Alla inlägg under februari 2010

Av nannasblogg - 28 februari 2010 20:34

....känner mi riktigt stolt, har nämligen kört bil ända till Henriksdal, till Carina... så långt har jag aldrig vart på egen hand...liiiite pirrigt va de allt...lyckades hitta en parkering o ställde mig så att ingen annan bil skulle kunna parkera in mig  ...nä, jag måste verkligen börja ta mig ut mer med bilen o då menar jag längre än till pendelparkeringen...nästa utflykt får bli till Skogstrollet o då måste jag ner i tunneln...huuuaaa...

Av nannasblogg - 27 februari 2010 20:52

....tittar på Melodifestivalen o förundras över att hela jippot bara bli sämre o sämre med åren...hur går de egentligen till när Björkman väljer låtarna?Är verkligen utvalet så dåligt? Ingen av dom som jag har hört hittills skulle ju ha en chans i Norge...nä, de va bättre förr  ..eller ja vet inte...förresten, en sak till när de gäller OS....såg i morse att Sverige tog ytterligare ett guld i Curling...men hallå, va är de för sport egentligen o vem har kommit på de? Ser ju inte klokt ut, två personer med varsin sopkvast, sopar som galningar framför ett klot...jösses...ser fram emot nästa helg då är de Herr & Fru Kahns bröllopsefterfest i stan o vi har bokat rum på Clarion Sign http://www.clarionsign.se/ ....tänkte lyxa till de lite med övernattning i stan..de är ju inte precis varje helg vi går på fest...har ännu inte hittat någon klänning, suck...

Av nannasblogg - 26 februari 2010 20:44

....de har vart en vecka med långa dagar på jobbet igen, har försökt åka tidigt för att va säker på att ta mig till jobbet överhuvudtaget...o de har gått bra, är väl den enda som inte har något att klaga på när de gäller SL här i storstan  ...o härligt med plusgrader idag, nu får snön smälta bort o de får gärna gå fort! Är sugen på o skaffa en Iphone, tycker bara den är lite väl dyr...någon som vet om de finns liknande fast en billigare variant?


Av nannasblogg - 21 februari 2010 20:01

Vi trotsade snöovädret idag o åkte till byggvaruhusen Hornbach o Bauhaus idag...nåja, vädret va väl inte lika illa som igår, då hade vi nog inte kommit iväg, men svinkallt har de vart iallafall o lite mer snö har de kommit även idag..Vi kikade på bl a badrumsmöbler, beslysning, kakel o golv..finns som sagt en hel del o välja på...men vi har kommit så långt så vi har bestämt oss för stora kakelplattor 30*60cm, både på väggar o golv...ljust på väggarna (typ creme färg, inte helt vit) sen blir de mörkt golv...sen för att bryta av dom ljusa väggarna så vill vi ha typ en fond ( i samma färg som golvet, fast små kakelbitar) bakom toastolen...   va de nån som förstod nått av den beskrivningen?? Inte så noga kanske..de lär komma bilder sen...har ni tips så får ni gärna dela med er...bara de här med belysning kräver ju en hel del planering inför eldragningen, sen när vi såg att de fanns typ en hel vägg med olika spottar så blev de ju inte lättare precis...förresten, berättade nog aldrig om min annorlunda morgon i fredags..blev nämligen vittne till värsta slagsmålet mellan två karlar på busshållsplatsen här på landet kl.06:20..dom for runt i snön o brottades o jag trodde först de va lek men de va de inte..lustiga va att när bussen kom då steg dom på o fortsatte i bussen o chauffören sa ingenting..efter några hållplatser blev de värsta polispådraget i bussen, tre poliser kom in men då hade dom redan lugnat ner sig...lite småotäckt va de, gillar inte bråk...man ska va snäll med varandra   ....har fortfarande svårt o förstå hur man orkar slåss så tidigt på morgonen, snacka om att ha överskottsenergi...hej o hå! Ha en bra fortsatt söndag!

Av nannasblogg - 20 februari 2010 16:03

          

...som ni ser så har vi lite snö här ute på landet...grannens hus som ni ser på bilder syns knappt snart...man får verkligen hoppas att den här vintern inte kommer igen på många år. Idag är de inomhus aktiviteter som gäller...

 

....måste bara visa min evighets orkidé som bara fortsätter blomma... 7 år gammal är den o följt med på flera flytt. har den... spretar åt alla håll så den kanske inte är den vackraste men blommar gör den!


Av nannasblogg - 18 februari 2010 20:45

De har vart tomt på inlägg här i veckan...har haft så långa dagar på jobbet, gått upp vid fem o hemma vid halv åtta varje dag så jag har inte orkat sitta vid datorn även hemma...sen håller jag med Camilla som skrev på sin blogg att de finns inget o skriva om när man bara jobbar...men måste bara berätta om en rolig grej som jag såg på tunnebana perrongen (slussen) idag, kunde bara inte låta bli o glo   ...ett kvinna o en man, säkert 50+ stod o typ småhånglade där på perrongen mitt i morgonrusningen, sen när tåget kom in o dörrarna öppnades då steg mannen på o kvinnan stod kvar o dom fortsatte o pussas o höll varandra i handen...ända tills dörrarna gick igen....då tänkte jag att nä, nu får dom ge sig..nehe då...mannen stod me näsan mot dörrarna o slängde slängkyssar till kvinnan tills tåget åkte iväg...o jösses...va tvungen o kolla flera gånger om dom va helt normala o de såg faktiskt ut som de...så vad drar man för slutsats av de här? Jo, man blir aldrig för gammal för kärlek   ..Är på jakt efter en klänning till bröllopsfesten den 6:e mars, eller ska väl erkänna att jag inte har ens börjat leta än....usch, gillar inte o gå in i provhytten just nu, har inte tränat på ett par veckor nu pga av den förkylningen som inte verkar ge med sig...de blir o köpa extra bra "stay-in-place" underkläder, vi har de allt bra vi kvinnor som kan dölja de mesta med kläder o smink   De har börjat en ny serie på TV3 - Flirting with Forty, torsdagar kl.21:00, ser på den nu...verkar va bra!

I helgen ska vi ev. åka runt o kika på badrumsinredning...snickarna har vart här i veckan o fixat takkupan, mer snö lovas de hit inatt o till helgen, SUCK säger jag...

Av nannasblogg - 14 februari 2010 12:02

Firar ni dagen med tårta o presenter? Jag tycker de är överdrivet hysteri kring den här dagen....gillar den senaste ICA reklamen där Stig kommenterar just bl a alla hjärtans dag...att de är något som handeln hittat på

för att sälja varor...

....nä, nå vidare romantica  är de inte här...ut o skotta ska jag o gubben jobbar....hej o hå...

Av nannasblogg - 13 februari 2010 18:17

....hämtade ut mitt paket idag så ikväll ska de sjungas o sen Melodifestivalen såklart...till alla som går omkring o snorar, hör på nu Skatan    kan jag rekommendera nässpray med menthol...kan säga att de va riktigt friskt! Aldrig testat förut, tyckte de lät lite läskigt först men kan säga att de öppnade upp hela näsan iallafall....


Ovido - Quiz & Flashcards