Alla inlägg under september 2009

Av nannasblogg - 30 september 2009 19:07

Är så trött så jag ser suddigt..kan ju inte lägga mig redan kl. sju, sen är de premiär för Grey´s ikväll och de får jag bara inte missa..börjar så smått se ett slut på måleri jobbet, fast de är en hel del kvar, sjunde dagen idag som jag målar, armarna och ryggen börjar värka Rynkar på näsan...börjar bli lite less på att gå omkring och se ut som en bondlurk i målarkläder och keps, längtar efter att få sminka mig och klä mig i frächa kläder. På fredag morgon kommer betong bilen och gubbarna som ska gjuta grunden, tur att jag är hemma och får se de, lovar ta bilder så ni får se en riktig "snabel bil" som dom kallas Skrattande..ska bli så skönt när allt är gjutet och klart, känns som att första etappen av bygget är då avklarat...



Av nannasblogg - 29 september 2009 19:18

 

..inte helt lätt...finns så himla många olika modeller och priserna varierar från 4000 upp till 20 000..sen måste man ju komma överens med karln också, men den här modellen lutar de åt, fast gärna en grå...

Av nannasblogg - 29 september 2009 08:42

...laddat upp med en rejäl frukost, dags att dra på sig målarkläderna nu, måste stå redo med penseln kl.10:00 Glad sen är de bara köra hårt fram till ca.16:30 Eftersom de har regnat så hårt igår kväll/natt så har tyvärr min arbetsplats (tältet) rasat ihop på ett ställe..nåja, de får vi fixa upp igen, ska börja med täckfärgen idag, vi har valt en ganska klar vit färg och sen blir de en ljusare grå nyans till husknutar och fönsterfoder..

Av nannasblogg - 27 september 2009 19:17

...har gjort exakt samma sak idag som igår, gissa vad? jo målat..imorn har jag grundmålat allt färdigt, sen ska de målas ett lager med täckfärg så de är bara börja om från början igen Skrikandes själva målandet är inte i sig så jobbigt men däremot allt bärande av brädor..phuu..en sak är då säker behöver inte träna armarna på gymet iallafall..ska nog boka en helkroppsmassage när de är färdigt..






Av nannasblogg - 26 september 2009 19:51

....målat på som bara den idag, tur att de är fortfarande är så varm och soligt..

  

Nu är även golvvärmen nästa färdig i grunden...ser så himla litet ut, tänk att på den här ytan som ni ser på bilden, där ska de få plats ett stort badrum, sovrum/garderob och en liten minihall där man går ut på terassen på framsidan..

    

Av nannasblogg - 25 september 2009 07:52

med Carina igår..riktigt trevlig! Tack för Cosmopolitan, bussresan gick fort tack vare den... 

Den här gången höll vi en lite slankare linje och hoppade över efterrätten Tungan ute känner mig liiiite småseg idag..tur att jag är ledig idag fast de inte blir så mycke semester direkt, ska dra mig till gymet och sen ska jag måla..

  

Läser just nu en bok av Mikael Niemi "Mannen som dog som en lax, kan rekommendera den till alla tornedalingar, har inte kommit så långt än men redan nu så känner jag igen flera platser i boken...

Av nannasblogg - 21 september 2009 21:59

Första gången med PT idag så nu har jag fått ett träningsprogram till gymet..sa till han att jag vill inte ha några mesiga övningar utan de ska va ett tufft program, då visar han mig bl a en grym magövning på pilates boll..lyckades inte ens göra övningen en gång förrän jag föll ihop Skrattande då säger han "Du sa ju att du ville ha tuffa övningar"..lite pinsamt..men jag SKA fixa den!  

Av nannasblogg - 20 september 2009 20:56

Idag har jag grundmålat ca.80 brädor och har minst lika mycke kvar plus lite till, men de fixar jag tills snickarna börjar..grunden börjar också bli färdig, betongbilen kommer den sista september och gjuter allt. De har annars vart en lugn helg, tränade igår och kikade i affärer i Mölnvik, hittade bl a ett par så söta miiini strumpor som de stod "Busig" på till syrrans bebis som kommer i mitten av november, nu är de inte länge kvar!

Har ni sett på söndagsserien i TV4, Komissarien och havet? Visst är de konstigt när talet inte hänger med ljudet..förstör ju hela serien, synd när de annars är så bra skådespelare me..


Ovido - Quiz & Flashcards