Alla inlägg under november 2010

Av nannasblogg - 27 november 2010 11:32

....har ni adventsmys i helgen? Visst har man fått lite julkänsla av allt snö som kom i veckan...o så är de ovanligt kallt oxå men de sägs ju bli en riktigt svinkall vinter här...nå, kallt kan de va men snön får gärna försvinna. I helgen har vi inget speciellt inbokat...måste ut o skotta fram en massa bråte som ställningsbyggarna har lämnat på gården o som nu ligger under snön...ja, man undrar ju hur dom tänkte där? Ska dom vänta tills snön smält bort o sen fortsätta o bygga?....nä, de är lika o gräva fram allt så man slipper slå ihjäl sig när man går ut genom dörren...o när jag tittar ut ser jag att vi har visst trädgårdsmöblerna fortfarande framme så de finns lite o pyssla me här...

Ha en trevlig helg o missa inte Så mycket bättre ikväll...


Av nannasblogg - 24 november 2010 19:27

  

....världens goaste tjej...moster skickar mååååånga kramar!!

Här har vi värsta snöovädret...tog mig 1,5 timme o ta mig till jobbet i morse...visst är de härligt med vinter?!

Av nannasblogg - 23 november 2010 19:29

....en av C:s vän har gått bort i cancer....han orkade inte längre kämpa emot,

han har bloggat om sin sjukdom in de sista http://ratty.blogg.se/index.html .....rubriken på de sista inlägget är så fin Himlen har fått en ängel....



...jag som tänkte beklaga mig över min förkylning o att min bil är på verkstan o beräknas kosta 10-11 000 kr o fixa, men man får som ett annat perspektiv på saker o ting, eller hur?



Av nannasblogg - 21 november 2010 10:23

....har infunnit sig här, börjar bli allt längre mellan inläggen...kanske man skulle ta en paus?! Nåja, medans jag funderar på de så kan jag passa på att skriva lite...sitter med en kopp nybryggt kaffe o slöar...på tal om kaffe, vi provar ett nytt märke Zoegas, gottigott!...kört med Gevalia ett bra tag så de var dags o byta..jahap, vad har hänt sen sist?? Kanske dags för en uppdatering av bygget?


I veckan har dom vart här o rest byggställningar runt hela huset för snart är de dags för plåtslagarna o köra igång...o vi har jobbat med att förebereda inför takjobbet bl a byggt skorsten o sen fixat de sista på burspråket...nåja, vi o vi kan väl inte säga att jag har gjort direkt något av de jag nämnde...jag kommer igen sen när vi börjar inomhus. I torsdags kväll var vi barnvakt till Claes syrras tre småttingar, lyckades få i säng allihop innan föräldrarna kom hem så de var väl ändå godkänt, däremot tror jag vi fick en förkylning på köpet   började känna mig risig redan igår.


I fredags hade jag en ledig dag, drog in till stan på eftermiddan o mötte upp syrran som va här på jobbresa. Jag hade bokat ett hotellrum, Colonial Hotel , på Västmannagatan, inte så hög standard direkt men relativt billigt för o va så centralt   eftersom vi hade planerat o gå ut o inte tillbringa så mycke tid i rummet så fick de duga. Vi hamnade tillslut på Golden Hits o dansade till sista valsen o de va nog senast i somras jag hade en sån helkväll...de känns dagen efter att man är inte 25 längre.


Tänk att de bara är en vecka kvar till första advent....kanske dags o plocka fram stakarna idag...orkar inte dra fram så mycke julpynt i år, de ser som inget ut i den här röran här hemma...i år firar vi julen hos svärisarna...hej svejs!

Av nannasblogg - 12 november 2010 18:57

...o vart tog den här veckan vägen...som ni märkt så har jag saknat inspiration för o skriva här. inte för att de har hänt nått av intresse o skriva om direkt....bara träning o jobb..förresten i morse när jag kom till gymet vid 6 då var självaste Paolo Roberto där redan igång o joggade för fullt, han såg liiiiiite vältränad ut...så nu vet ni att jag tränar med kändisar, de ni! I helgen blir de o fixa o dona här hemma som vanligt men nästa helg blir de mer skoj....då ska jag o syrran bo på hotell från fredag till lördag   

Av nannasblogg - 7 november 2010 11:08

  

....i soffan efter en dag ute på stan...Oliver o Jonathan är riktiga hiphop killar som ni ser, mössan på t o m på natten   o ständigt uppkopplad på Iphone o dator...o jag som trodde jag var värst men inte de...t o m mamma Anne är värre än jag   Jag har haft en riktigt lugn helg, mer utvilad än någonsin, ätit dock lite för mycke gott så de får bli nya tag nästa vecka....i vanliga fall efter en helg är man ju mör i kroppen efter allt jobb med huset men nu har jag sluppit de tack vare besök...lite shopping har de blivit för min del mé, hittade ännu en poncho som jag inte kunde låta bli o köpa, i helt rätt blå färg o en velour dress i typ samma färg...plus en sjal oxå den i rätt färg (off white)...nu får de bli köpstopp tills mellandagsrean..förresten vi har funderat på att åka till Thailand i februari, vet att det är flera beresta läsare som läser min blogg så ge mig nu tips på vart och hur man ska resa dit..flygstol? charter? vart? flygbolag? hotell? etc...

Av nannasblogg - 1 november 2010 19:25

....de gillar jag o gissa vad det visade sig att jag var, enligt färgkonsulenten...jo, sommar o inte alls vår som jag var helt inställd på....ska så småningom få min färgkarta men här ser ni grundfärgerna för en sommar sen finns det väldigt många nyanser som kommer till  (kanske liite väl mesiga färger för min smak)...


Sommarpaletten

Ovido - Quiz & Flashcards