Direktlänk till inlägg 1 december 2014

En del av ett samtal.....

Av nannasblogg - 1 december 2014 21:08

Jag: - Nu måste mamma sova för jag ska upp tidigt å jobba.
Ella: - Måste du jobba? Varför måste du jobba?
Jag: - För att få pengar å kunna köpa saker som mat å sånt.
Ella: - Jag har mycke pengar, jag har de! Du kan få mina pengar.

....för varje dag som går så blir de bara mer å mer roliga/överraskande samtal med Ella, de kommer ord å frågor som jag aldrig hört tidigare, som nu ikväll erbjöd hon sina små slantar i sin Pippi plånbok så jag slapp jobba, lilla gumman börjar bli stor :(

 
 
Ingen bild

malla

1 december 2014 21:59

Haha men Nanna, går du o lägger dig före barnen? 😉

nannasblogg

2 december 2014 05:47

Ja, numera ofta före Ella, sover dåligt hela natten å vaknar dessutom jättetidigt så för att överleva dagen så måste jag lägga mig tidigt. Ser knappt dataskärmen eftersom jag har så trötta ögon, kämpigt!

 
Ingen bild

malla

2 december 2014 08:41

Ät D-vitamin!! Men du går o lägger dig 19 typ då?? Kanske därför du sover dåligt o vaknar tidigt?

nannasblogg

2 december 2014 15:30

Jodå, äter dubbla doser :) nej inte 19 men kring 20:30-21, Ella snarkar gott på dagis så hon brukar vara pigg länge. Hahaaa...kanske därför...nja, du får låna Emil en natt :)

 
Ingen bild

Mari

2 december 2014 12:47

Vill också gärna lägga mig innan Emilia, men hur gör du det, sitter Ella själv å kollar en deckare innan hon går och borstar tänderna...?!?:-)

nannasblogg

2 december 2014 15:30

Jajamen, typ så...kollar film å Claes jobbar :)

 
Ingen bild

Susanne

2 december 2014 13:55

Men åh vad gulligt!!😍 Och roligt!😂 Måns säger också roliga saker nu. Igår sa han att han skulle "köpa pengar"😊. Härom veckan hade han ont i foten sa han och "måste köpa en ny fot"😂 Intresset för pengar och köpa har dykt upp hos våra 3-åringar!

nannasblogg

2 december 2014 17:25

Ja hon sa de så gulligt så jag började nästan gråta :( men gu så roligt, köpa en ny fot :)
Jo, "köpa" har funnits här ett tag nu å mamma handlar bara med kort :)

 
Ingen bild

Malin

2 december 2014 23:40

Känner också igen köppratet :) när vi gick hem från dagis en dag så sa jag att jag frös om benen. Då sa Tilde att hon kunde köpa en overall till mig :) . Jag frågade med vilka pengar hon skulle köpa dem för, du har ju inte pengar...då svarade hon att pappa kan köpa :)

nannasblogg

3 december 2014 13:41

Visst är de gulligt när dom samtidigt vill vara hjälpsamma, men jag ser mig dig framför mig i en barnoverall :)

 
Ingen bild

Malin

4 december 2014 20:48

Haha ja undrar om det var det Tilde menade, att det är en barnoverall hon ska köpa till mig :) säljs det inte vuxenoveraller nuförtiden el var det mer "poppis" på 80- talet :) får skaffa en skoteroverall :)

nannasblogg

5 december 2014 15:31

Ja men visst är de en barnoverall, barn ser ju allt från sitt perspektiv :) därför de såg så komiskt ut :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards