Alla inlägg under oktober 2009

Av nannasblogg - 30 oktober 2009 17:19

Se hela bilden










...o inte har vi godis hemma, hoppas ingen knackar på dörren ikväll...får väl ge min Almondy kaka i värsta fall...skönt med halvdag på jobbet idag, åkte till Nacka Forum och fortsatte mitt letande efter svarta stövlar, hittade inga såklart men en party topp till imorn fick jag med mig iallafall!

Av nannasblogg - 27 oktober 2009 21:27

Snickarna är äntligen igång och fort verkar de gå! Har inte kunnat ta några bilder för de har vart kolsvart innan jag är hemma, men till helgen ska ni få bildbevis efter en veckas arbete...

Av nannasblogg - 25 oktober 2009 20:13

Nu är de här ingen reklamfri blogg längre, blev lite förvånad när jag loggade in igår och såg att de fanns reklam på min blogg..har ni förresten sett att man måste betala för att få bort reklamen? Nåja,den stör inte mig direkt så för min del får den vara kvar...känns som att dagen har varit lång och inte är den slut än, kanske beror de på den extra timmen som vi fick i natt och att jag somnade nog strax efter tio igår vilket i sin tur gjorde att jag var uppe med tuppen (igen) i morse Glad..åkte till gymet efter frukost och sen en sväng till Brisak och handlade förvaringsboxar. Nu börjar de bli lite ordning och reda här, känns som att jag går och plockar hela dagarna och då är de mest kläder som ligger överallt..vi är bara två person i de här hushållet och kan inte låta bli att tänka på hur gör barnfamiljer egentligen? Måste ju ta flera timmar att bara vika ihop en veckans tvätt...Ha en fortsatt trevlig söndag! Imorn kommer snickarna...tvideloo (som Kvartesskatan brukar säga)...

Av nannasblogg - 24 oktober 2009 20:11

  

...fick jag idag, C har lagat älgstek med potatisgratäng, rödvinsås, kokta ärtor och vinbärsgelé och ett gott rött vin till...för de mesta är de jag som fixar mat här hemma men inte idag...snacka om ombytta roller, jag med skruvdragaren i högsta hugg, har monterat ihop den andra garderoben som vi köpte förra helgen och C i köket med förkläde..snacka om jämställdhet på Saltarö Guld i mun 


Av nannasblogg - 24 oktober 2009 11:28

Det är med

Öl och Whisky

som med kärlek,

ibland häpnar man över

vad

andra väljer!!

 

   

Citat finns på ett kort som man får kvittot i på restaurang Akkurat...en hel kastrull med musslor fick jag i mig igår!



Av nannasblogg - 22 oktober 2009 19:27

...blir de imorn på restaurang Akkurat med jobbet http://www.akkurat.se/?section=mussel&p=alacarte&s=mussels  som ni kan se så finns de en hel del att välja på och de är så gott! Veckorna bara rusar iväg nu, fredag igen imorn och ca 2 månader kvar till julafton..kanske dags att börja planera julklappsinköpen snart, inte för att jag brukar handla så många så varför inte fixa dom redan nu. Har ni några helgplaner? Inget speciellt inbokat här, blir nog en sväng till gymet och sen målarkläderna på som vanligt...

Av nannasblogg - 21 oktober 2009 20:30

..och tyvärr inga snickare som de var tänkt för dom har ett jobb i stan som måste avslutas men på måndag då ska de hamras och spikas här..annars så händer de inte så mycket med bygget just nu..

Äntligen har jag bokat sminkkursen hos Make up store! Fick ju den i present för ett bra tag sen men har inte haft något bra tillfälle att använda den, har känts lite onödigt att "slösa" den på en vanlig vardag och sen åka hem och lägga sig på soffan...tänkte passa på till alla helgona helgen då de blir utgång med party gänget Cool de var inte igår de, ska bli såååå kul! Förresten, grattis Helén till kommande samboliv Glad 






Av nannasblogg - 20 oktober 2009 19:41

Haft en riktigt trevlig och avkopplande dag! Efter gymet i morse åkte jag in till stan på utbildning, de var ett bra tag sen sist, hade nästan glömt bort hur trevligt de är! Har fått i uppdrag att vara coach för nyanställda så utbildningen handlade om allt kring upplägg och rollen som coach...hann dessutom gå igenom ett antal affärer, både på lunchen och efter utbildningen, letar efter en väska och ett par snygga svarta stövlar i första hand sen skulle de inte skada med lite nya höstkläder också, men tyvärr hittade inget...MEN jag såg två kändisar Skrattande Vanna Rosenberg och Lill Lindfors, blev lite förvånad av att se Lill Lindfors komma in på Skopunkten..kopplar inte ihop henne med lågpris skor direkt.

Ser på "Äntligen hemma" och där visar hon-med-de-stora-ljusa-håret hur man gör mjukis djur (kaniner) av fingervantar, kan inte låta bli att fundera på vem i hela världen har ork/intresse att sitta och klippa till fingervantar och göra allt de hon visar???

Ovido - Quiz & Flashcards