Alla inlägg under november 2012

Av nannasblogg - 30 november 2012 07:25

Av nannasblogg - 29 november 2012 11:04

...dom få sakerna vi har kvar eftersom jag har rensat å slängt de mesta, tänkte köpa nya modernare saker sen allt eftersom de blir färdigbyggt här.
Snöar gör de här så nu börjar de bli vitt överallt....å nej jag gillar de inte! Hoppas på en minst lika mild vinter som förra året.
Ja, vi är som instängda här nu pga vädret, känner inte för å ge mig ut å köra nu...fast vi ska iväg på middag ikväll till C:s kompis, fast då är de ju han som kör å han bryr sig inte fast de regnar småspik.
Vi har mer eller mindre vart på hemmaplan den senaste veckan eftersom vi har haft de eviga snorandet här igen. Nässelutslagen kommer å går, troligen en reaktion på virus/infektion, de ska visst vara den vanligste orsaken till såna utslag....har iallafall en tid till läkaren nästa vecka så får vi se om de ändå blir en allergiutredning. På tal om läkare så var vi på hjärtkoll igår. Nu var de ju 5 månader sen vi hade en sådan koll så de var allt lite nervöst, nu ser vi ju att hon mår bra osv så de var som vi trodde nämligen att inget hade blivit sämre utan allt såg fortfarande stabilt ut...men som vi sen tidigare redan känner till så är de fortfarande inte säkert att hon slipper en till operation, de beror helt på hur hennes lilla hjärta utvecklas. De är iallafall skönt å veta att inget kan förändras drastiskt till de sämre, vi måste helt enkelt lita på att dom har bra koll på henne.
Alla på sjukhuset är så imponerade över att hon växer så fint! Som en sköterska sa igår "Ja, man kan då inte se på henne att hon vart med om så mycke dom första månaderna"
Vår "lilla" 1 åring väger nu 12,5 kg å är 81 cm lång, lite roligt, kikade på mitt egna BVC kort å såg att jag hade typ samma vikt å längd som 1 åring! Ja, vikten kommer nog inte öka så mycke de närmaste tiden med tanke på att hon äter som en mus. Nähäp, finns väl inte så mycke mer å göra än å fortsätta nalla ur pepparkakslådan, ingen risk att man själv går ner i vikt iallafall. 

Av nannasblogg - 27 november 2012 19:01

....för årets första glögg, mums! Å så pepparkaka till såklart.

Av nannasblogg - 24 november 2012 12:05

...testade å rama in handavtrycken från målarverkstan vi var på oktober, blev väl helt ok?! Har några alster till så de får bli en fin trippelserie av vår blivande konstnär.
Har helgen börjat bra? Här går allt i slowmotion, knappt kammat mig än...regnet typ öser ner, blä! Ella har börjat "stöka" på nätterna så man är lite mossig i huvet, med "stöka" menar jag allt från gråt till att när hon ska komma över till oss då börjar hon rulla å rulla å åter rulla runt, blandat med några härliga sparkar i ansiktet å sen händer de att hon är superpigg mitt i natten å då roar hon sig med att stoppa in nappen i min mun, eller nypa mig i näsan. Däremot sover hon jättebra numera i vagnen, nästan 3 timmar i sträck, tar väl igen natten då...hmm.

Av nannasblogg - 23 november 2012 05:39

....många grattis kramar till världens finaste Sofia! Kusin Ella å moster saknar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards