Alla inlägg under april 2013

Av nannasblogg - 4 april 2013 07:42

...i två av rummen som nu är grundmålade. Tanken är att de ena blir ett gästrum å de andra C:s kontor, sen blir de ju även ett allrum som kommer att bli vårt provisoriska vardagsrum när de ska rivas å byggas i de nuvarande vardagsrummet. De är som sagt lite pyssel med att planera allt när man måste bo mitt i röran samtidigt.

Av nannasblogg - 4 april 2013 07:00

 

....veckorna prickas av en efter en å de går framåt, dock långsamt...tänkte att det var dags för en ny uppdatering här.....

- I vecka 24 nu å ser ju faktiskt riktigt smidig ut på bilden men den är tagen i en bra pose :) nu går de iallafall å se att de är en gravidmage t o m omgivningen började våga kommentera de för ca 2 veckor sen. 

- Snart dags för första BM besöket, med andra graviditeten så börjar man inte gå där förrän från vecka 25 så jag har faktiskt ingen aning om hur mina värden ser ut, antar att de mesta är ok eftersom jag mår bra...dock haft lite svagt yrsel, illamående å matlusten har de vart lite si å se med nu under påskhelgen å så gäsp, gäsp lite mer än vanligt. 

- Vikt, + 5 kg.....de står att de är vanligt med en viktuppgång på 5-7 kg kring den här tiden så de får väl ses som ok. 

- ca 120 dagar kvar till BF, inte långt kvar till tvåsiffrigt! 

- Snudd på 60% av graviditeten har passerat....

- Enligt appar å dylikt så väger lillebror ca 700 gram nu å är stor som en papaya :) 

 

- Å visst börjar de kännas att han vuxit eftersom man börjar känna små sparkar lite här å där, äntligen! Precis som förra gången mest på kvällarna. 


Av nannasblogg - 3 april 2013 13:36

...någon som visst försökt gömma de men nej se de går inte...heheee...

Ja, så var den här påsken över för i år, för våran del har de vart som en helt vanlig långhelg. Vi var bjudna över på påskmat hos svärisarna i lördags, annars bara vart här hemma kring. På övervåningen grundmålas tak å väggar på all ledig tid, har fortfarande inte bestämt oss för någon vit färg eller om de ens blir vitt, nåja, finns tid kvar. Imorn händer de kul saker, nämligen syrran å Victor kommer hit. Vi ska åka den nya Viking Grace båten från fredag till lördag...jag å Ella blir nog mest sittande i lekrummet på båten men de blir kul med lite miljöombyte!

Av nannasblogg - 1 april 2013 11:14

...testade något nytt å de var väldigt uppskattat, nämligen potatisbullar, Ella åt nästan fem :) enkelt å snabbt, kan rekommendera alla stressade småbarnsföräldrar...själv minns jag de här bullarna från lågstadietiden då dom hette potatisburgare, de var de värsta jag visste...minns såväl när fröken Birgitta som tvingade mig smaka så jag nästan kräktes, annars var jag inte direkt kräsen i maten snarare väldigt rund, åt de mesta men de var något med konsistensen å smaken som inte gick hem hos mig.

Ovido - Quiz & Flashcards