Alla inlägg under januari 2011

Av nannasblogg - 29 januari 2011 20:49

....minns inte när jag va på IKEA senast men idag blev de av iallafall...fast med lite protester från C som är smått upprörd över Uppdrag gransknings  avslöjanden om Kamprad....fick äntligen använda ett presentkort som jag fått för lääänge sen...köpte den stora varianten av maskros lampan, den blir jätte fin hos oss sen när de blir klart eftersom vi får så högt i tak....


...tog en fika såklart....årets första semla...endast 5 kr o god va den....tänk om man hade IKEA närmare då skulle man ju kunna gå dit bara o fika eller ta en lunch....är ju billigare än o laga mat eller baka, kan tänka mig att pensionärerna i Happis gör de till en daglig utflykt eftersom IKEA ligger så centralt där...

Till middag idag blev de hjortstek, potatisgratäng o ett Amarone vin....kände för o lyxa till de lite efter en lång jobbig snorig vecka...börjar piggna till nu o fått tillbaka både smak o lukt.


Imorn blir de jobb med bygget...eldragning har de vart i veckan o börjar bli färdigt nu för att isolera igen väggarna i sovrummet o sen kan man börja lägga skivor på väggarna (eller va de nu heter). Plåtslagarna har vi väntat på sen typ oktober o de verkar som att dom är pågång nu o ska ställa typ en byggbod på tomten där dom kan luncha osv...frågan är bara var? Innebär att vi får skotta upp hela tomten..suck...

Av nannasblogg - 28 januari 2011 21:17

  

.....måste erkänna att jag nästan glömde bort de..får skylla på att jag har huvudet fullt av snor....jisses, vilken vecka...nästa gång SKA jag va hemma o kurera mig o inte jobba! Att jag aldrig lär mig....bilden är förresten tagen på Fjäderholmarna en varm sommardag...de enda jag hittade...vet att jag ser konstigt ut, liksom stort huvud :)

Av nannasblogg - 25 januari 2011 20:14

....här va de täppt i näsan...helt slut efter att ha försökt hålla god min hela dan på jobbet...ser på Sofies änglar på TV 5, usch så himla hemskt! Vad gör en förkylning när de finns såna människoöden...ja, säger så som jag alltid sagt livet är orättvist....

Av nannasblogg - 24 januari 2011 18:42

....äntligen börjar sista veckan...hörde i morse på Mix Megapol där Anders Timell sa att "visst har januari känts ovanligt lång o seg"  kan inte mer än hålla me...kanske de beror på att vintern kom så tidigt även hit i år.....till på köpet har jag nog åkt på en förkylning...känner mig tung i huvet o näsan börjar rinna...hoppas de inte blir mer än såhär....jag som har vart så duktig me o käka kosttillskott i flera månader....började t o m med mivitotal plus och omega 3 Pikosal  för ca. en månad sen...däremot har jag vart sämre på o va i friska luften, sitter mest inomhus både på veckorna o även numera på helgerna eftersom vi jobbar me bygget inomhus....ja, ja inget o klaga över, bara på me skorna o ut gå...eller inte....

Av nannasblogg - 22 januari 2011 20:50

....mommo fyller hela 90 år idag...o hon är tyvärr inte så pigg o kry just nu så vi skickar många styrkekramar från oss här i Sthlm    

Av nannasblogg - 20 januari 2011 19:41

....inför sommaren o dessa äckliga småkryp...äntligen tog jag mig i kragen igår o gick upp till Nacka Hälsan o tog den tredje sprutan så nu ska man ha fullt skydd tills nästa sprutan om 3 år....

...förresten på tal om sommar o skärgård...ser ni bakgrundsbilden här...den trodde ni jag hade snott på Google bilder va? Men se du de har jag inte....den är tagen på sjön en sommar. Ja, nästa nyttogrej jag skulle behöva få gjort är o gå till frissan...ser för täskig ut just nu...att man aldrig lär sig o gå regelbundet o fixa frillan.


Är det någon som förresten vet vart Greys har tagit vägen? 

Av nannasblogg - 18 januari 2011 19:42

....kammat hela 200 kr på Joker   lite överraskad blev jag allt...lämnade in min 5 veckors lotto för rättning (ja, vet pensionärsvarning) o de visade sig att de fanns en vinst....tänk om de hade vart några nollor till...jag som aldrig vinner nått är glad åt allt jag får...kom väldigt lägligt oxå...är ganska pank, som dom flesta nu...brukar man inte säga att de är årets fattigaste vecka nu? Sista slantarna gick till bokning av billiga flygbiljetter...passade på när dom hade så bra pris nu o de va verkligen billigt....bokat både till mig o mamsen färdigt sommarresorna hit o till Lule....vilken framförhållning va!


Så himla härligt med regn o plusgrader! Snön smälter bort så fort o vi bara jublar här hemma...tyvärr är halkan mindre rolig...jag staplar ju jämnt omkring i höga stövlar o några vurpor har jag självklart lyckats med o därtill fått några fina blåmärken som alltid. Jag köpte förresten ett par Uggs häromveckan..har länge gått o tittat på såna...när jag hittade ett par superbilliga då slog jag till såklart...MEN...inte såg jag att sulan va livsfarlig! Jag skojar inte..de är som Bambi på hal is...bytte om i bussen till dom o gissa hur de gick när jag skulle stiga av....jo, jag gjorde typ en vurpa direkt när jag steg av o sen några till på vägen hem o just då va de bara snö o ingen is...nä, dom åkte snabbt in i garderoben o kommer fram först när de är barmark.


När de gäller bygget så är de eldragning för badrummet just nu...allt måste planeras och tänkas ut i förväg....gissa vad C har kommit på nu? Jo, han ska skaffa ett jätte akvarium o de ska placeras utefter en helvägg i badrummet så man kan relaxa efter bastun o titta på fiskarna   Vet ni vad jag ska ha då om han får ett akvarium, jo....ett eget gym med typ löpband o sånt...inte för att jag vet vart de ska placeras men de finns säkert plats...ja, som ni hör, här planeras de för fullt!



Av nannasblogg - 15 januari 2011 14:33

       

  

....hemkommen från en helkväll/natt på stan...en kompis från Happis är i Sthlm på besök hos sin dotter som flyttat till Bro...bokade ett rum i stan, enkelt typ vandrarhemaktigt...de va riktigt fint faktiskt...själva stället va som en stor lägenhet med rum...fräscht va de oxå o ligger på Grev Turegatan, billigt för o ligga så central, typ 600 kr för en natt....kostar ju samma som o ta en taxi hem....hennes dotter va me oss ut o dottern fyller 20 i år o hon blir själv 38 i år..de ni....lite lustigt o partaja med lilla Nadja     huuua man börjar bli gammal...men vi kände oss som jämngamla med henne, va är de dom säger...forty is the new twenty.....

    

  ....o vi lyckades ta oss in på Golden hits...trodde aldrig de skulle gå me tanke på att åldersgränsen ligger väl på 23 år men vi låtsades va bortkomna turister   vakterna riktigt trevliga....o sen blev de dans där tills dom stängde...

 

Idag tog vi en promenad genom stan...hittade ett urmysigt fik på Kungsgatan...minns inte va de heter, kanske Bagels nått...nå iallafall så va övervåningen inrett som ett vardagsrum...på projektor rullade de en Charlie Chaplin film bl a o gammaldags möbler...riktigt coolt....som ni ser så är de en som inte mår så bra    ...jag mår själv faktiskt bra, lite seg bara...för lite sömn...

 

    

....skönt med helg efter första 5 dagarsveckan.....veckan har känts sååååå lång....har en hel del på jobbet nu, fått nya arbetsuppgifter (fast dom gamla är fortfarande kvar) får kalla mig numera Operativ samordnare för mitt arbetslag o de innebär en del chefsuppdrag bl a o tanken är att jag ska testa på de o se om jag vill gå vidar....nå vi får se, ska köra de här nu till juni sen får jag se...känner att jag behöver lite förändring...nä, nu blir de ryggläge i soffan...ha en fortsatt trevlig helg!

 

Ovido - Quiz & Flashcards