Alla inlägg under juni 2009

Av nannasblogg - 18 juni 2009 19:12

Tråkiga nyheter har vi fått dom senaste dagarna...för de första fick vi besked från Byggnadsnämnden att de är en del vi måste komplettera med innan vi får börja bygga, på något sätt har de brevet med kompletteringarna fastnat på vägen och inte skickats ut till oss förrän nu, två dagar innan allt skulle inkomma...nåja, vi fick iallafall uppskov några veckor, men känns tråkigt för de innebär en hel del mer arbete...sen har en av C:s anställda fått veta idag att han har bukspottkörtelcancer som har spridit sig till levern, han är bara några år äldre än C, har två små barn, vilken trevlig midsommar den familjen kommer att ha..åter igen påminns man om hur viktigt de är att leva i nuet och inte ta något för givet...

Har vart ledig idag, handlat sill och potatis till imorn, hoppas nu vädret bli bättre så vi får en fin båttur till Utö..C sa precis att TV4 metrologerna ska ha löneavdrag för att dom, för de mesta, alltid säger fel om vädret :) vet inte om jag håller riktigt me...


Av nannasblogg - 16 juni 2009 21:31

I morse kändes de som att jag hade hamnat på Zoo...tog min joggingtur tidigt, strax efter kl.5:00, efter ca 1 km springer en räv över vägen några meter ifrån mig...efter ett tag en katt...sen plötsligt hoppade fram ett rådjur och i slutet av sträckan så ännu en Bambi, en sak är iallafall säkert, de här är definitivt på landet :) men vilken härlig morgon de var! Att solen kan göra så mycket för humöret..en arbetsdag kvar av den här veckan, ska bli skönt med några dagar ledigt, haft så långa dagar dom senaste veckorna, från dörr till dörr så blir de att jag går hemifrån ca kl.6:10 sen hemma ca.19:30...

Av nannasblogg - 14 juni 2009 18:17

En riktig slö söndag för mig, har inte fått mycke gjort idag...här har de fortsatt regna hela dan t o m mer än igår, blir ju helt tung o dåsig i huvet av de här vädret..tur att de finns internet så jag kan ligga i soffan o surfa :) sett på matprogram oxå, både Leilas mat o Va blir de för mat, så nu är jag inte bara seg i huvet utan även hungrig o sugen på en massa gott som inte finns här hemma, tur att de är långt till affären :)

Fick ett bra semester tips av syrran, hon föreslog en utflykt för mig och mamsen (som kommer hit i augusti) nämligen en båttur till Fjäderholmarna och se föreställningen "Bruden som visste för lite" med bl a Peter Magnusson och Pernilla Wahlgren, de kan bli skoj, ska boka de! Någon som har sett den kanske??...


Av nannasblogg - 13 juni 2009 21:21

Alltså de regnar fortfarande här o har gjort de sen i morse, helt otroligt, känns bara så ovanligt o inte komma ut på tomten när man är ledig, är så sällan som de regnar konstant hela dan...

Har tvättat o städat på förmiddan, C har jobbat så jag har bara vart hemma o hela dan, på eftermiddan drog jag på mig regnstället o gick ut o joggade en sväng, gissa om jag kände mig som en riktigt maraton löpare...



Av nannasblogg - 12 juni 2009 21:25

Ligger med benen högt i soffan och tittar på Talang, har ätit karré med fetaost sallad, är så mätt! Kanske de ryms lite glass också :)

Igår va jag på bankbesök, har bytt bank från Swedbank till Handelsbanken, äntligen kommit igång med pensionspar igen, den här gången fonder, måste ju kunna "nalla" lite av pengarna om de krisar sig, är ju inte så dum att jag binder dom till 55+ :)...ficki iallafall en bra bankkontakt, får se om vi tar lånet till husbygget därifrån. Har bokat tid till en familjejurist efter midsommar,  vi ska se över avtal med huset osv, alltid bra att förbereda sig och ha papper på allt, läser Magdalena Graafs blogg här via mina länkar och ser vilken soppa hon har hamnat i (inte för att de handlar om sådana summor med pengar och bohag, men iallafall)..hoppas ni får en trevlig helg regnet!!

Av nannasblogg - 10 juni 2009 21:18

Ser på sista avsnittet av Greys, gillar serien mer o mer för varje gång jag ser den, synd bara att den är slut nu...Vet inte om de är de här regniga vädret som gör de eller vad de kan bero på, men har vart så himla trött dom senaste mornarna och eftermiddagarna, har t o m lyckats somna på vägen hem i bussen. I morse hade vi ett företag här som ska göra grävarbetet för grunden, de blir ca. 3-4 dagars arbete och den sista veckan i juni sätter dom igång, då lär de bli en lervälling här ett tag framöver.

Förresten, tror inte att jag har nämnt de här tidigare men jag ska bli moster igen i slutet av november, så roligt!! De var ett tag sen vi hade en bebis i vår familj, Victor fyller ju redan 5 år snart.

Av nannasblogg - 9 juni 2009 21:45

Halva juni har snart gått redan och inte ser de ut o bli någon riktig sommarvärme inom den närmaste tiden, nåja..de kanske hinner bli liiiiite varmare till  misommar då vi åker till Utö. Till semestern är de ännu flera veckor kvar, har ju tagit två veckor i juli och två i augusti, får besök uppifrån vid båda dessa tillfällen så de är mina semesterplaner :)

Idag har jag fortsatt rensa bort grenar från trädfällningen, slet i ett par timmar efter jobbet, så skönt att de färdigt nu!


Av nannasblogg - 7 juni 2009 19:49

Visst är dom söta mina nya tofflor!

Ännu ett träd mindre på tomten, den här gången var de en stor ek som fälldes, den stod lite för nära huset så de var säkrast att ta bort den, sen innebär de ju även att de blir mindre löv o kratta för mig. Idag har jag jobbat med att få bort alla grenar, slavgöra som jag brukar kalla de..

Ni missade väl inte från Ystad till Haparanda i TV 8 ikväll, sändes från Haparanda..roligt o se alla Happis bor som hängde runt staketet o ville vara med i TV :) en o annan kände jag såklart igen...

Om ni vill se bilder från Bruce konserten i fredags, kika på Malins blogg som ni hittar via mina länkar, hon har lagt ut massa bilder, mina blev inte så bra..

Ovido - Quiz & Flashcards