Alla inlägg under januari 2010

Av nannasblogg - 14 januari 2010 21:07


De va ett bra tag sen jag hade en bok i väskan, men nu den senaste veckan har jag sträckläst dom här två chiclit böckerna lånade av Carina, bra båda två! Tog redan helg idag, ledig imorn...så himla skönt   kände att jag var värd de eftersom jag har jobbat alla mellandagar i jul o nyår...inte för att jag har något speciellt planerat för imorn..

Av nannasblogg - 12 januari 2010 21:15

 ...bra jobbat säger jag då till mig själv  konstigt de där med snaskandet, när man väl bestämmer sig då går de ju o va utan...sett på Bygglov ikväll, tänk om dom kunde komma hit o fixa lite...tyvärr så måste man ju själv oxå va me i TV, vilket jag inte vill, fint bygger dom iallafall! Har sen fortsatt med husprogrammen ikväll, ser just nu på Såld på hus i TV4+...såg en sååååå snygg köksö med svart bänkskiva o vit tegel runt om...

Av nannasblogg - 11 januari 2010 21:28

...mina ögon ser ut såhär  snart...måste ju ta igen all TV tid som jag har missat dom senaste månaderna...

Av nannasblogg - 10 januari 2010 17:25

Kändes lite märkligt o åka till Brommaplan idag, har inte vart där en enda gång sedan flytten den 1 juni förra året...nu va jag ju inte till själva lägenheten, utan rotade runt lite i förrådet där jag fortfarande har kvar en hel del saker bl a kläder som jag helt glömt bort att jag hade..tog äntligen hem min varma vinterjacka, fast nu blir de väl säkert plus grader bara för de...sen gick jag vidare till grannen på möte angående ombildning till bostadsrätt. De är några duktiga personer som driver de hela så de ser ut som att de går igenom nu snart, eller huset är ju redan prissatt men de finns fortfarande kvar bl a köpstämma i februari o besiktning...ser ut som att min lägenhet kommer att kosta kring 760 000 kr så visst kan man tjäna en liten slant iallafall trots snabb försäljning..nåja, jag är med i processen tillsvidare, mitt köp beror väl mest på vad banken säger. Glömde tipsa om en sak i förra inlägget, en av mina absolut bästa produkter förra året, eller även i år... Mivitotal, ta två matskedar varje morgon på tom mage, om ni inte tar något kosttillskott köp den! Är övertygad om att de är den som hållt mig frisk från förkylningar hela hösten (peppar, peppar nu blir jag väl sjuk bara för att jag sa så)....Då va de slut på dom lyxiga korta veckorna, imorn börjar allvaret igen...ha en fortsatt trevlig söndag, här jobbas de för fullt med montering av parabol så nu är de inte långt kvar tills TV:n är igång igen...   


Av nannasblogg - 9 januari 2010 09:54

Termomteren visar fortfarande -15 grader, solen lyser o de ser ut o va riktigt friskt o härligt vinterväder ute, vill jag går ut? Nej, inte de....ev. åker jag o tränar idag o imorn måste jag till Bromma på bostadsrättsmöte, ska samtidigt passa på att rota i förrådet i lägenheten efter varma kläder...nej nu tycker jag de är dags att ni får se några av mina favvo produkter som jag använt under 2009   


Niveas rengöringswipes, tar verkligen bort allt smink, inte så drygt kanske ....

maria nila color mask, super bra färginpackning som fräschar upp färgen, bra för mörkt hår som lätt blir blaskigt, behöver sitta i länge för bra effekt!

Body shops hudkrämer, speciellt doften mango eller om de nu va clementin...doftar läääääänge efteråt....

Helosan handkräm, gammal produkt som håller fortfarande...

Vanish rengöring, fick bort en stor rödvinsfläck från en vit linneduk...mycke bättre än tabort   kommer inte på fler nu...trevlig helg!


Av nannasblogg - 6 januari 2010 20:11

Nu börjar jag bli såååååå less på den här kylan...i morse hade vi inget vatten för rören hade frusit, fick som tur var igång de igen efter några timmar...de är först när du inget vatten har som de märks hur mycke de behövs...för de första inget morgon kaffe vilket gör att dagen INTE börjar bra, sen kan du varken gå på toa eller tvätta sig så du känner dig lagom sunkig...till på köpet ser de ut som att den här kylan ska fortsätta hela månaden ut, suck. De har verkligen vart toppen väder för vårt bygge hela hösten, började bra med sol o värme när vi jobbade med grunden men sen har de vart konstant regn i flera veckor o så nu de här..ja, ja får vara glad att inget annat har gått snett än, peppar, peppar..o vädrets makter går ju inte att påverka, eller hur man nu säger...hade förresten en trevlig kväll igår med tjejerna på restaurang Caliente vid S:t Eriksplan, men även där inne på restaurangen var de kallt, trots ett element alldeles vid vårt bord så satt vi alla o huttrade..god mat o dryck iallafall, vi åt tapas och drack sangria. Jag fick tyvärr skynda iväg till bussen som vanligt, om jag ändå kunde vinna den där miljonen på Lotto så jag kunde fixa mig en övernattningslägenhet i stan...nåja, jag har nog fått mer gjort idag än några andra som gick vidare igår  ...tränat, storhandlat o lagat storkok, de ni! Ja, sen har jag fått rensa datorn pga av att den där Skatan skickade mig virus via msn   eller jag vet inte om de kom från henne egentligen, alltid bra o skylla på nån  ....lyckades nog skicka de vidare till Helen oxå...tror att jag har fått bort de nu men ifall ni får något av mig som ser ut att vara en länk med photo, klicka inte på den! De finns ett bra virus program som heter F-secure, den utför online scanning så man slipper ladda ner ett helt program...nu låter de som att jag skulle kunna nått om datorer men de erkänner jag att de kan jag inte....hej hej!

Av nannasblogg - 2 januari 2010 20:23

...inköpt idag på Webhallen på Sveavägen..förresten väldigt bra butik med bra priser på de mesta när de gäller hemelektronik etc..nu är jag helt fast sen några timmar tillbaka...sitter o svär o viftar med handkontrollen, att de va såhär kul o spela de trodde jag inte. Jag hade i o för sig önskat mig Super Mario men de finns inte o få till PS 3, så jag fick ta något liknande med en figur som hoppar omkring i olika världar  ...tar tacksamt emot tips på roliga spel, dock inte krigsspel, de gillar jag inte! Så småningom blir de väl även Guitar Hero o Sing Star som är kul o ha om man är fler som träffas en kväll o umgås.....

Av nannasblogg - 1 januari 2010 16:32

 

De blev ett lugnt nyårsfirande i år med god mat, fyrverkerier och underhållning i form av Sing Star...nu vill jag oxå ha PlayStation 3, måste ut o se om jag kan hitta nått fynd på mellandagsrean. Den goda maten bestod av gratinerad hummer till förrätt, oxfilé o potatisgratäng o sen min vanlijpannacotta till efterrätt..hmm..på tal om den..såg ut som att den inte ville stelna ett tag men den tog sig sen när jag la ut den i snödrivan, gott blev de tillslut! Vi hade en enorm fyrverkerilåda...en hel minut pangade de på..tänk 60 sekunder o nästan 2000kr puts väck, dyrt nöje, men fint va de  ..vi hade oxå såna där asiatiska ballonger som man tänder eld i o dom lyfter o svävar iväg (de är bilden ni ser här ovan)..för mig påminner dom om Tsunamin, minns att jag såg de på TV när dom tände såna på stranden i Khao Lak..vi lyckade få iväg två stycken, den tredje fastnade i grannens träd o brann upp....

  

Claes tog oxå ton i Sing Star men han fick bara bad o awful i betyg...jag däremot klarade mig väldigt bra mot Claes syster som är riktigt duktig på sång, hon har t o m tagit sånglektioner med Kishti Tomita..kanske man har en dold talang  ..om jag inte minns fel så har jag vunnit i Sing Star några gånger mot ett annan sångerska vid namn Helen...

  

...skål för de nya året! Har ni avlag några nyårslöften? Jag ska sluta äta godis, eller iallafall hålla upp ett år...nu måste jag verkligen göra de eftersom jag skriver de här..hjälp, hur ska de gå...


Ovido - Quiz & Flashcards