Alla inlägg under juli 2014

Av nannasblogg - 23 juli 2014 09:00



  

....så trots bloggpaus så måste ju  detta firas med ett inlägg, nästan exakt på klockslaget för 1 år sen föddes han, vår lillebror      ...tänk att de redan gått ett helt år, visst de är en massa "tjat" om att tiden går så fort men med andra barnet så känns de stor skillnad, året HAR verkligen gått fort! ......har sagt de förr å säger de igen han är världens goaste å charmigaste kille bara så ni vet.... eller som storasyster säger "Emil är JÄTTEBUSIG"   å visst är de mycke bus i han men de är som de ska vara.... Kalas blir de såklart idag  grillat å tårta med hela gänget som var på dopet...

 

Mina 1 års milstolpar: 

- Jag är 80 cm lång å väger 12.5 kg

- Jag har 86/92 i kläder å 20 på skor

- Jag har fått 8 tänder....

- Klättra överallt är kul! Å jag har lärt mig att backa ner med rumpan först....

- Visst kan jag gå! Är nu uppe i 23 steg :)  fast krypa i racerfart  är ännu roligare....

- Jag sover fortfarande bredvid mamma å gillar å väcka henne några gånger per natt....

- Jag kan säga MAMMA...

- Jag tycker om: mat, äter gärna storasyster Ellas rester av hennes lunch å middag, leka tittut, plaska i poolen,  sitta i bärselen, vara ute, busa i sängen, sitta på nedersta trappstegen (till trappan som går till övervåningen) å ställa mig upp å gå iväg, glass, pussas, köra med småbilarna.....

- Jag tycker inte om: att byta blöja, gå in, borsta tänderna, sova i min säng, åka vagn,  klippa naglarna, tvätta/torka munnen.....

Ovido - Quiz & Flashcards