Alla inlägg under juni 2011

Av nannasblogg - 28 juni 2011 19:49

    

....förhandstitt i garderoben o sovrummet som nu är färdiga, sorry för en suddig bild på garderoben, finns ingen lampa där än eftersom elen inte är dragen än...lite småpiff kvar men de största jobbet är gjort, åkte en sväng till Ikea i söndags o inhandlade lite av varje till garderoben etc. vi trodde de skulle vara lite folk där...vem åker liksom till Ikea en midsommarhelg...hmm, jo, de visade sig att rean började i söndags o de var  därför helt tjockt med folk! Träffade på en fd kollega från skolan, Tina, säkert fem år sen vi sågs, de roliga är att hon precis dagen innan skrev ett meddelande till mig på FB o sen en kommentar här o sen dagen efter springer vi på varandra på Ikea, himla kul o se dig, Tina, om du läser de här..vet att du sparat min blogg nu i dina favoriter :)


Nöjda är vi iallafall med resultatet o de känns så skönt o få ordning o reda bland mina kläder, äntligen! Nästa steg i bygget är nu att fixa till "gamla" sovrummet...spackla o måla om väggar o tak o flytta in kontoret o ställa in en bäddsoffa.


Midsommarafton gick lugnt till de här året...ni kanske redan hunnit kika i Malins blogg som ni hittar via länkarna, där finns de bilder från dagen/kvällen.. t o m jag har fastnat på några :(  De bjöds på riktigt god sill lunch först...


 ....sen efter lunchen blev de femkamp med lite orginella grenar som bl a "kast med strumpbyxa" här ser ni C som försöker få iväg Malins gamla strumpbyxor :)


  ....vet ni vem som vann den grenen? Jo, jag :) blev lite förvånad själv faktiskt, tog i så de kändes i magen.


  ...o givetvis fanns de ett prisbord..o jag som kom tvåa valde den gula trisslotten o vann 50 kr, ska hämta ut två nya lotter så vem vet, de kanske är storvinsten som väntar...lovar isåfall bjuda hela midsommargänget på restaurang , sådärja, nu har ni jag skrivit de här så nu är de ett löfte...


     


...till kvällen blev de grillat o potatissallad, super gott allt! Har ni sett vilken gigantisk ölöppnare? Den super man inte bort i första taget...Mackans (grillmästaren som ni ser i bild) släktklenod som går i arv :) Klockan var nog kring ett innan vi åkte från Bromma, tänk att jag orkade hålla igång så länge...hemfärden gick bra med mig bakom ratten, första gången jag körde så långt..hua, vilket tur att de knappt var nå trafik o dubbel tur att Carina o Micke åkte med oss även hem för Carina var så tydlig med att ge mig instruktioner hur jag skulle köra d v s hon sa i GOD tid innan när jag skulle byta fil etc...hade de bara varit jag o C då hade vi nog blivit osams innan vi hunnit till första rondellen. Som en liten midsommarpresent gav vi värdparet den här solrosen o några (förhoppningsvis) goda viner till deras stoooora vinkyl.....


  

.

..nedräkning till semestern nu...tre dagar kvar, hej o hå!

Av nannasblogg - 20 juni 2011 18:37

  ...d v s  om jag ska fortsätta växa i den här takten...men de är inget jag stressar upp mig för, som ni ser, Mr & Miss big på Värmdö har nog ett o annat tält jag kan dra på mig.

Av nannasblogg - 18 juni 2011 10:23

....o då ska de vara just apelsin/ananas varianten, iskall, mums! Inte så att de går till något överdrivet "måste ha" begär...men om jag själv får välja så...synd bara att den är så dyr så de går inte o dricka den som vardagsdryck o ersätta med vatten...förresten, hittat en ny funktion här, man kan svara på en kommentar utan att lägga in en helt ny kommentar, den hamnar  som under den kommentaren som man svarar på...ja, lite svårt o förklara men ni får gå tillbaka o kika så ser ni vad jag menar.

Av nannasblogg - 13 juni 2011 18:40

   ...efter lite mer än en veckas semester o jag har haft de så bra så! Nå jag åkte väl inte direkt till upp till kyla som jag skrev i förra inlägget...kanske första dagarna men sen blev de riktigt hett o då menar jag verkligen att luften stod still, riktigt härligt att norrlänningarna får uppleva tropisk värme :) det är dom ju tyvärr inte bortskämda med. Dagen innan studentfirandet tog jag o syrran ut den blivande studenten på en middag på Allstar i Lule o sen en sväng även på Färjan som för er som inte känner till den så är de en, ja vad ska man säga, party/gå ut o äta båt som står i norra hamnen under sommartid o de är där allt händer :) Här kommer några härliga sommarbilder från den kvällen....

     

    ...verkligen supergod mat på Allstar, rekommenderas om ni besöker Luleå! På själva studentdagen höll vi som sagt på o flyta bort i värmen, tänk att "lilla" Jonathan har blivit så stor :)  o duktig har han vart, fick nästan bara VG o MVG i betyg oxå. Mediaprogrammet gick han ut o vill plugga vidare till grafisk designer. ....

     

....sen var jag även en sväng till Haparanda o första gången till lägenheten dit föräldrarna flyttade i årsskiftet..den ligger typ några meter bort från den förra så de var inte någon längre flytt men en lite större lägenheten. Den ligger väldigt fint vid "beachen" i Happis :) se bara vilken utsikt jag hade från mitt "hotellrum" med helpension    ...sen om man går vidare bara några meter till efter stranden som ni ser på fotot så har dom gjort väldigt fint med möjlighet att spela fotboll, beachvolley, sola etc...

  

...träffat såklart även Victor o Sofia...Victor  var de nu inte så länge sen jag såg senast eftersom han hälsade på oss i påskas, men däremot Sofia,  som blir två år i november, hade jag inte sett på ett år o jag säger då bara, herre jösses vilket charmtroll hon är! Jag måste då säga att båda mina systrar har då så fina o väluppfostrade barn så jag blir riktigt imponerad!

Här på hemmaplan har de hänt en del, både utomhus o inomhus...utomhus ser tomten runt huset ut som att en mullvad har röjt runt, groparna ska så småningom fyllas o täckas igen. Inomhus är sovrummet nästan färdigt,  allt målat o golvet färdiglagt, bara golvlister som fattas o dörren, blev superfint med mitt färgval t o m C erkänner de nu!

Av nannasblogg - 3 juni 2011 14:31

  

...med svenska jordgubbar o sen en San Francisco driver..varför den heter just driver är väl kanske för att man kan köra bil när man dricker den...mums, väldigt goda jordgubbar! Trots stekande sol o värme tog jag bilen o åkte o köpte äntligen en väggfärg..ja, vad blev de för färg då? Jo, av en ren slump så såg jag Äntligen hemma i veckan o där målades de en fondvägg i en färg som jag föll för, den heter Lady pure color Marrakesh..en varm brungrå ton som inte är sådär jätte mörk brun. Jag gillar den väldigt mycke, men C tycker den är sådär...han har nån slags lila fobi o han tycker den skiftar åt lila, vilket den inte gör...men konstigt nog så fick jag min vilja igenom den här gången. Inhandlat även ett startkit till min garderob..vilken skillnad det är på priser om man jämför Elfas garderobssystem med Jula :) med lite fantasi får man ihop en garderob för mer än en tredjedel av priset. Det viktigaste för mig är att de finns BRA med utrymme att hänga upp kläder i galgar..o gärna ett plagg per galge o inte som jag har nu, typ fem plagg :( Så nu har jag köpt en klädstång som är nästan 3 meter lång! Ja, som sagt...C har lite o pyssla med medans jag är borta en vecka, han har lovat att allt är färdigt tills jag kommer hem...dessutom ska de grävas en del på tomten oxå i helgen bl a gropar för plintar till terass o lite andra saker. Jag som bara ska iväg o lata mig på semester o C får bara jobba o slita här hemma, vilken tur att nån orkar, annars skulle de aldrig gå framåt. De ska bli riktigt skönt o få åka iväg en vecka själv..känner att jag behöver de efter en ganska tuff vinter/vår på många sätt..ni som känner oss väl vet vad jag menar. Ikväll blir de grillat med färskpotatis sallad, hoppas ni får njuta av sommarvärmen..ser tyvärr på väderleksrapporten att jag åker uppåt till 12 grader o regn, men de gör inget..höres om en vecka!

Ovido - Quiz & Flashcards