Alla inlägg under januari 2010

Av nannasblogg - 31 januari 2010 16:17

...efter gårdagens övningar runt stången   menar såklart poledance o Mallas möhippa...för alla er som inte vet vad jag pratar om, klicka på länken http://www.polefitness.me/Mohippor.htm kan säga att de va såååå svårt o jobbigt...hon som höll i de va grymt duktig...hon hängde upp o ner o åt alla sidor runt den där stången. De blev en hel dag/kväll/natt igår...dagen började med att vi ringde på hos Malin kl.10:00 o bjöd på champagne frukost, sen gick vi vidare till poledansen o sen hem till Carina där hon hade gjort de så mysigt med Karibian tema, lampor som blinkade i alla färger o paraply drinkar o musik... tyvärr inga bilder än, hittar inte kamera sladden. Kvällen fortsatte bl a med frågor till den blivande bruden o sen kvällens höjdpunkt..kroki målning...går inte o beskriva hur de gick, måste upplevas live så här är länken http://kroki.nu/ bara o göra en bokning om ni är nyfikna  men kan säga att man har lite ont i skrattmusklerna idag. Vi avslutade sen kvällen på stan med schlager dans o partaj

 Vi hoppas den blivande bruden är nöjd med sin hippa o nu ser vi fram emot bröllopsfesten den 6:e mars....Malin, nu kan du pusta ut o bara koncentrera dig på bröllopet o resan...

Av nannasblogg - 29 januari 2010 12:19

....fick restaurang Little Persia, vi åt vinbladsdolmar med två olika röror till förrätt o sen tre olika grytor (kyckling, vegetarisk, lamm) med ris till huvudrätt...persisk mat har ju saffran i dom flesta maträtterna o jag är inte så jätte förtjust i de men de va helt ok! Gjorde ett riktigt fynd häromdagen..letat efter svarta stövlar ett bra tag nu o är för snål för att betala minst tusen spänn som dom flesta stövlar kostar...Belle shoes på götgatan har haft 70% rea ett tag nu, gick in där o hittade ett par helt vanliga svarta stövlar med lagom hög klack för....håll i er...199 kr   

Av nannasblogg - 25 januari 2010 19:59

...ledig på fredag så nu är de bara tre dagar kvar  ...som vanligt har inget speciellt planerat på min lediga dag, behöver bara bli av med en hel del övertid som ligger kvar sen förra året o sen kan de va skönt att slippa gå upp så tidigt för på torsdag ska vi ut o äta me jobbet...de blir en restaurang på söder, Little Persia heter den http://www.persia.se/ inget jag testat tidigare, någon som vart där? Nå de blir säkert gott o trevligt, tyvärr är de inte så ofta man är ute o äter överhuvudtaget...som t ex Grisslinge Värdshus här ute på Värmdö http://www.grisslingebistro.se/ ...vi har nog tänkt gå dit sen de öppnade för säkert över ett halvår sen...vet inte varför de inte blir av..tror att de beror på avståndet hem..de är ju inte långt bort men ändå inte promenadavstånd o då är de bekvämare o slänga in steken i ugnen hemma istället. Ser på Familjen Annorlunda i TV4 o jösses vilket tålamod dessa föräldrar har!

Av nannasblogg - 23 januari 2010 22:26

  

Minnie på besök med sin fina vinter kappa   ....hon springer alltid direkt in och letar efter mig....

  

....o min fina symaskin, tack mamsen...sen fungerar jätte bra!!

...efter 3 dagars arbete fick vi upp hallen o även balkongdörrarna till övervåningen (ingen bild än)...

     

...idag har jag vart en riktig husfru..städat kaminen, vikt tvätt, tvättat flera maskiner, bakat en blåbärspaj med vaniljvips (något måste man ju ha för att stilla socker abstinensen)...lagat middag...en rostbiff med råstekt potatis   ...phuu..de va min lördag de...

Av nannasblogg - 22 januari 2010 22:10

...ja vill oxå va me i Lets Dance   ser ju så kul ut! Tänk o få träna dans varje dag o sen få bli stylad o ha fina klänningar på fredagar...så skönt me helg..är så trött efter veckan så jag  känner bara för o sova länge o bara va...

Av nannasblogg - 21 januari 2010 20:39

Dagens mående/humör: I morse fick kl ringa länge..shit va trött ja va, ovanligt för o va mig..men sen när ja väl kommer igång då är humöret alltid på topp   

Dagens borde: Ringa banken o fixa en del andra saker som ja bara skjuter upp hela tiden..usch..orkar som inte ta tag i nått efter jobbet..

Dagens frisyr: Typ ingen alls..är så less på mitt mörka o trista hår, bokar nog tid till frissan nästan vecka för o bli blond igen..

Dagens klädsel: Tunika, scarf, svarta tights o stövlar..som vanligt   
Dagens planer: Sen i måndags samma sak..steg upp vid 5:30..jobbat som vanligt..hemma för de mesta vid 19:30..faktiskt tränat oxå två gånger i veckan..
Dagens vill ha: En ny garderooooob...me kläder menar ja...
Dagens längtan: Fredag eftermiddag när kl börjar visa 17:00...
Dagens fundering: Semester ansökan ska va inne senast 15 februari, NÄR ska ja ta semester i år....ehh..o ja som inte är så bra på framförhållning när de gäller semester,  måste nog kontakta en väder spågumma/gubbe o fråga va de blir för väder i sommar   
Dagens beroende: Iskallt bubbel vatten..
Dagens tråkigaste: Att bara få gå förbi smågodis hyllorna o känna doften...22 dagar imorn..jihoo..
Dagens tidning: Nyaste numret av Amelia...

Dagens TV: Made in Sweden..

Dagens radio: Mix Megapol...alltid varje morgon hela vägen till jobbet...
Dagens låt: Fortfarande Lady Gagas Bad Romance..vet inte va de är me den låten men den får en alltid på gott humör!

Av nannasblogg - 17 januari 2010 18:44

....har inte fått mycke gjort idag...suttit så mycke så jag är grymt stel i ryggen..vad gör man då? Jo, man borde ta på sig kläderna o gå ut o gå...nej, inte de jag går till sovrummet o lägger sig i sängen o tittar på TV istället..en riktig zombie dag med andra ord   ...testade faktiskt symaskinen som jag fick i julklapp, fungerade perfek! Har ett par jeans leggings som jag gillar jätte mycke, tyvärr så är resåren i midjan lite slapp så de blir riktigt snygg Gällivare häng efter halva dagen med dom på..sydde till resåren lite tajtare men jag vet inte om de lyckades så bra....o andra sidan så kanske de va helt onödigt jobb för några extra kilon efter jul o nyår håller nog uppe dom ändå...suck...inte verkar mitt godisförbud ge något resultat än iallafall..förresten så drömde jag förra natten att jag åt godis, minns att jag blev så förbannad på mig själv i drömmen för att jag hade glömt att jag inte skulle äta de...snacka om psyko...  ...

Av nannasblogg - 16 januari 2010 19:21

  

Jobbat hemma några dagar med att hjälpa till att isolera väggarna i nya delen....va rädd för att de skulle klia, vilket isolering brukar göra, men de gjorde de faktiskt inte, ja, utvecklingen går väl framåt även där. De blir riktigt tjocka väggar så vi lär nog inte frysa...

    

...de va nog ett tag sen jag visade bilder från bygget....nåja, inget direkt märkbart har hänt sen senaste visningen, mest jobbat med finlir som inte syns. Några fönster har iallafall kommit på plats...de ni ser på bilden kommer o bli en liten hall där man går ut på altanen på framsidan av huset, bredvid de bredare fönstret till höger blir de en lika bred helglasad altandörr....lite coolt va   

  

....o så små fönster i badrummet...

  

...taket är oxå nygjort på den gamla delen av huset..de va typ de sista som snickarna gjorde innan juluppehållet..nästa vecka ska dom vara tillbaka o fortsätta med takkupa + hall + glaspartiet på baksidan. De har blivit en del ändringar i ritningarna under byggets gång, vilket kanske inte är så ovanligt...bl a så på övrevåningen har vi lagt till en liten toalett med takfönster och en liten balkong...va praktiskt tänker ni kanske, då kan man ju damma sängkläder odylikt..  ...skulle inte tro de, där ska jag sitta o softa med ett glas vin o    ....ikväll ska jag kika på Robinson för första gången!


Ovido - Quiz & Flashcards