Alla inlägg under september 2009

Av nannasblogg - 5 september 2009 18:57

Gick upp redan vid halv åtta idag så jag sitter redan nu och gäspar, de blir en tidig kväll som vanligt. Snickaren som egentligen skulle ha kommit igår kom istället idag vid nio så de var bara att stiga upp. Han är känd för att vara väldigt duktig och kunnig så de känns tryggt att han ska göra stomresningen. Dom börjar kring första oktober och de beräknas ta ca.3-4 veckor, tills dess ska jag grundmåla allt virke. Jag tar ledigt en vecka i slutet av september och fixar allt så de blir gjort, så i början av november ska man nog kunna se hur hela huset blir..förresten nu behöver även jag råd om hårfärg, blond eller brunett?


Av nannasblogg - 3 september 2009 21:35

Idag har jag fått bekräftat att mitt lokalsinne inte är av bästa kvalité de var nämligen så att Carina gav mig tips på två olika promenadvägar från Globen till busshållplatsen Henriksdal, tänke att de passar mig perfekt för då får jag ihop en lagom promenad innan jag stiger på bussen och åker hem.

Idag skulle jag då prova vägen som går först till Gullmarsplan och sen via Hammarbysjöstad till Henriksdal, tänkte att hur svårt kan de?..tänkte att om jag håller höger från Gullmars då ska jag nog komma rätt..men icke de..irrade runt i Hammarbysjöstad bl a Luma och sen hamnade jag i Sickla och tillslut kände jag igen husen vid Alphyddan och kunde gå tillbaka en bit till Henriksdal..kan säga att de tog betydligt mer än 20-30 min som du sa Carina :) ska inte klaga, fick ihop över 17 000 steg idag..men vad dom har byggt i Hammarbysjöstan/Sickla!! Tycker de är himla fint där, skulle jag bo i stan då är de där jag skulle vilja bo...

Nu har jag skickat efter boken som Camilla tipsade om på sin blogg "Hallonbåtsflyktingen", den är säkert rolig och igenkännande, finne som man är :) förresten Camilla så köpte jag även chiclit boken du tipsade om " Dumpa Mathew", rolig och bra med lite annorlunda  handling, en kollega lånade den och läste ut den på två dagar...

Som dom flesta känner till så tar de ju en timme med bussen för mig till Slussen, under den timmen hinner man göra en hel del som bl a läsa, lyssnar alltid på Mix Megapol och så lägger jag dagens make up :) behöver aldrig stressa med sminkningen på morgonen eftersom jag vet att de finns tid i bussen. Numera har jag den perfekta sminkningen på jobbet eftersom de finns tid att finjustera. I veckan var de lite komiskt, där satt jag med mascaran och spegeln i högsta hugg som vanligt och sneglar till höger och ser två damer göra precis samma sak :) De finns visst andra som utnyttjar tiden som går åt pendlande till rätt saker..förresten nu har jag inhandlatr den nya telescopic mascaran, påverkad av reklam som vanligt...

Imorgon kommer snickaren som ska ansvara för stomresningen, han ska titta på hela bygget och ge oss ett förslag på upplägg, spännande. De enda krav jag har är att de ska va billigt och de ska gå fort :) tror inte att jag kommer att få något av de uppfyllt, tyvärr...bävar för att snart ryker mina enda garderober som jag har här, där ska nämligen trappan gå till övervåningen..

Av nannasblogg - 1 september 2009 21:52

...över 20 grader varmt idag, synd att man inte är ledig..fick ihop över 12000 steg idag så nu är jag på gång igen efter två veckors slöande, kände mig faktiskt piggare när jag kom hem, kanske beror de på promenaderna idag..orkade t o m städa bort alla sommar kläder, blev riktigt luftigt i min garderob, nu finns de plats för nya höstkläder så nu ska jag shoppa (va de inte jag som skrev om köpstopp tidigare..äh..de har jag glömt :)

Ovido - Quiz & Flashcards