Alla inlägg under oktober 2009

Av nannasblogg - 18 oktober 2009 21:27

Åkte till Jysk på förmiddan och köpte två garderober, tänkte ha dom i lillstugan till förvaring av bl a arbetskläder och annat skrot, inte så snygga direkt men duger dit..de tog ungefär halva dan för mig att få ihop en garderob (tog mig nämligen an uppgiften själv pga husfridens skull) t o m mina nerver gick nästan Skrikandes en av dom står nu iallafalla färdigmonterad inne i huset, behöver förvara mina kläder i den en stund under bygget. Förutom montering av garderoben har vi röjt undan en hel del saker och fört över till svärföräldrarnas vind, där finns massor med plats som vi kan låna tills vi får iordning här hemma...

Ha en trevlig arbetsvecka! Höres!

Av nannasblogg - 16 oktober 2009 19:52

Den är så fiiiin! Är så nöjd med köpet! Har inte hunnit ta kort än så ni får kika på den via länken:

http://www.snickarper.se/sv/Sortiment/Ytterdorrar/Stil/Standardkategori/YD-3001/

De är den dörren som ni ser i blått, fast våran är vit...ett bra pris fick vi också, tänk att jag ides pruta och fick ner priset en tusenlapp, är lite stolt själv om jag får säga så de lönar sig att vara en blockoholic under byggtiden....

På tal om Hollywood fruar, har ni sett de här: http://www.youtube.com/watch?v=dzhpQF9Cz9k  syrran tipsade mig om länken idag, fick mig ett gott skratt Glad Nu blir de Idol, har ingen favorit än..har ni?

Av nannasblogg - 15 oktober 2009 20:17

...storhandlat på Willys idag, visade sig att de var invigning av butiken som har fått sig en uppfräschning. De bjöds på Frödinge kladdkaka och kaffe, gissa vem som stod där först i kön? Gottegrisen jag såklart! Sen fick man köpa en Almondy tårta för fem kronor Oskyldig helgen är räddad...nåja, ska väl göra annat i helgen än bara käka tårta bl a imorn åker vi och hämtar ytterdörren från Danderyd och sen ska de förberedas här inför snickarna som kommer nästa vecka. Idag kom de ett nytt lass med virke och de är inte lite de, nu börjar man få en bild av hur stort bygget egentligen är..cruisat med bilen nästan varje dag den här veckan, men jösses vad mörkt de är! Har i och för sig dålig syn men tänk på att de är verkligen livsfarligt att gå utan reflex, speciellt här ute på landet, själv måste jag erkänna att jag har slarvat med de tidigare, men inte nu längre när jag själv sitter bakom ratten...kör med hellysen på så ofta jag bara kan och spanar efter bambi och irriterar alla Tungan ute sen gillar jag inte filbyten så jag kör (kanske lite för långsamt) i vänster fil, har märkt att bilarna brukar köra om mig i höger fil..snart blir jag väl känd för "gröna faran" här ute....

Av nannasblogg - 12 oktober 2009 20:37

Brrr..för nu är de riktigt kallt! Måste åka till Bromma imorn och hämta vinterkläder från förrådet, de gick så snabbt från sommarvärme till höstkyla, knappt hunnit packa ner sommarkläderna. Ser på Färjan...vilket fint hus kocken Glenn bygger och sjöläge dessutom, han måste ju va ett riktigt kap Flört varför har ingen lyckats fånga han?!...


Av nannasblogg - 11 oktober 2009 19:15

Redan söndag, som vanligt går helgen alldeles för fort. Läste i Aftonbladet om en 21-årig student som vann 3,4 miljoner på trav, skulle gärna byta med honom just nu, säkert ingen söndagsångest hos honom just nu Glad

Idag har de vart en riktigt ruggig höstdag. Vi lyckades tillslut bestämma oss för en färg på fönsterfoder så dom brädorna har jag målat idag, de blir en mörk grå färg typ skiffer. Hittade en fin ytterdörr på Blocket, knappt använd och till bra pris  ev. har jag lyckats få till ett köp, väntar bara på bekräftelse från säljaren. Vi har börjat så smått med att packa ihop alla saker i ett av rummen som snickarna kommer att riva, nu är de bara en vecka kvar tills dom kommer, ser ut som att även vårat sovrum ryker så vi får bo i en etta i några veckor (eller flera veckor när jag tänker efter) men de ska nog gå de också..

Av nannasblogg - 10 oktober 2009 09:44

....har de vart den senaste tiden, har helt enkelt bara struntat i de Obestämd men nu är jag tillbaks igen...måste erkänna att jag har inte fått riktigt flyt på de här bloggandet, tycker fortfarande att de tar för lång tid, hakar lätt upp mig på formuleringar etc. vilket egentligen är helt onödigt för är de nånstans som man får skriva talspråk så  är de just i en blogg..sen vet jag inte om ni har samma problem, kanske beror på min dator, men när jag suddar text då kan nästan hela texten försvinna innan jag får stopp på markören?? Blir ju tokig!!...

På lunchen igår kom jag och några kollegor in på en diskussion om kvotering är bra eller dåligt, diskussionen gick sedan vidare till jämställdhet i relationer och som ni säkert kan gissa så kom vi in på Anna Anka Flört om ni inte redan gjort de så måste jag bara be er läsa en artikel i Expressen fredag: http://www.expressen.se/noje/fredag/1.1735511/det-bor-en-anka-i-mig

Intressant tanke hon har om varför vi blir så provocerade av fru Anka..








        

Av nannasblogg - 6 oktober 2009 20:02

Idag har jag vart uppe me tuppen, eller de var nog ännu tidigare än vad tuppen brukar gå upp. Nu tänker ni säkert att "de är du ju alltid" men nu menar jag verkligen väldigt tidigt, nämligen redan vid fyra i morse, vred och vände mig en timme och kunde inte somna om hur jag än försökte. Orsaken är nog att jag känner mig stressad för att de är så mycket på jobbet just nu, vill så himla mycket men tiden räcker inte till..nåja, inget att beklaga sig över, de är ju jag som styr över min tid.

Av nannasblogg - 5 oktober 2009 19:41

  

Mamsen har stickat en mössa och vantar till mig, Åre mössan kallas den, ser ut som en hip-hopare Cool nu slipper jag frysa om öronen i vinter...

Ovido - Quiz & Flashcards