...fast nu har ju nästan alla färgat mörkt till hösten, men nu har ni ett tips till nästa sommar när ni blir blonda igen ...förresten, de var sååå nära att jag åkte på en polis kontroll på hemvägen idag, de bara kryllade av poliser vid Grisslinge Värdshus..men jag hade tur, tror de va för att jag körde i den yttre filen (ja, ni som känner mig vet att jag INTE byter fil i onödan) o de var som lättare säkert för dom o ta in bilar från den andra filen..huuua, hade ju inte vetat vad jag skulle göra. Då var de helg snart igen, skönt med framförallt sovmorgon...vaknat så himla tidigt hela veckan, vi har inga speciella helgplaner, mer än de vanliga som jag inte ens orkar nämna här..blir så tjatigt   

Av nannasblogg - 26 september 2010 19:43

...d v s som vanligt en helt vanlig söndag...målat igen, den här gången täckfärg, de tar som aldrig slut...tände en jätte brasa o brände upp allt granris bl a från ett träd som vi fällde tidigare i våras, har inte orkat ta tag i de tidigare för de är verkligen ett riktigt skit göra..o sen inomhus en massa småfix, kommer nog o sova gott i natt  ...upptäckte precis att de blev visst samma rubrik som för exakt ett år sen, arbetsläger även då...vilket liv jag har   

Av nannasblogg - 25 september 2010 20:39

- Sov lääänge i morse...blev en sen kväll igår, träffade Anna o Inger (fd kollegor från skolan) på söder, http://www.baras.se/  trevlig krog men vi kände oss som morsor på stan, medelåldern låg väl på 19 år..de var de enda stället vi lyckades få bord på, knök fullt precis överallt...blev lite mat, vin o surr om allt som hänt de senaste året för de va nog ett år sen vi sågs senast...

- En sväng till sopsorteríngen i Hemmesta med ett släpp fullt med skrot o skräp..

- Strosade på Bygg Ole medans glada snickaren köpte virke, bläddrade i tapetkataloger..hua, tänk när de blir dags o välja tapet, hur ska de gå?

- Grundmålat burspråket som börjar bli färdigt...

- Skurat väggarna på lillstugan...möggel eller vad de nu heter, ja, de blir så efter ett tag...

- Grillat karré kotletter...usch, är så less på karré o grönsaker men orkar man inte engagera sig o göra nått annat då är de bara o äta o va tyst!

- Dansfeber på TV 4..vilken tråkig program idé, bra med insamlingen men annars så dåligt...trodde nästan att sommaren hade gjort en comeback idag, soligt o riktigt varmt har de vart idag, härligt!



Av nannasblogg - 22 september 2010 19:38

Vaknade väääldigt tidigt idag...pigg som attan redan vid halv fyra i morse så jag steg upp o åkte till jobbet o gjorde lite nytta istället, är de inte tvärtom, vanligt o bli tröttare nu när höstmörkret är här? Fast sen kom jag på en sak, de kanske var fullmåne i natt..försökte leta på nätet efter en fullmåne kalender för 2010 o gissa vilket datum jag hittade...torsdagen den 23 september..nä, jag är inte alls vidskeplig  men visst var de ändå ett roligt sammanträffande!

De känns som att veckorna bara rusar iväg nu, hinner ju bara med ett inlägg här så är de en ny vecka..inte för att jag nu har nått intressant o skriva om, är tacksam för att ni orkar läsa o kommentera mina mindre händelserika inlägg...nå, gröna lund var i o för sig inte tråkigt, länge sen jag hade så kul   Vad tycker ni om årets idol? Har ni fått någon favorit än? Polisen från Boden tycker jag är bra, men såg han precis i gruppframträdandet o då gick de inte så bra så han lär ryka...sen har jag börjat följa Biggest looser, vilket roligt jobb tränarna har, men kör dom inte liiite för hårt med deltagarna, är de inte riskabelt för hjärtat oxå o ta i sådär när man är så tung, iallafall imponerande att dom lyckas gå ner så mycke på bara en vecka...kan säga att de går inte lika bra här, men vem orkar bry sig, de är ju ändå jul snart..   


Av nannasblogg - 18 september 2010 18:54

...o bildbevis finns   ni som inte känner till hur den går kan kika på den här länken: http://www.youtube.com/watch?v=BPE6aS4sS1M 


Ja, hur kan de komma sig att jag vågade...hade väl inget val direkt...alla andra i sällskapet sa att självklart ska vi åka karuseller...o jag som hade förväntat mig en lugn 5-kamp innan Europe började spela..eftersom vi va fyra pers så skulle ju en va tvungen o åka ensam om inte jag ställde upp så de va bara o bita ihop...tänkte först när vi började med den vanliga berg o dalbanan att jag kommer o dö eller åtminstone börjar jag o grina...med åldern har jag bara blivit fegare o fegare när de gäller höjder o hög fart...kan ni gissa vem som bara ville åka mer o mer efter första åket?! JAG  så jäkla roligt de va!! När de gäller konserten så va de liiiiite för mycke folk för att ha någon som helst möjlighet o se nått, Gröna Lunds scen är inte direkt den bästa scenen för stora konserter, jag saknade storbildskärmar så att även publiken längre bak o på sidorna har en chans o se nått...om ni vill se ett klipp från konserten så ligger de ute en del låtar på youtube..bl a den sista dom körde såklart Final countdown...http://www.youtube.com/watch?v=I8-ny4zcKEo&feature=related

Jag får inte in hela klippen här, de fungerade då tidigare, nån som vet va jag gör för fel??...ja o sen lyckades Claes vinna en sån där JÄTTE kexchoklad på 2 kg, är de inte typiskt...när vi vinner nått, vilket aldrig händer, då är de givetvis nått som går o äta...om jag har bra karaktär? nja, en halv har jag smakat så de är väl ändå godkänt...


Av nannasblogg - 10 september 2010 21:18


...som står i två delar mitt i vardagsrummet...den får stå där tills vi börjar med inomhus jobbet...förra helgen fick vi upp brädor runt hela huset (förutom burspråket) även på baksidan runt glaspartiet så de känns som att vi ser ett slut på utomhusjobbet snart...byggherren här hemma han kämpar då på varje dag tack o lov att han inte har lessnat än, vilken energi säger jag då bara...

Av nannasblogg - 10 september 2010 20:44

  

...en aningen mer sofistikerad...ser ni va stor handen blev mot spegeln...känns skönt med lite uppfräschning efter sommaren. Vi har ju egen brunn här ute så vattnet innehåller väldigt mycke kalk o järn så håret blir lite blaskigt sådär efter tvätt, nu fick jag tips på ett schampo som tvättar bort såna beläggningar...de inhandlades såklart, att jag inte förstått o köpa ett sånt tidigare, nåja, bättre sent än aldrig...något annat som har inhandlats idag är enzym peelingen från den nya Emma S. serien, den ska testas ikväll! På tal om shopping, känner mig rik idag, lägenhetssköpet är klart! Lämnat nycklarna o vart förbi där o tagit farväl av lyan i morse...snyft...nåja, roligt o få skryta med höga siffror på kontot en liiiiten stund iallfall för de är minus snart igen...allt går till bygget. Kul att mitt inlägg om valet blev så populärt, slog nog rekord i inlägg, de blir allt spännande nästa helg o se hur de går! Lågkolhydrat kosten går nästa vecka in i 5:e veckan o de går faktiskt bra (ok, fuskat liiiite då, men inte mycke) MEN jag står totalt still sen två veckor tillbaka, händer ingenting, inte ens ett gram minus eller plus...fast jag känner mig tajtare..några tips? Om jag tränar? Nada, har ingen inspiration alls....fredagsmys med mörk choklad 72% o ett glas rött, de är väl ok Malla? Skönt med helg! Ser på Idol audition, tänk att de finns så många talanger kvar, hur svår är inte den branschen o ta sig fram, dom som har vart riktigt bra dom senaste åren minns man ju inte ens namnet på längre.....men vad gör folk där när dom inte kan sjunga. I helgen ska jag försöka ta tag i mina saker från lägenheten som för tillfället står i lillstugan, rena kaoset, nu känns de bra o rensa när allt är klart med försäljningen oxå. Nästa helg händer däremot nått skoj, vi ska gå på Europe på Grönan, en riktig nostalgi tripp!


Av nannasblogg - 6 september 2010 20:56

...själv är jag fortfarande osäker, googlade o hittade via DN ett test som jag provade http://www.dn.se/nyheter/valet2010/kolla-var-du-star-infor-valet-1.1123899 inte för att testet var i sig avgörande men nu är jag mer säker på åt vilket håll jag står så nu är de dags o bege sig till vallokalen....

Ovido - Quiz & Flashcards