Alla inlägg under mars 2011

Av nannasblogg - 31 mars 2011 19:03

  

...bukett fick jag av guuuben i måndags o ett gulligt kort....

  

....promenad i söndags...snön har smält riktigt fort nu som ni ser. Det här är resultatet av kakelköpet i helgen, tyvärr så fick vi inte hem allt för de vägde så mycke så vi trodde bilen skulle gå sönder. Det blir en ny sväng på lördag för att hämta resten, den mörkbruna som ni ser blir golvet....lite valnöt/trä stuk...

 ....o de här vita stora kaklet blir väggarna, blev ingen bra bild den ser väldigt vit ut men de är den inte...kallas avenue white o är som lite ojämn på ytan, inte sådär blank o slät...fint blir de iallafall de är jag övertygad om      ....kaklaren har oxå vart o inspekterat bygget igår så nu är de inte så långt kvar tills han kan börja...jo, sen hittade vi coola glasblock till en del av en vägg i badrummet, de var inte dom vanliga vågiga/frostiga som man brukar se ut de var som droppar i dom...bild kommer sen!

 

....som sagt, badrummet är gipsat o klart...t o m skalet till bastun är klart o den nya dörren som vi beställde från www.bastubutiken.se är på plats, väääldigt bekvämt o beställa hem via internet, snabb o smidig leverans!

      

.....som ni ser så är vi inte direkt sysslolösa på helgerna...kan inte säga att jag är själv sådär jätte involverar i bygget just nu, sköter istället markservicen här hemma o de behöver ju oxå blir gjort.


Av nannasblogg - 26 mars 2011 08:13

Det verkar som att min blogg har blivit mer en veckorapport....men, men bättre något inlägg då o då än inga alls. I början av veckan höll jag nästan på o klippa av benen på ett rådjur....har bara väntat på att de ska hända för de kryllar ju av bambi här o dumma är dom oxå, när dom en gång börjat gå över vägen, tror ni dom vänder om när bilen kommer...nädå, dom fortsätter bara o de kommer alltid en till efter....säger då bara, hejja Runar, skjut fler!


Igår lyxade vi till de med en smörgåstårta igen, från Delselius i Grisslinge, köp därifrån om ni vill ha garanterat gott! Käkade så mycke så jag somnade på soffan som vanligt, hann inte ens se Lets Dance finalen, men min favorit vann ändå. Idag ska vi iväg o köpa kakel, de blir en tur till Bauhaus o Hornbach..sen får jag en lugn o skön ensam hemmakväll...ha en fortsatt trevlig helg i vårsolen!

Av nannasblogg - 20 mars 2011 14:43

    

...nu får de regna fast småspik utan att vi behöver oroa oss för att de ska bli översvämning inomhus. Vi är mycket nöjda med resultatet, så nöjda så att plåtisarna fick en flaska wishky var. Nu dammar det däremot så fint inomhus...badrummet har fått gipsskivorna på plats och bastuväggarna ska nu reglas upp sen är de klart för kakel, har inte inhandlat kakel än men vi vet ungefär vad vi vill ha...de blir typ ljusbeige/gräddvita väggar och brunt golv har vi tänkt. Annars så har vi strålande sol här t o m suttit ute en stund, har vart en lugn helg som vanligt.

Av nannasblogg - 15 mars 2011 19:30

....tack för alla grattishälsningar! Ingen tårta eller frukost på sängen här inte....är väl inget jag direkt saknade heller, slutade fira födelsedagar efter jag passerat 30...fast kanske man skulle ordna en stor vårfest när de blir dags o fira 40 års dag?! Nåja, jag har ju några år kvar o fundera på de....lite firande hade vi ändå i lördags bara vi två....C den token gav mig en gigantisk solitärring i vit guld, den till höger på bilden...med en gravering Nanna älskling...den gnistrar så man blir nästan bländad   romantica på högsta nivå. Alliansringen till vänster har jag oxå fått av han för några jular sedan.....o nej, inget frieri, vet allt vad ni tänker....fast man kan ju säga att någon ny ring behöver jag varken till förlovning eller bröllop om frågan skulle uppstå, bara o använda dessa med ny gravering:

  


....sen fick jag lite dofta-gott saker som parfym, hudlotion, läppglans o Itala glas o sen såklart upplevelsepresenten, föreställningen, som vi såg för några helger sen..jösses, alldeles för många saker fyller ju inte ens jämnt.

Förresten, någon som känner till en bra guldsmed? Behöver göra alliansringen lite större eftersom jag vill ha båda ringarna på samma finger...liiite för tajt nu...måste vara en pålitlig o duktig guldsmed.



Av nannasblogg - 11 mars 2011 19:58

.....laddat upp med en skål halvbrända popcorn, nu blir de soffan och Lets Dance...tyvärr så åkte min favorit ut förra gången nämligen Figge....men, men finns ju inget annat vettigt att titta på....fredag igen, man tackar inte nej till ännu en helg...den här gången inga planer alls, känns skönt efter två helger med rantande på stan. Har ni förresten sett reklamen om Ziperall här på bloggen? Det är en sån där Onepiece dress men till typ halva priset...ser ju väldigt skön ut, kanske man skulle beställa en?!



Av nannasblogg - 9 mars 2011 18:38

.....känner mig som en riktig Trötter, gäspar käkarna ur led nästan varje dag....därav lite glest mellan blogginläggen...nåja, vad har hänt här sen senast? I söndags var jag, Helen o Carina på föreställningen så det blev dubbelt upp av Mia Skäringer den dagen för när jag kom hem då var det dags för ett avsnitt av Solsidan, så de blev en hel del skratt i söndags! TACK igen tjejer för presenten, väldigt uppskattad för en blivande 29 åring   


Innan föreställningen gick vi på Diplomat för avsikt att äta en brunch...för mig skulle det bli den första brunchen någonsin, men det visade sig att det fanns inte någon traditionell brunch utan de fick bli en vanlig lunch istället...förresten, vi hade kändisspan igen för i grannbordet satt nämligen Magnus Uggla, han var verkligen liten o så smal...annars lik sig själv med stort lockigt hår o solbrillor...


Idag blev plåtisarna klara med taket o resultatet blev väldigt bra! Jag ska ta lite bilder sen när dom hämtat bort byggställningarna, ser så rörigt ut nu...ska bli skönt o bli av med allt bråte på tomten...och inomhus är det nu färdigt med all eldragning så nästa steg är att börja sätta igen väggarna...de går framåt som sagt...lovat syrran att bastun ska vara färdig tills hon o Victor kommer i påsk   




Av nannasblogg - 4 mars 2011 18:54

...idag är de exakt två sen jag började blogga....lite kul o läsa länken Tidigare år  o se vad man pysslade med då, tänk att två år redan gått...då bodde jag fortfarande kvar i Bromma, bara de känns som en evighet sedan...ja, mycke har hänt sen dess. Ikväll blir det fredagsmys med Lets dance, ska försöka hålla mig vaken o hinna se vem som åker ut...kan erkänna att det är inte många fredagar vi har lyckats vara vakna till efter tio nyheterna   inte ens på lördagarna. Nä, om man skulle ta o skrapa en trisslott som jag köpte på hemvägen...vann igen några kronor på min 5-veckors lotto...okej, de var inte mer än 21 kr men det är vinst nästan varje gång...därför alltid lika spännande o förnya den...jösses, nu får jag sluta skriva för det här inlägget börjar låta som värsta pensionärsvarningen.

Av nannasblogg - 3 mars 2011 19:27

.....lätt att man börjar få vårkänslor när det redan börjar ljusna vid kl.5:30...nu fattas bara fler plusgrader, men de ser ut o blir varmare om man får tro kvällstidningarna...o äntligen mars månad....tycker de börjar bli dags nu att lämna den här eländiga vintern bakom oss. Dom senaste veckorna när det har vart som kallast då har jag typ stängt in mig i sovrummet efter jobbet, för de har typ vart de enda rummet med någolunda värme här inomhus...huua...avskyr verkligen o frysa, är helt övertygad om att jag levde i öknen i mitt tidigare liv....kanske nå liknande som den här bilden:



På tal om något helt annat...Folkhemmet har öppnat i Nacka Forum, finns väääldigt mycke fint där....bl a en sån här Fatboy skulle jag inte säga nej till de skulle passa fint med ett par till allrummet på övervåningen, ser ju så himla skönt ut!



Sen var de ju fredag igen....ännu en helg med aktiviteter i stan, på söndag blir det först brunch och sen föreställningen med Mia Skäringer, kul!



Ovido - Quiz & Flashcards