Alla inlägg under augusti 2010

Av nannasblogg - 29 augusti 2010 18:45

...o dags för uppdatering av läget...haft en helt vanlig jobbvecka, i fredags blev de en after work med mina ex kollegor Jenny o Emma. Vi va på en riktigt bra restaurang i Gamla stan, Vapiano, italienskt....lite annorlunda ställe där man beställer maten o den tillreds medans du väntar...pizza, pasta som specialite men eftersom de inte passar mig just nu fick de bli en sallad för mig, gott va de! Igår va de då dags för kräftskiva hos Carina, egentligen hade vi tänkt ha den här men eftersom de inte gick o sitta ute för att de hann bli så kallt (inomhus är de liiiite för trångt för 10 pers) men nästa år är de våran tur! När vi väl får i ordning här då lär de finnas plats för stora tillställningar, skoj va de iallafall! Festens yngsta deltagare, Bella, 6 veckor, sov så sött i sin stol nästan hela kvällen. För våran del blev de inte så himla sent så vi har vart uppe idag o jobbat på med huset som vanligt...jag har fortsatt o lacka trappan för femtielfte gången o Claes har bytt ännu ett fönster (sovrummet) med lite assistans av mig....börjar bli liiiite brådis me att få upp alla fönster för nu känns de verkligen att hösten är här, riktigt kyligt i luften idag så till veckan är de dags o packa ner alla sommarkläder, känns bara som att jag knappt hann använda dom alls i år...men, men de kommer ju en sommar även nästa år...

Av nannasblogg - 22 augusti 2010 12:45

...resultatet så långt...nu ska de lackas med klarlack..

   

...kanske jag lyckas få ihop en äppelkaka av årets skörd.. to m ett päron hittade jag..

  

....o så några bilder från bygget...

   

...nu har vi bytt nästan alla fönster, endast ett sovrum kvar + burspråket...de här är nuvarande toalett men blivande tvättstuga, lite jobbigt just nu när de är fri insyn, någon som har tips på en enkel typ frostad film som man skulle kunna lägga på tillfälligt?

...ja som ni ser så är de spikat de mesta nu runt huset och även målat ett till lager...mer jobb än vad de ser ut med allt...

...o alla fula byggställningar är borta, även på baksidan...brädfodring endast kvar som ni ser kring glaspartiet....

....den tråkiga norra sidan med ett liiitet fönster till bad/relaxen är oxå fördig, likaså allt jobb med balkong partiet...o taket ska göras i slutet av oktober, plåtslagaren hade tyvärr fullt upp fram tills dess, vi får hoppas på en torr höst så vi de inte blir så blött inomhus...nä, de ska inte va någon fara, de håller ett tag till..

           

Av nannasblogg - 22 augusti 2010 10:05

....med lägenhetsaffären, skrev alla papper i veckan så de är några saker som fattas bara, hoppas nu allt går bra, tar inte ut nått i förskott förrän allt är färdigt! En tjej i 25-års åldern från Västerås som köpte lägenheten, tror den passar henne perfekt...hon jobbade i närheten o ville bo lite utanför stan...oooooo om man ändå vore 25  jo, ja vet, ja har åldersnoja. I fredags fick jag äran att gå me Carina på en invigning av ett nyöppnat fint SPA på Östermalm, om ni vill kika på de så hittar ni hemsidan på www.spabyus.se, riktigt trevlig hade vi! Jag bokade ingen behandling men fick me mig några nya ideér till inredning, kollar jämnt på allt sånt när jag kommer till ett nytt ställe..gäller bara o komma ihåg allt sen när vi har kommit så långt i bygget....på tal om bygget så är trappan klar, riktigt fin är den! Jag har ägnat flera dagar till att stryka på en slags lack (tror de är så de heter) lite pilligt jobb för en nybörjare som jag o tid tar de oxå för de måste torka länge etc. trappstegen och räcket blir i antik ek o övriga delar i vitt...sen när vi har målat klart då ska den monteras ihop o lyftas in av ett flertal starka karlar för den är riktigt tung! De innebär oxå att nu måste vi börja riva väggar här inne, äntligen, längtar tills vi får sätta igång med inomhus bygget....lite uppdatering av min lågkolhydrat diet, -2,1 kr på ca.11-12 dagar med liiite fusk, fast bara lite, tycker jag har vart riktigt duktig faktiskt o de går hyfsat bra, egentligen är de ju bara o se till o äta regelbundet lagad mat o undvika fikabröd o godis etc. då går man väl ner med vilken diet som helst. Solen skiner här på landet så de ser ut o bli en fin söndag   

Av nannasblogg - 17 augusti 2010 21:01

.....har nästan sålt lägenheten o till ett bra pris oxå, håller tummarna nu att de går hela vägen...fort gick de oxå, hade räknat med att de skulle ta lite tid men ska inte ropa hurra än!

Av nannasblogg - 16 augusti 2010 18:40

....o de med full fart, en helt vanlig måndag me andra ord o de tog högst en timme så va man tillbaka i samma rutiner/fart som innan semestern. I lördags blev de ingen inflyttningsfest för mig, så himla trist...jag var helt enkelt helt slut, säckade ihop totalt där på lördagseftermiddagen efter en joggingtur o efter att ha spikat ett tag...hade ingen ork alls o va så himla seg o hade ont i huvet...vet inte om de berodde på de kvava/varma vädret eller på min GI diet (jodå, jag har hållt i nu en vecka o de går framåt) behöver nog dricka mer vatten har jag konstaterat. Erika har förresten börjat blogga igen, vi hoppas på nya inlägg varje dag nu Erran   En mycket trevlig nyhet upptäckte jag i helgen, nämligen att "One tree hill" är tillbaka för en ny säsong, söndagar kl.18, nu ser jag fram emot söndagar om är annars veckans tråkigaste dag...

Av nannasblogg - 14 augusti 2010 08:19

...så kan jag sammanfatta mitt besök på SPA igår, jösses så ont de gjorde! Jag som trodde de skulle bli en avslappnad upplevelse, men inte de...nu när jag tänkter efter så har jag nog aldrig vart på en sån här riktig ansiktsbehandling med rengöring...portömningen (ja vet, låter inte fräscht) gjorde ju så   ont, sen fick jag sån där varm ånga i ansiktet, kunde ju knappt andas när den satte igång...inte vågade jag säga nått heller för jag tänkte som sagt ska man bli fin får man lida pin..slät o fin blev jag iallafall o de är huvudsaken, nu ska jag ta hand om min hud bättre i fortsättningen, ett av mina nya löften inför hösten! Nu är bilen besiktad, bara o tuta o köra ett år till, är så stolt över att jag har lyckats köra själv både till bilverkstan tidigare i veckan o till besiktningen igår. Ikväll blir de inflyttningsfest hos Helén o Tomas på söder, ha en fortsatt trevlig helg    

Av nannasblogg - 11 augusti 2010 20:48

....för då ska jag på ansiktsbehandling på Njuta Spa Nacka, www.njutaspa.se ska bli såååå skönt! Har bara gjort ansiktsbehandling på Spa en gång tidigare så jag är verkligen inte bortskämd med sånt....synd att man inte tar sig råd o lyxa till sig ibland för de är ju inte bara fräscht o bra för huden utan även friskvård för själen.....

Av nannasblogg - 9 augusti 2010 20:34

...jahap, då har sista veckan börjat, känns faktiskt helt ok, börjar va dags o börja jobba nu...är smått less på o va hemma. Idag tog jag en tur med bilen till Forum o lunchade med Carina, de blev en riktig GI lunch minsann   ja de är sant, nu hänger jag på Malin o kör stenhårt med noll kolhydrater (eller nåja, ska väl inte ta i men nästan iallafall) nu är de slut på allt småätande, här ska de lagas fet o proteinrik mat! Vi strosade lite i affärer o kikade på rean, Carina gjorde några fina fynd, jag har redan fyndat tidigare på halva reapriset bl a en beige trenchcoat som jag är riktigt nöjd med (ordinarie pris 1300kr, nu 299 kr, de ni, gratis kan man ju nästan säga) Den här sista veckan ska jag ägna mig åt  småfix med bl a bilen, imorn blir de o åka till verkstan o byta handbromsvajer o på fredag besiktning, håller tummarna att den går igenom eftersom de är mindre roliga utgifter! 

Ovido - Quiz & Flashcards