Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Vab-vabbeli-vab...

Av nannasblogg - 26 november 2014 19:24

...min första vab dag imorn, de ni...de är väl ändå vuxenpoäng. Emil åkte på en riktig förkylning i måndags, nästan hela hans avdelning hade fått samma. Ella däremot har klarat sig med bara lite hosta, hon är då verkligen en tålig tjej! Kanske för att hon är vaccinerad mot influensan?
Vet inte om de påverkar...men iallafall så är hon såklart oxå hemma hela veckan, men de verkar som att det är vanligt annars att "syskonet" går på dagis fast den andra är hemma?! Har som ingen erfarenhet hur man brukar göra...nåja, för mig känns de onödigt å köra ett barn dit.

Men säger bara "oh my god" vilken vecka! Jobba å samtidigt barn sjuka d v s ett barn som vaknar varje timme hela natten. Jag är just nu som en levande zombie, huvaligen som jag brukar säga....


 
 
Ingen bild

Malin

26 november 2014 21:23

Jo det lär nog bli en del vab fram till våren.... Fast vi har varit väldigt skonade än så länge. När man bor en bit bort så är det ju enklare å låta båda va hemma. Men kanske bäst att bara låta ena vara hemma om andre verkligen behöver vila... Fast det beroro ju på hur barnen är man har. Smittat lär ju syskonet bli i vart fall hur man än gör. Men gud jag vill inte tänka på kräksjukan nu, men tänk sen när den kommer :(

nannasblogg

27 november 2014 07:53

Dom har gått på dagis nu nästan en hel månad så de var väntat, trodde de skulle bli vab efter en vecka :)
speciellt nu när dom började mitt i förkylningstider. Men han är mycke bättre nu men ändå hemma hela veckan. Tror de blir mindre vab ju äldre dom blir, märks som sagt redan på Ella att hon har fått bättre immunförsvar. Skönt att killarna hållt sig friska! Nä, huuuuva, kräksjukan är inte kul :( läste att den redan börjat komma så de är väl nästa vab sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards