Alla inlägg under mars 2009

Av nannasblogg - 29 mars 2009 19:30

Aj, aj har ont i fötterna efter ännu en dag på stan...den här gången åkte vi till Nacka Forum, de är så fint o fräscht där sen ombyggnaden o de mesta finns under samma tak. Den här gången hittade jag faktiskt en kofta, en klänning o ett bälte, längtar tills min "walk in closet" blir färdig i stugan för då ska de bli ordning o reda minsann! Vinkade av syster på centralen för några timmar sen, har inte fått mycke gjort sen dess o nu är de bara soffan o TV:n som gäller för resten av kvällen, ser på Wipe Out i kanal 5, skulle aldrig ställa upp på såna där hinderbanor frivilligt...huua läskligt!

Av nannasblogg - 28 mars 2009 20:15

Efter en hel dag på stan tyckte syrran att de var skönt me ett bad :)...vi är helt slut efter 5 timmars strosande, de känns att man börjar bli gammal...behöver verkligen köpa nya vårkläder men hittade tyvärr inget, beror kanske på att jag inte vet inte vad jag vill ha....

Gjorde thaimat när vi kom hem (äggnudlar, en burk kokosmjölk, en påse av kryddan green curry, stekt paprika + körsbärstomater), lite väl starkt blev de! Nu ska ja ta itu me efterrrätten, de blir jordgubbar, kesella med smält vit choklad...sen blir de en lugn kväll me Robinson...


Av nannasblogg - 28 mars 2009 07:33

Nu har jag allt slarvat med blogg skrivandet, är ju flera dagar sen jag skrev senast, funderar på att skaffa mobilt bredband för då kan jag både blogga o surfa på bussen påväg ut till stugan..hihii...

Biofilmen i torsdags "Shopoholics bekännelser" va helt okej, rolig o lättsam, men man måste nog ha läst boken för att tycka om filmen, efteråt va vi o drack lite vin o jag åt en jätte portion Nachos, mums! Kul o träffa er tjejer!

Syrran kom sent igår kväll, flyget va försenat p g a snöovädret, som vanligt hade Stockholmarna inte fått igång plogbilarna. Såg ungefär halva Lets Dance finalen, kul att Magnus vann!

De går framåt för vår bygglovsansökan iallafall, fick besked att dom har nu skickat ut förfrågan till grannarna som ska svara senast 9 april. Hoppas nu att allt går smidigt o att vi kan sätta igång bygget i maj/juni, börjar bli smått less på att ha dubbelt boende o alltid släpa på en väska full me packning..Nä nu blir de frukost o sen ut på stan o strosa!

Av nannasblogg - 24 mars 2009 20:51

Finns de något tråkigare än o ha tvättstuga, såååå trist o först passa tiden, sen springa fram o tillbaka o sen när allt är klart så måste man ju vika in allt oxå, därför brukar jag vänta tills de finns typ ett par rena strumpor kvar innan jag bokar tvättid. Får spontanbesök uppifrån i helgen så jag försökte städa lite här hemma, åker till stugan imorn o sen blir de bio på torsdag me tjejerna. Ska bli kul o se "Shopoholic", filmen har inte fått så bra recensioner men de spelar ingen roll :)

Nu ska jag förbereda mig inför morgondagens lönesamtal, de finns inte så många slantar o förhandla om i årets pott men jag hoppas de blir några kronor över till mig. Sover nog gott inatt, vaknade kl.5:10 för att hinna till gymmet innan jobbet, ibland undrar man ju om de inte finns en lättare väg att komma i form..

Av nannasblogg - 23 mars 2009 21:59

Då va de måndag igen..I stugan låg snön vit på marken i morsen, vart tog våren vägen???

Har träningsvärk idag, tog min första joggingtur utomhus igår o körde hårt med mina hantlar (inköpta i höstas på Rusta o tyvärr ej så väl använda)..konstigt att man får träningsvärk, är ju inte direkt helt otränad men utomhus löpning tar tydligen mer på musklerna än träning på löpband. Nåja, nu ska jag väl ändå vara igång igen me träningen, har nya numret av Fitness Magazine o Må Bra tidningen hemma för att få ännu mer inspiration..

Såg precis första delen av "Spårlöst", dom va på Hawaii, gissa om man blev sugen på o resa! Kanske de blir en sista minuten till Turkiet i slutet av maj..nej nu är de dags o sova, gonatt!




Av nannasblogg - 21 mars 2009 19:28

Vilken härlig dag idag! Nästan + 10 o sol, längtar til våren o sommaren..

Vi har vart på BB idag o tittat på en nykläckt liten tös, såååå söt me rosa pannband, sen hade hon fått rosa pyttesmå Shepard tofflor, blev nästan lite bebissugen själv :)...

Ikväll va de min tur o fixa mat, de blev dillstuvad potatis me gravad lax o hovmästarsås o kokta ärtor. Stuvad potatis hade jag aldrig gjort tidigare, blev riktigt lyckat! Fuskade lite o köpte färdig Béchamel sås, klippte ner färsk dill, kryddor o blandade i den kokta potatisen, kan rekommenderas!

Snart börjar Robinson, synd bara att de krockar me Babben & Co, de blir o zappa mellan i reklampauserna...


Av nannasblogg - 20 mars 2009 20:46

Här sitter vi båda i soffan me varsin laptop i knäet, visst är de romantiskt :) de är vad man kallar fredagsmys i modern tid...

Blev bjuden på en super god middag av C idag, är så mätt!! Nu är de Lets Dance som gäller o min favorit, nallebjörnen, ser ni på bild nedan, fast ja börjar nog hålla lika mycke på Morgan nu.. Laila är duktig hon me, men man blir ju så irro för att hon är så jäkla snygg :) nåja, iallafall spännande o se vilka som kommer till final..







Av nannasblogg - 19 mars 2009 21:48

Somnade en stund på soffan ikväll, fattar inte varför jag alltid är så himla trött på kvällarna, är helt slut redan vid kl.21:00, kan de bero på att jag går upp så tidig (kl.5:30)? Eller finns de nått som heter vårtrötthet?..

Äntligen fredag imorn, skönt me en helt ledig helg utan nått speciellt inbokat, kanske man skulle ta o försöka komma igång me träningen...

Ovido - Quiz & Flashcards