Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Senaste dagarnas små händelser....

Av nannasblogg - 28 juni 2011 19:49

    

....förhandstitt i garderoben o sovrummet som nu är färdiga, sorry för en suddig bild på garderoben, finns ingen lampa där än eftersom elen inte är dragen än...lite småpiff kvar men de största jobbet är gjort, åkte en sväng till Ikea i söndags o inhandlade lite av varje till garderoben etc. vi trodde de skulle vara lite folk där...vem åker liksom till Ikea en midsommarhelg...hmm, jo, de visade sig att rean började i söndags o de var  därför helt tjockt med folk! Träffade på en fd kollega från skolan, Tina, säkert fem år sen vi sågs, de roliga är att hon precis dagen innan skrev ett meddelande till mig på FB o sen en kommentar här o sen dagen efter springer vi på varandra på Ikea, himla kul o se dig, Tina, om du läser de här..vet att du sparat min blogg nu i dina favoriter :)


Nöjda är vi iallafall med resultatet o de känns så skönt o få ordning o reda bland mina kläder, äntligen! Nästa steg i bygget är nu att fixa till "gamla" sovrummet...spackla o måla om väggar o tak o flytta in kontoret o ställa in en bäddsoffa.


Midsommarafton gick lugnt till de här året...ni kanske redan hunnit kika i Malins blogg som ni hittar via länkarna, där finns de bilder från dagen/kvällen.. t o m jag har fastnat på några :(  De bjöds på riktigt god sill lunch först...


 ....sen efter lunchen blev de femkamp med lite orginella grenar som bl a "kast med strumpbyxa" här ser ni C som försöker få iväg Malins gamla strumpbyxor :)


  ....vet ni vem som vann den grenen? Jo, jag :) blev lite förvånad själv faktiskt, tog i så de kändes i magen.


  ...o givetvis fanns de ett prisbord..o jag som kom tvåa valde den gula trisslotten o vann 50 kr, ska hämta ut två nya lotter så vem vet, de kanske är storvinsten som väntar...lovar isåfall bjuda hela midsommargänget på restaurang , sådärja, nu har ni jag skrivit de här så nu är de ett löfte...


     


...till kvällen blev de grillat o potatissallad, super gott allt! Har ni sett vilken gigantisk ölöppnare? Den super man inte bort i första taget...Mackans (grillmästaren som ni ser i bild) släktklenod som går i arv :) Klockan var nog kring ett innan vi åkte från Bromma, tänk att jag orkade hålla igång så länge...hemfärden gick bra med mig bakom ratten, första gången jag körde så långt..hua, vilket tur att de knappt var nå trafik o dubbel tur att Carina o Micke åkte med oss även hem för Carina var så tydlig med att ge mig instruktioner hur jag skulle köra d v s hon sa i GOD tid innan när jag skulle byta fil etc...hade de bara varit jag o C då hade vi nog blivit osams innan vi hunnit till första rondellen. Som en liten midsommarpresent gav vi värdparet den här solrosen o några (förhoppningsvis) goda viner till deras stoooora vinkyl.....


  

.

..nedräkning till semestern nu...tre dagar kvar, hej o hå!

 
 
Ingen bild

nanna

29 juni 2011 09:14

Ser att vilka dåliga bilder de blev, både på sovrummet o garderoben, sovrummet är betydligt mysigare i verkligheten :)

 
Ingen bild

Malin

29 juni 2011 11:17

Tycker det ser snyggt ut trots suddiga bilder :) Nyfiken som ja är så lyckades ja hitta länken till Malins blogg här så jag såg bilderna på ert midsommarfirande :) Och ni alla var verkligen jätte midsommarfina :)

 
Ingen bild

carina

30 juni 2011 11:19

jag funderar på att köpa likadan lampa som ni har i sovrummet till vår "trapphall". Kan vara läckert. Eller så en kristallkrona kanske?!

 
Malla

Malla

30 juni 2011 21:58

ja det va lite suddigt :) men ser fint ut!

http://mallalitos.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards