Alla inlägg under november 2009

Av nannasblogg - 29 november 2009 17:36

   

     

Nu är de jul i vårt hus...första ljuset tänt i adventsljusstaken och en stjärna har jag fått upp i fönstret och dessutom glögg och pepparkakor med ädelost, inte illa! Försöker få ännu mer julstämning genom att lyssna på Peter Jöbacks julskiva...den här låten är en av favoriterna...

http://www.youtube.com/watch?v=OOfsW0BBQEk...

Någon som vet hur man lägger till youtube klipp direkt i bloggen? Ser att de finns en ikon som de står att man kan infoga klipp men har inte listat ut hur man gör..

 


Av nannasblogg - 28 november 2009 10:24

Kände mig helt sänkt igår hela dan, sådär trött så att man nästan inte orkar gå..nyser med jämna mellan rum..har sovit säkert tio timmar och drömt massor, men jag kämpar emot och skjuter på bakterierna med Echinagard droppar förresten vilka roliga smileys de finns här på sidan nu...

Idag ska de snickras här, C får hjälp av kusinen sin, de ska spikas upp ytterpanel (eller va de heter) brädorna som jag målade då för ett tag sen, nu börjar man verkligen se hur den nya delen kommer att se ut..nästa vecka kommer alla fönster, tiden går så fort! V.49 kändes som sååå långt borta när vi gjorde beställningen...själv ska jag klippa mig idag, beställde tid till en ny salong som öppnat här på Värmdö, Adners Salonger, ligger bakom Rusta, hoppas på att äntligen få en klippning som jag trivs med, har känt mig sådär nöjd efter alla dom senaste klippningar..men de kan ju bero på att jag alltid väntar in i de sista och sen tar första bästa salong med ledig tid,..Trevlig helg!

Av nannasblogg - 25 november 2009 21:44

De blev en spontan fika med mina fd arbetskamrater Jonas och Anna från Skuru skola idag, de var verkligen länge sen vi sågs senast, vi gick nästan på varandra på Götgatan..trevligt med lite uppdatering av skolans värld Glad känns som att jag är helt lost när de gäller skolan nu, tänk vad snabbt man ställer om sig till andra arbetsuppgifter. Imorn blir de ett annat trevlig återseende, ska träffa brudarna (Malin, Carina och Camilla) som jag brukar kalla dom, äta, dricka gott och skvallra lite på vårt stammis ställe "Tiffanys", även de på Götgatan..tror att de är några av dom som har blivit medlemmar i 35-årsklubben...

Av nannasblogg - 23 november 2009 19:45

  

10 dagar efter beräknad nedkomst ville hon äntligen komma ut! En riktigt rund och go flicka blev de, inte så liten heller, hela 4500g och 54cm lång Kyss typ samma storlek som jag var nyfödd..ser ni dom runda kinderna...allt gick iallfall bra..gissa vem som ska handla rosa kläder nu?!

Av nannasblogg - 21 november 2009 19:44

...hemlagad oxå, inte illa de! Tyvärr ingen bild för jag har slut med bilder här, måste pröjsa så jag får ladda upp fler...gott blev de iallfall, lyxade till de med bl a mozzarella och t o m kronärtskocka...sov nästan tio timmar inatt, var som en zombie igår kväll, blev lite förvånad i morse när klockan var nästan halv tio innan jag vaknade första gången..efter frukost åkte vi en sväng till Bygg-Ole och köpte något så trist som isolering..gick in på Intersport oxå och fixade en julklapp till, har faktist inte så många klappar kvar, vilket känns bra eftersom jag inte är så förstjust i julhandeln, förutom att köpa julklappar till mig själv förstås Kyss Nu ska vi se på "Dansbandskampen"..hej o hå!

Av nannasblogg - 20 november 2009 21:29

  

  

...för att få mer energi i höstmörkret, bara fem månader kvar tills våren är här...nåja, de är långt till våren men betydligt närmare till helgen, sååå skönt med fredag! Är de någon annan som känner att veckorna bara rusar iväg nu? Första advent nästa helg..fast någon julkänsla lär man inte få i de här varma och regniga vädret, kanske till jul när vi åker upp till Lule, dessutom blir de roligt med en bebis till jul..blir ju moster igen vilken dag som helst nu..

Sitter uppkrupen i soffan med en ullpläd, som förresten luktar konstigt, ska de va så när de är ull i?...känt mig frusen hela kvällen men de ordnade sig snabbt med lite glögg Glad...har förresten fått besked angående min lägenhet i Bromma, den är nu prissatt för ombildning till bostadsrätt. Stockholmshem har gett ett pris på lägenheterna, ca.23500 kr/kvm) vilket skulle innebära ca.950 000 kr för min lägenhet. Jag tyckte de var ett ganska högt pris, speciellt för min lägenhet eftersom den är 39 kvm, saknar balkong och behöver fixas till innan försäljning och eftersom min ambition skulle isåfall vara att sälja den inom några månader så vet jag inte om man skulle tjäna så många kronor...

Nu ska jag fortsätta titta på alla bra fredags program på SVT 1 och 2 Rynkar på näsan börjar bli smått less på "Vem vet mest?" och "Dobidoo" repriserna...

Av nannasblogg - 18 november 2009 20:55

Nu måste de sluta nångång...på tomten har vi snart översvämning..eller snarare lerbad..vi har fått lägga ut brädor för att komma fram till huset från infarten,inga finskor här inte..ser ut iallafall som de slutar mot helgen, med bygget går de väldigt sakta nu, två av snickarna har drabbats av influensa så de har bara blivit några dagars jobb i veckan och knappt nått alls förra veckan, hoppas de kommer igång igen ordentligt nästa vecka..

Av nannasblogg - 17 november 2009 19:56

....eller så mycket glamour var de inte..först bjöds de på bubbel och snacks, sen före filmen fick vi lyssna på en intervju med en känd skådespelare..ehh..vem de va nu?? Ingen av oss kände då igen honom Skrattande...

En överraskning var iallafall filmen som vi fick se, Extrackt med Ben Afflek, riktigt bra faktiskt, den hade vunnit pris i Stockholms Filmfestival. I goodiebagen som vi fick fanns bl a en ny produkt från Loréal, ett ögonfransserum som lovar 80% längre ögonfransar vid regelbunden användning..låter inte de lite lustigt, kan ni tänka er fransarna 80% längre, de blir nog svårt att blinka Kyss lovar att lägga in bildbevis om fransarna börjar bli toviga...




Ovido - Quiz & Flashcards