Alla inlägg under mars 2009

Av nannasblogg - 18 mars 2009 20:18

Alla dessa byggprogram...måndagar "Simon & Tomas", tisdagar "Bygglov" och idag "Arga snickaren", de måste verkligen finnas ett stort intresse av sådana program, mitt intresse kom för kanske några månader sen, de måste va ett ålderstecken :) har aldrig sett de tidigare..suck, tänk om dom skulle komma o fixa allt här oxå! De som förvånar mig mest me dom här programmen är alla som har påbörjat olika byggprojekt o dom har inte någon aning hur man egentligen gör, skrämmande!


Borde verkligen komma igång me träningqen igen, kräksjukan tog musten ur mig, har aldrig kommit igång igen efter de. Nåja, ska anmäla mig till Vår Ruset o se om de kan dra igång mig igen...


Måste bara lägga in en stoor närbild på Victor, mosters lilla busunge!






Av nannasblogg - 17 mars 2009 18:41

Semestern slut o åter tillbaka i vardagen. Skönt me några dagars semester men blev lite arbetsslö av att va ledig, haft svårt o komma igång igen..

Som ni ser på bilden här nedan så va de full vinter me mycke snö upp i norr, inga problem o få ihop en snögubbe direkt. Jag fick lite vild fantasi där ett tag o tyckte att moroten kunde ha placerats på ett annat ställe på snögubben :) men syrran ville inte skämma ut sig för grannarna...

I lördags hann ja me o träffa Erika, Ingela o Bitti (första bilden) kul o ses tjejer! På kvällen hade vi schlagerfest med paj & vin hemma hos syrran på Bergnäset, tyvärr fick jag inte me några bilder för ingen ville va me på bloggen(förutom Kristina som ni ser på sista bilden, lyckades övertala medans hon sminkade sig). Vi avslutade kvällen på Olivers, en krog i Luleå för alla som inte känner till stället, sen dagen efter hade man sådär lagom rolig resväg hem till Sthlm :( Nåja, man fyller ju bara 35 år en gång!


Visst är de härligt när solen börjar värma nu? Känns så mycke lättare o pendla nu från Värmdö när de är ljust både morgon o kväll, pannlampan kan jag packa ner för säsongen, tjihoo!


Är de någon som vet om det går att skriva bildtext mellan bilderna här? Eller kommer bilderna automatiskt efter varandra? Trist att behöva skriva bildtext innan bilderna kommer på bloggen...

Av nannasblogg - 15 mars 2009 19:44

"Ja må ja leva, ja må ja leva" Äntligen 35 år idag, vad jag har längtat, jihooo! Nä, skulle inte tro de, har sån ÅLDERSNOJJA som sakta men säkert smygit sig på mig...upptäckte de på jobbet härom dagen, har nämligen börjat o gissa ålder på kunder (om jag misstänker att de är en person i min ålder), inte högt såklart utan bara för mig själv innan jag kollar leg. Har upptäckt att jag har tendens att plussa på ett flertal år för personer som är födda -74 :(

Tusen tack för alla grattishälsningar!


Av nannasblogg - 13 mars 2009 20:27

Landade i ett snörikt Luleå igår vid lunch. Om de har snöat en hel del i Stockholm den senaste tiden så är de inget mot all snö som finns här...

Annars riktigt härligt väder, till o med solen har tittat fram idag.

Snart kan jag alla repliker ur Batman filmerna efter att ha suttit några timmar i min syrrans sons rum igår, han är ju för söt den busungen!

Vi har ätit hemmagjord Sushi idag, riktigt gott!! Sen hämtade jag en Opera tårta från konditoriet för att fira min födelsedag, inte så illa de heller...

 Imorn ska jag träffa klasskompisar från tiden när jag pluggade på Universitetet här, kul o höra hur deras liv i skolan med lärarjobbet går, själv känns de som en evighet sen man stod bakom katedern :) sen på kvällen blir den Schlagerfest hos syrran på Bergnäset o kanske även utgång...förresten vem ska vinna imorn? Jag håller på Alcazar, behövs nog en riktigt fartig discolåt för att Sverige ska komma någonstans i Moskva...


Av nannasblogg - 11 mars 2009 21:53

Vi såg filmen igår o den får ++++ plus av mig!  Så himla bra!!!

Två intensiva dagar med mamma på stan, skönt o gå på stan mitt i veckan på dagtid, betydligt mindre folk då, men vad trött man blir på detta skit väder!  Inge mer snö tack! Nästa år vid den här tiden, om allt går bra med huset då måste man ju skotta oxå, usch då....men jag kom precis på att de är ju karlgöra, eller hur?

Har köpt en spindelmannen dräkt med muskler till min systerson, tänkte först dra på mig den själv o ta en bild o lägga på bloggen men så roligt ska ni inte få :) Nåja, ja hittade även mer passande kläder i min egen storlek bl a ett par jeans leggings, känner mig så inne nu....

Igår var de mammas tur o besöka frissan, hon blev jätte nöjd, ännu en bra frisör att rekommendera o de är Mia på Hair & Face i PUB-huset. Syrran har oxå klippt sig hos henne när hon har vart här på besök o även hon nöjd...

De är flera som är nyfikna på min frisyr, lovar uppdatera med färska lule bilder på söndag inkl. mig själv om jag har fastnat på bild.




Av nannasblogg - 9 mars 2009 21:16

Är på Centralstation o väntar på mamsen, vad gör en riktig bloggare medans hon väntar? Jo, hon surfar in på Sidewalk Express och passar på att uppdatera sin blogg...ser att de är en hel del aktivitet här på sidan, kul att ni skriver kommentarer oxå!

Satt hos frissan idag i 3,5 tim, jösses vad jag började bli less efter ett tag...de blev klipp o tunna slingor i hela håret o då menar jag verkligen HELA, hon va sååå noga! Blev iallafall nöjd med resultatet, riktigt duktig tjej, Sally hette hon o finns på Salong Rinse på Gullmarsplans T-hall...

De kändes riktigt skönt o gå till jobbet i morse o veta att jag har en arbetsdag o sen semester resten av veckan...

Av nannasblogg - 8 mars 2009 16:34

En riktig vilodag idag, C jobbar o sliter idag medans jag har tillbringat största delen av dagen framför TV:n o datorn. Vi har numera en TV även i sovrummet, som ni kan se på bilden, vilket jag tycker är lyx :). Sovrummet är litet (svårt o få en bra bild) men de finaste rummet här i stugan..

Vi har nyligen målat väggar + tak o lagt in en heltäckningsmatta, vilken skillnad de blev! Sänggaveln är hemmagjord med tyg från IKEA....

Imorn är de äntligen dags för klipp o sling/färg, vet inte riktigt vad jag ska göra, de kan knappast bli sämre än vad de är nu, hittade en bra hemsida med lite tips, kika gärna på: www.ukhairdressers.com/style 

Nä, nu måste jag fixa söndagssteken o om några timmar börjar "One tree hill", mitt absoluta favoritprogram :)..hej så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards