Alla inlägg under mars 2010

Av nannasblogg - 31 mars 2010 22:18

Påsklovet har börjat o de innebär att imorn behöver jag inte stiga upp tidigt  ...nåja, så himla länge ledigt blir de inte...ni har väl inte missat programmet om Sandhamn på trean ikväll?! Lite kul o se när man har vart där dom senaste somrarna, känner igen de mesta..fast skrämmande o se hur "ungdomarna beter sig på sjön o riktigt så mycke ungdomar brukar de inte va där en vanlig sommarhelg. Har ni några planer för påskhelgen? Vi är bortbjudna på påsklunch på lördag, sen får vi bygghjälp av Claes kusin som stannar över helgen...

Av nannasblogg - 28 mars 2010 19:58

Idag har jag haft en riktig ego dag...tränat, badat bastu, strosat runt i affärer o köpte faktiskt lite påskpynt....va tycks? Här är mina små kycklingar...

      


Av nannasblogg - 27 mars 2010 15:17

.....hos Claes syrra fick avsluta den här veckan....de blev sen en helkväll igen med Sing Star. Vi körde igång efter Lets Dance finalen men jag fattar ändå inte hur tiden alltid går så himla fort när vi sjunger, helt plötsligt va kl. 2:00 o då va vi tvungna o runda av för att småbarnsföräldrarna skulle få iallafall några timmars sömn. Jag va inte direkt i någon toppform igår, lyckades ändå vinna några gånger men däremot så kan ni se att karlarna i huset tog de här på riktigt allvar...här på bilden kör dom deras favoritlåt "One night of passion" med Poodles...


   (upptäckte en ny funktion här, man kan infoga bilderna i miniatyr)...

Idag har jag fått klättra igen...på höga byggställningar o jag avskyr de verkligen...huuuuaa...inget för mig....förstår inte varifrån min höjdrädsla kommer ifrån...den blir bara värre me åren...får väl skylla på åldern...

Glöm inte klockan ikväll de är framåt en timme som gäller...härligt de ska bli me ljusare kvällar....

Av nannasblogg - 20 mars 2010 19:34

...har nämligen fått sträcka mig o ha armarna högt hela dan...de är innertaket på övervåningen som ska förberedas inför isoleringen nästa vecka så de är brädor som ska upp...gillar inte riktigt o va på övervåningen eftersom de inte finns fast golv där än så man får lägga ut plank för o kunna gå...på dom plankorna ska man då balansera på en stege...sen måste man flytta runt både plank o stege för de är ju ganska stort där uppe.....C däremot är som en apa...han skuttar omkring där uppe så man har hjärtat i halsgropen hela tiden...kommer nog o ha träningsvärk imorn, fast de är ju bara bra. I veckan hade vi en trappbyggare på besök..han hade visst byggt trappor i 40 år så han verkade kunna sin sak, pensionär nu men håller fortfarande på o bygger....de är trappan till övervåningen som måste dit innan vi kan börja riva väggar i den gamla delen...de blir en vanlig L-trappa i vitt med valnötsbetsade trappsteg...nu blir de o kika på Körslaget! Ha en trevlig lördag kväll!

Av nannasblogg - 17 mars 2010 19:30

...blev så less på min trista frisyr igår, eller någon direkt frisyr har jag väl inte haft den senaste tiden...måste börja inse att jag inte kan ha långt hår, har inte den hårkvalitén helt enkelt....de får bli löshår den dagen jag vill ha långa filmstjärnelockar...klippte mig på Frisyrmakarna här på Värmdö...blev faktiskt riktigt nöjd, känns som att dit kan jag gå fler gånger...de försvann säkert minst 10 cm...har inget foto än som jag vill lägga ut här...de blev som en page som täcker nacken o med lite längre sidor...lätt o fixa ....

Av nannasblogg - 15 mars 2010 22:11

....har vart igång sen kl.5:15 i morse o kom hem vid kl.21:30 så någon direkt födelsedagskänsla har aldrig riktigt hunnit infinna sig idag, fick t o m ett grattiskort på skrivbordet på jobbet o förstod först inte va den gjorde där  ...men de är väl så med åren, födelsedagarna dom bara passerar omärkt förbi ju äldre man blir...lite skrämmande samtidigt...

Av nannasblogg - 14 mars 2010 14:25

....fick present redan igår av Claes...hade önskat mig en parfym eftersom de typ bara finns en droppe kvar av den enda parfymen som jag äger...o visst fick jag de....Pure DKNY...så himla god doft! Hittade den i ett nummer av Elle o föll för den direkt....

....husbygget fortsätter här fast jag inte har skrivit så mycke om de senaste tiden..de har ju stått i princip still när vintern har vart som värst men nu har snickarna jobbat ett par dagar med att färdigställa takkupan..de blir riktigt ljust o luftigt på övervåningen...även två takfönster som ska på plats...

  

...sen har vi haft fika gäster idag...egentligen vill jag inte alls fira någon födelsedag...dom fick inte sjunga för mig   sjunga gör man för barn och vuxna som fyller jämna år...hehe visst är jag fjantig...de var trevligt ändå utan sång men med tårta o blåbärspaj o samtidigt en titt på husbygget..... 



Av nannasblogg - 13 mars 2010 11:53

....o de droppar från taket...härlig! Somnade tidigt igår, helt utslagen...missade en del av Lets Dance o hela Solsidan...suck...o inte verkar går den i repris heller...någon som vet om man kan kolla avsnittet på nätet??? Behövs säkert nått extra program till datorn som jag inte har...men nu är jag utvilad o redo för Melodifestival final ikväll...heja Darin! Förresten igår blev jag överraskad med en gigantisk smörgåstårta när jag kom hem...o en massa ljus o fin dukning hade gubben här hemma ansträngt sig o fixat...han har sina ljusa stunder   ...på vägen hem igår gjorde jag ett riktigt fynd..en skoaffär i Globens shoppingcentrum hade utförsäljning...fyndade ett par riktigt snygga stövletter från Clarks för 70% rea..så fiiina.....

  

de får bli min egen födelsedagspresent till mig själv...är så bra att man alltid hittar en ursäkt för o shoppa    

Ovido - Quiz & Flashcards