Alla inlägg under april 2013

Av nannasblogg - 30 april 2013 19:53

...fick bilden messad av några tappra som står där å fryser, ganska skönt å bara vara inomhus...

Av nannasblogg - 30 april 2013 18:51

...landat här i Lule, flygresan gick som jag trodde..."myror i brallan" hela resan, tur att sätet bredvid var ledigt annars hade de blivit svettigt...blir å köpa egen sittplats till fröken nästa resa så hon även kan sitta fastspänd på eget säte. De är väl först från 2 år som man måste köpa egen sittplats å före de blir de ändå ingen resa. Nåja, tur att de fanns så många hjälpsamma människor som tog upp både nappen å mjukiskossan å allt annat som flög kors å tvärs från vår plats.

De blev ingen promenad till brasan för Ella har redan somnat, helt slut var hon...gick upp strax efter halv fem å sovit ca 45 min idag, sen resan å en massa bus med kusinerna, länge sen jag såg henne så trött. Hoppas ni får en trevlig kväll!

Av nannasblogg - 29 april 2013 11:19

...försöker ge mig på dehär med scrapbooking, för första gången...kan vara kul som variation från vanliga fotoalbum å fotoböcker jag gjort...men, nä de känns inte riktigt som min grej, är nog inte tillräckligt kreativ.

Av nannasblogg - 29 april 2013 08:55

....idag blir de en hemmadag med lite städ, tvätt å packning för imorn åker vi. Alltid lika spännande å se hur flygresan går för nu är de verkligen "myror i brallan" mest hela tiden så drygt en timme känns vääääldigt länge. Fattar inte att så många ändå sätter sig i ett plan till Thailand med en 1,5 åring, snacka om att ha tålamod! Fast mest spännande är de ändå innan vi kommit till ombord, ni kan tänka er synen...en svettig tjock gravid kvinna med en dragväska + skötväska försöker springa ifatt en 1,5 åring som är påväg ut genom alla dörrar som öppnas å stängs (är nämligen favoriten nu, dessa dörrar, morr) å i högtalaren hörs de "go to gate"....hmmm, kanske skulle investera i en sele ändå.

Av nannasblogg - 28 april 2013 10:04

...heldag på Siggesta gård, premiär för loppisen.

Av nannasblogg - 27 april 2013 12:57

...köpt en sandlåda å grindarna fixade så nu är de lugnt å bara släppa ut busungen på tomten, tidigare drog hon iväg direkt ut på vägen, vinkade å sa "hej hej"...skönt å slippa traska efter oxå å bara sitta å slöa på altanen, nåja, kanske inte så lyxigt då... idag har jag krattat så kroppen känns helt sne, fick nämligen en order om att de skulle vara gjort innan jag åkte upp.

Som sagt...sandlåda blir de å även en gungställning är på gång, vad behövs mer?! Kanske räcker till en 1,5 åring...

Av nannasblogg - 26 april 2013 10:19

....från matstolen hörs de "mmm"..."naaam"

Ovido - Quiz & Flashcards