Alla inlägg under september 2009

Av nannasblogg - 19 september 2009 17:27

Saknat kommentarer på min blogg ett tag, har nog kommit åt någon inställning...eller snarare missat en sak när jag sparar inlägg, tror att jag fick hjärnsläpp Rynkar på näsan tog ett bra tag innan jag kom på vad som var fel...


Av nannasblogg - 18 september 2009 20:04

Fick hem ett reklamblad med kläder till lågpris www.bonprix.se finns en hel del snyggt där till bra pris..

Har en sån träningsvärk så de finns inte, de värker i hela kroppen..gick in på ett X-fit express pass igår, hade ingen aning om vad jag gav mig in på, en halvtimme höll de på och innehöll en massa armhävningar, hopp upp och ner på stepbräda etc..från att ha vart en soffpotatis dom senaste tre veckorna (förutom promenader) fick min kropp en chock! Ska försöka ta igen mig med Idol och popcorn i soffan, hej så länge!

Av nannasblogg - 15 september 2009 19:04

Måste bara visa några bilder från World Class på Värmdö, de är så himla fräscht och rymligt där, behöver aldrig trängas eller köa till maskiner. Köpte kort igår, ingår fyra tillfällen med PT så de ser jag fram emot..

Såhär ser omklädningsrummet ut...de är duschväggarna ni ser i svart med mönster, modern inredning eller hur? Sen finns de bastu Glad ser fram emot lördagarna då ska jag träna och bada bastu länge!


Som ni redan vet så finns de en hel del söta Bambi djur här på landet och igår fick jag för första gången bromsa in med bilen och släppa fram en som såklart skulle passera vägen precis när jag kom körande, lär nog inte bli sista gången..trivs sååå bra med bilen, börjar bli mer och mer säker bakom ratten och vilken frihet de är att slippa passa bussarna...har beställt provbågar från http://www.favoptic.com/ nu finns dom inte bara på nätet, deras optiker mottagning kan man besöka på Mäster Samuels gatan och där finns även alla bågar som man kan prova, är sugen på svarta eller mörkbruna bågar...

Av nannasblogg - 13 september 2009 18:21

..för första gången på mycket länge, har verkligen fått leta efter något att göra..visst finns de alltid städjobb men jag orkar inte ta tag i nått eftersom de ändå ska rivas förr eller senare (snarare senare om jag tänker efter, skulle då inte skada om man drog med dammtrasan några varv)...tillbringade lördagskvällen framför TV:n och vid fyra ramlade C in genom dörren, luktade Alko i hela huset i morse så jag vädrade ut även karln och satte han i arbete med att byta olja på min bil Cool Fick en mycket trevlig överraskning idag!! Nytt avsnitt av ONE TREE HILL, nu är söndagarna räddade! Är så barnsligt förtjust i den serien, vet inte varför men de är den enda serien som jag känner att jag bara måste se..Nu har jag bestämt mig, imorn ska jag till World Class och köpa ett träningskort.

Har funderat fram och tillbaka hur jag ska göra med träningen och har kommit fram till att de ändå inte blir av med hemmaträning för mig...ska nog ta några gånger med en PT så jag kommer igång med stryketräningen igen..

Av nannasblogg - 12 september 2009 20:48

 

Köpte en toning idag och resultatet blev såhär..inte så dramatisk skillnad kanske men helt lagom..

Nu har jag äntligen hittat promenadvägarna som Carina tipsade mig om, har lyckats gå flera gånger utan att gå vilse, blev så fascinerad av dom här båtarna som ligger längs vattnet nästan vid Skanstull, de verkar ju som att de bor folk på dom på året runt! Måste bli kallt och fuktigt på vintern, mysigt på sommaren i och för sig, ser ni t o m en badtunna på en av båtarna och en annan hade mer blommor ombord än vad jag har i min trädgård, kunde inte låta bli att ta fram mobilen och ta kort..

    

Sitter och ser på första avsnittet av "Här är ditt liv" Flört med Persbrandt, tack Malin för tipset, hade annars missat de..

Av nannasblogg - 11 september 2009 21:55

Då va de fredag igen, veckorna går så fort nu! På hemvägen åkte vi förbi Bygg-Ole och hämtade färgprover till huset, måste bestämma oss för färg till fasaden eftersom allt virke kommer nästa vecka och vi ska börja måla alla brädor. De ska bli en vit färg men vilken nyans vet vi inte ännu, lutar åt Stockholms vit sen någon grå nyans runt fönster och knutar eftersom taket ser ut att bli Alu Zink. Vi lämnade även in en offert på fönster till Bygg-Ole, egentligen hade vi en glasmästare som skulle gett oss ett bra pris (bekant till svärfar) men han har fått en stroke så de kanske inte blir nått så vi måste ha en plan B...så himla skönt me helg! Kanske tar en sväng till Nacka Forum imorn, är ensam hela lördagen, C åker iväg med ett grabbgäng på en hösttur med båt till Sandhamn och Bullandö..

Tack för alla tips om hårfärg! Lutar åt att bli en varm brun färg. På måndag ska jag till optikern, de var alldeles för länge sen jag kollade mina ögon, kanske blir de nya glasögon också fast jag inte gillar brillor Tungan ute...

Av nannasblogg - 9 september 2009 20:38

Har tillbringat en halvtimme med att försöka få död på en enormt stor spindel i köket t o m jag fick rysningar, tur att inte spindel fobi mannen i huset är hemma. Den smet in bakom micron och vad gör jag då..jo, drar ut micron och drämmer in den ett par gånger i väggen i förhoppning att den ska klämmas ihjäl Rynkar på näsan men inte då, den bara fortsatte springa fort som f-n...tur att vi inte har nytt kök än..slog till den med tidningen en gång men fick tyvärr inte död på den ordentligt, tror att den ligger bakom kylen nu gravt handikappad och jag har tagit skydd i soffan utifall den kvicknar till, skulle behöva ta tag i disken men vågar inte gå in till köket än. Varför är vuxna människor så rädda för spindlar egentligen? Vi är ju enorma jättar i jämförelse...



Av nannasblogg - 8 september 2009 19:06

Här har de hänt saker! Kände inte alls igen mig när jag skulle logga in och skriva inlägg, kul med nyheter och att de går att lägga in riktiga smileys Cool de gillar ja! Den här bloggsidan har ju annars vart ganska fyrkantig, tar nog tid innan man lär sig alla nya funktioner...Idag har jag jobbat i Gustavsberg, tog faktiskt bilen dit idag. När jag nu för en gång skull gör de då är de ju såklart en väldigt långsam och låååångsam bilkö ända från Hemmesta nästan till Mölnvik på grund av en krock som vanligt vid Skuru bron, nåja de kändes iallafall riktigt lyxigt att komma hem strax efter fem...Ser ni vilka fina sneakers jag fick av C:s syster! Fötterna kan visst växa i samband med graviditet så dom blev för små för henne, helt nya och fräscha. Lite läskigt de där att fötterna växer, hört att även snoken kan öka i storlek, huuaa..Har aldrig ägt ett par märkesskor så de här är mina första Förvånad...


  

Härligt med sommarvärmen som ser ut att fortsätta, enda nackdelen är att jag är ständigt svettig och varm när jag försöker hålla igång mina promenader, inte kanske så fräscht just före jobbet...har ni förresten lyssnat på måndagar på Mix Megapol? Blossom Tainton ger tränings/kost tips, lyssnarna får ställa frågor till henne och då fick hon en fråga som handlade om hur man blir av med sötsug. Blossom ger då rådet att inte äta något sött på ungefär 20 dagar och när godissuget kommer då ska man göra något istället, som typ armhävningar..ehh, hjälp vad jag skrattade, vem väljer 10 armhävningar istället för godis?


Snart ska vi gå på ännu en mässa med hem och villa ideér: http://www.hemochvilla.com/   första helgen i oktober på Stockholmsmässan, sen får de räcka med inspiration, gäller att sen kunna sålla bland allt nytt. Här hemma räknas de för fullt på mängden virke som kommer att behövas till snickarna och de är inga små mängder, snart ser våran trädgård ut som en brädgård...Nu är verkligen hösten igång på allvar och de märks framförallt när de gäller TV-program, äntligen något annat än repriser. Färjan tycker jag har gjort sitt, skulle räckt med två omgångar. Idol start ikväll, så pinsamt bara nu i början när folk gör bort sig men kan ändå inte låta bli att se och de börjar typ nu så hej svejs!...



Ovido - Quiz & Flashcards