Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Då är de bara å bocka av....

Av nannasblogg - 30 november 2014 11:07

....julklappsshoppingen avklarad för i år, check! Tacka vet jag näthandeln. Det blir 5 paket var till barnen, räcker gott å väl till en 3 resp. 1 åring, enligt mitt tycke iallafall. För första gången så har vi syskon bestämt att inte köpa något till varandra, inte ens till syskonbarnen för alla barnen får nog så mycke ändå, verkligen ett bra beslut så här råder då ingen julstress alls.

 
 
Ingen bild

Malin "mammagruppen"

30 november 2014 11:47

Vad skönt att ha klapparna klara till barnen. Vad har du köpt? Har varje år sagt att man ska fixa i tid men blir oftast runt 2 veckor innan el dagarna innan. Kan kännas lite stressigt om man inte vet vad man ska ha. Men ändå får jag lite julstämning att gå i affärerna närmare jul. Blir nog bara till barnen. Jag o Peter har också köpt till varandra men få se i år. Blir nog inget byte med syskonbarnen. Bytte vid födelsedagen. Min bror med fru o min mamma o styvpappa kommer helgen innan jul o vi ska spela julklapps spelet med lite småsaker man köper.
Hur ska ni fira jul o nyår? Vi blir hemma på jul o firar med Peters föräldrar o bror o min mamma. Nyår vet jag inte än.
Hoppas vi hinner ses ngt innan jul.
Kram

nannasblogg

30 november 2014 12:24

Till Ella blir de "sjöjungfrusaker": en som simmar i vattnet, en sjöjungfrudocka (hon har fler men vill inte ha nått annat så de hjälps inte), sjöjungfru baddräkt, talbok Disney princess, spade, hoppas på snö :), tågbana från Ikea som dom får tillsammans, Ariel filmen. Emil får en stor lasbil som han kan även ha ute sen, innebandyklubbor å boll, städset med sopkvast etc, litet bilgarage med några bilar. Ja, de var typ allt! Visst är de lite stämningsfullt å gå i affärerna vid jul men med två barn med överallt så blir de lätt ostämningsfullt :)

Blir julafton hos C:s föräldrar, nyår hade vi här förra året så de tänker jag inte ha i år :) brukar bli med C:s syster men inget som jag känner nått måste å fira alls. Annars så jobbar jag alla mellandagar etc. Har inte tagit nå extra ledigt alls till jul (förutom mina fredagar såklart).

 
Ingen bild

Mari

30 november 2014 20:06

Jobbar du mellandagarna?!? Har jag aldrig gjort å tänker jag aldrig göra...!!:-)

nannasblogg

30 november 2014 20:13

Jajamen! Öppet alla vardagar som vanligt, de måste finnas bemanning både i kundmottagningen å sen telefonerna.

 
Ingen bild

pia

1 december 2014 22:24

bra gjort och redan vara klar!
...mina "stora" barn får typ 5 paket var, så jag tyckte dina små får många paket, eller så är det mina som för lite, ja, ja dom överlever nog...men färdig är jag inte....
köper du till Claes syrras barn?
Nä nyår kan man vara hemma, barnen är ändå trötta som vanligt och vill sova i den där åldern, iaf var mina det....

nannasblogg

2 december 2014 05:51

Tänkte nu efteråt att 5 kanske är för många, men dina är stora å de blir dyrare presenter, min tanke är å minska ju äldre dom blir eftersom de blir dyrare presenter då. Kommer du ihåg att vi räknade våra julklappar när vi var små, minst 20 minns jag vi fick men då var de inkluderat raggsockor å sånt :)

Nej, absolut inte! C får alltid köpa själv till sin familj.

 
Ingen bild

pia

2 december 2014 21:47

nog minns jag hur vi räknade,det var minst 20 st varje jul...bortskämda vi var! och hur jag letade runt hela huset för att hitta gömstället
bra tänkt med att minska ner ju äldre barn, visst blir det dyrare ett paket går oftast på 300-500kr
va bra att Claes handlar själv...

nannasblogg

3 december 2014 13:43

Å fy, 5 paket var på 300-500kr, de har jag inte råd med, måste jobba heltid då å spara ett år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards