Alla inlägg under juni 2009

Av nannasblogg - 30 juni 2009 21:45

Igår började vårat 2-års projekt :) Grunden ska grävas och de har verkligen gått undan och peppar, peppar så har dom inte stött på några komplikationer än (de där borde jag väl aldrig ha sagt)...bara en dag kvar så ska dom vara färdiga..

Nu är hela tomten mest en jordhög, men de mesta kommer dom att jämna till sen får jag kratta och fixa de värsta i helgen...synd att inte syrran var här nu med lilla Victor, han älskar traktorer och hade säkert suttit hela dagen och tittat på....

Själv har jag jobbat sent varje dag så jag har inte sett något av de här, men snart två veckors semester, bara tre dagar kvar..


Av nannasblogg - 27 juni 2009 22:32

Dagen har varit fylld bl a med slavarbete i värmen på tomten, vi har forslat småsten som finns runt grunden, kändes ett tag som att de här kommer aldrig bli färdigt..stenen ska vi spara för att sen lägga runt den nya grunden..

Nu har vi precis kommit hem från Lilla Sjökrogen, vi cyklade ner och åt middag för att samtidigt fira att de var ganska precis 2 år sen som vi hade vår första dejt :) ingen av oss kommer ihåg exakt datum (så romantiska är vi) men jag minns att de var helgen före C fyller år och eftersom han fyller år nu på torsdag så räknade vi ut att de är nu...riktigt mysigt och avkopplande var de, med god mat och live musik med trubadur...

Kunde inte låta bli att ta kort på den söta lilla Saltkråkan båten som var där med barn från ett kollo ute i skärgården....

Mysig bordsplacering på en brygga precis där båtarna lägger till...

Lägger även in några bilder från i torsdags från min och Carinas picknick vid Fåfängan, här ser ni vilken utsikt de är!

och här kommer min taxi hem :)

Imorn kommer Malin och Carina ut hit för första gången, vi ska ner och sola här vid en badstrand och kanske de är dags för att ta ett första dopp för i år, säkert svinkallt, tänkte göra en hallonpaj och bjuda tjejerna, natti, natt!!..


Av nannasblogg - 26 juni 2009 22:27

Go kväll på er! Igår hade jag och Carina en liten picknick vid Fåfängan som är en restaurang som ligger vid Londonviadukten, vid Viking Line båtarna, här har ni en länk http://ww.fafangan.se/ för alla norrlänningar som läser min blogg :) De ligger högt upp och har en helt otroligt fin utsikt!!

Nu har jag hittat en bil, en bekant till C och hans föräldrar, dom bor här nära (typ grusvägen bakom huset) ska sälja sin Saab, den är tydligen i väldigt bra skick, har inte sett den själv men eftersom jag kan nada om bilar så får jag lita på dom som kan..så nästa vecka är jag kanske inte bara husägare utan även med bil :) herre gu vad jag samlar vuxenpoäng numera!

Ikväll har vi grillat fläskfilé spett, Mats som va med oss på midsommar är här, han har lagt bud på ett hus här alldeles bakom oss, ni kan se huset via länken här:  http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/421699 , så nu vill han gå igenom huset och se om han kan bestämma sig för de eller inte, han har nu de bästa budet, ägaren har gått ner till 1,1, tänk vilken skillnad, de går ju inte ens att få 30 kvm för de i innerstan...tror nog att dom vid de här laget hamnade på Sjökrogen istället eftersom klockan börjar bli mycke...




Av nannasblogg - 24 juni 2009 22:39

Vilken dag..först iväg till juristen i morse och vad händer efter vägen, jo en krock på Skurubron så trafiken stod helt still, lite stressade blev vi men hann precis i tid. Mötet gick bra, vi fick den information som vi var ute efter, de blir ett upplägg med kombination av gåvobrev och skuldbrev/reverser och jag blir delägare i huset så nu är man snart husägare :) åkte iväg till jobbet i värmen efter mötet, förutom de så har de varit strul med C:s bilar hela dagen och på kvällen fick vi besök av kvalitetsansvarig som ska kontrollera bygget så de var en del att förbereda även inför de..

Funderar på om de kanske vore klokt och ta vaccin för fästingar?! De finns ju en hel del här ute...

Av nannasblogg - 23 juni 2009 21:24

Här har vi haft jurist snack hela kvällen för imorn har vi nämligen tid till en familjejurist. Vi ska diskutera olika upplägg av huset för min del, vilka alternativ som finns för att undvika "vanligt" köp som innebär en massa skattekonsekvenser. Är så less på allt googlande om gåvobrev, skuldebrev/reverser, samboavtal m.m, ska bli skönt att få ta upp allt med juristen som kan förhoppningsvis ge raka svar...

Härligt med sommarvärmen som verkar hålla i sig och dessutom Allsång två dagar i rad på TV, kan de bli bättre!!

Av nannasblogg - 22 juni 2009 21:22

Vart tog min arbetslust vägen? Någon som sett den flyga förbi idag? Snälla, kan ingen bevilja mig semester typ imorn, någon som känner likadant?..börjar redan få ångest av att jag bara har tagit två veckors semesterperioder...


Av nannasblogg - 21 juni 2009 18:18

Idag har vi haft en fixardag utomhus, klippt gräsmattan och gått lös med trädgårdssaxen runt staket, buskar och träd. Vi har flyttat på två rhododendron buskar som stod i vägen för grävningen som börjar om två veckor, har även försökt mig på att rensa ogräs men eftersom jag inte är känd för att ha gröna fingrar så tror jag att de nog var annat än endast ogräs som jag rensade..lär få höra de isåfall när herren i huset har inspekterat mitt jobb...

Jag har börjat kika på bilar på Blocket, funderar på att köpa en billig och  bättre begagnad bil, känns som att de är ett måste för mig förr eller senare, fast de lär väl dröja innan jag vågar ta mig in till stan med den. I förstahand kommer jag att använda den till att ta mig till Hemmesta för därifrån går bussarna lite oftare...

Av nannasblogg - 20 juni 2009 21:38

Här är vi påväg, båtfärden var rejält skumpig, de blåste på rätt bra när vi åkte över Kanholmsfjärden, vi klarade oss undan de värsta regnet men de tog en bra stund innan vi var framme...vi va tre i båten, C:s kusin Mats och sen jag och C....

På bilderna ser de ut som att vi har väldigt soligt men så var de inte direkt, många öl gick de åt på färden för grabbarna o kapellet åkte på o av hela tiden. Vi åt färsk potatis, sill och jordgubbar på färden eftersom vi räknade med att komma fram så sent...

Ja, vad ska man säga här...barnasinnet finns kvar iallafall..en av anledningarna att de tog lite tid var att föraren skulle pausa för att leka av sig lite, då åkte slangbellan fram....

Väl framme fick vi en bra båtplats och sen gick jag iväg och mötte upp gänget som hade samlats utanför stugan...i vanlig ordning så poserades de såklart, undras hur många såna här foton jag har egentligen?!!

Tack Carina för midsommarpresenten :) Gulligt av dig att komma ihåg  mitt favorittugg! De smakade väldigt gott i morse kan jag säga...

Middagen på kvällen serverades på Utö Värdshus...som ligger högt upp och har en fantastisk utsikt....

Midsommarsupén bestod av 5 rätter o tur va väl de eftersom vi fick vänta så länge mellan rätterna, hann nästan bli hungrig innan nästa rätt kom in, helt ok mat, allt gick ner som vanligt..

Turturduvorna...snart man och hustru..

Även här hör jag bröllopsklockorna ringa nästa år i maj-09, Grattis igen till er Carina o Micke!

Efter middagen blev de liveband och dans och alldeles för mycke vin för min del, tur att jag hade två hjälpsamma damer som följde mig till båten för annars hade jag nog inte hittat tillbaka, inte var de lätt att ta sig ombord inte, fniss, länge sen jag partade så hårt, har glömt bort att jag inte tål lika mycke längre..Vaknade hur pigg som helst, konstigt nog, hade nästan kunnat ta mig en joggingtur, men de gjorde jag inte..istället tog vi en minigolf runda efter frukost, här förbereder jag mig för ännu en hole in one...JAG vann första rundan, de ni!

Efter minigolfen blev de en riktigt onytti Calzone, gissa om de va gott! Minns inte ens när jag åt pizza senast...vi blev kvar på Utö till sent på eftermiddagen, övriga åkte iväg direkt när dom fick upp ögonen :)

Solen sken hela dan, riktigt varmt o skönt!

När vi kom tillbaka till båten så hade ett litet flygplan landat alldeles bredvid våran brygga...

Hemresan gick väldigt smidigt...

På vägen passerade vi en läskig ö med stora svarta fåglar som hängde i träden, såg ut som en riktig spök ö..

Den här strandtomten skulle jag inte ha något emot att få...

Sammanfattningsvis en trevlig helg trots vädret....

Ovido - Quiz & Flashcards