Alla inlägg under april 2013

Av nannasblogg - 26 april 2013 07:13

...nu visar alla appar å även babytickern här tvåsiffrigt, äntligen...inne i vecka 27 nu vilket innebär att överlevnadschansen är mer än 90 % om han skulle komma ut för tidigt, inte för att han ska de...nej, runt tio veckor till iallafall får lillebror allt samla på sig underhudsfett.

Fixat gravidförsäkring, den här gången via If som visade sig vara bäst enligt jämförelse på nätet...precis som förra gången så tog jag den utökade som kostar, vilket jag rekommenderar alla å göra med tanke på hur de gick förra gången så var de väldigt bra att vi hade de.

Av nannasblogg - 24 april 2013 12:17

...på onsdagar går vi, som jag tidigare nämnt, på en aktivitet som kyrkan anordnar, lite mer organiserat än vanlig öppen förskola...nåja, iallafall så är huset där vi är en riktig idyll med höga fönster å den här fina utsikten där man b l a kan se Viking line båtarna passera. När vi senast var här för två veckor sen då var de fortfarande is å nu helt öppet vatten! Så fort de gått!

Nu ska vi vidare till vårdcentralen för å ta TBE vaccin, rekommenderas nu redan från 1 års ålder å eftersom de kryllar av dom små äckliga djuren ute hos oss så känns de självklart å ta vaccinet.

Av nannasblogg - 23 april 2013 13:06

...å börja kratta å kratta å räfsa å räfsa...

Av nannasblogg - 22 april 2013 14:16

...promenerat genom gamla stan, strosat å lunchat med Carina i Gallerian...tänkte åka upp i Kulturhuset å våningen rum för barn men dit fick man inte ta barnvagn, den skulle lämnas på bottenplan å eftersom jag inte hade nått lås me så vågade jag inte de...inte för att jag tror att någon vill ha min gamla vagn men tänk om någon tar den, vad gör man då?! Nä, dags å bege sig hemåt snart, trött i fötterna.

Av nannasblogg - 21 april 2013 13:18

...med en liten paus...å en liten ensam tapper vårblomma.

Av nannasblogg - 20 april 2013 15:18

....vilken succé, traskat runt i flera timmar idag med vagnen runt hela tomten...förbereder för inköp av massa leksaker å fylla altanen med, till en viss persons fasa här...moahaaa.

...något mindre roligt, i förmiddags gjorde fröken sin första riktiga klättervurpa från köksstolen å bet sig nog rejält i tungan, usch! Tänderna klarade sig nog, men antar att tandläkaren ändå inget kan göra åt de?

Av nannasblogg - 19 april 2013 15:21

...hellelutta så pluttig han var lilla David...herre gu, har ju glömt bort hur de är å ta hand om en sån liten, hur ska de här gå om ett par månader?!
Ella blev då inte alls sotis när jag höll i bebisen, hon gick å la sig i hans korg istället :)

Ovido - Quiz & Flashcards