Alla inlägg under april 2014

Av nannasblogg - 30 april 2014 16:01

....en lite småkylig men solig dag har vi här....tror inte vi orkar ner till brasan, den tänds nämligen först kl 19:30, för sent i mitt tycke....sen har jag som inte riktigt förstått tjusningen med å stå å titta på en brasa å lukta illa om kläderna å överallt efteråt :)

Av nannasblogg - 29 april 2014 19:19

....5 km, tänk vad en ny spellista kan göra för underverk....bara en massa schlager....laddning pågår inför helgen, eller hur Malla? :)

Av nannasblogg - 28 april 2014 14:47

....båda gillar å sitta i den. Behöver bara "pimpas" lite med bl a färg på solkblekta delar, sittdynor osv....

Av nannasblogg - 27 april 2014 13:57

....å temperaturen visar +20 grader! Dansgenrepet gick väldans bra, bara jag som får skärpa mig så jag inte börjar böla för de är ju så himla gulligt när hon skuttar runt. Vi tog en sväng på loppisen efteråt, dagens fynd var en "käpphäst" för en tjuga å sen lite kläder.

Av nannasblogg - 26 april 2014 12:46

....imorn är de ju då dags för genrep av Ellas dansshow. Såg i infobladet att barnen skulle vara ombytta på genrepet, de hade jag inte räknat med så de var bara å börja tillverka trollkläder. Eftersom de bara duger kläder i lila just nu (eller klänningar i alla färger funkar oxå) så var de bara å klippa till en lila "loppis tröja" å sy några lappar på den. Svansen flätade jag av mina gamla tajts, dom hade som detaljer i "fuskskinn" så den blev lite extra fin om jag får säga själv. Sen lite ansiktsmålning på de så blir de nog bra dehär. Måste bara komma på kläder till mig själv oxå, men de får bli till själva showen den 1 maj.

Av nannasblogg - 25 april 2014 14:10

....storasyster ger en nöjd lillebror skjuts i kärran, vilket toppenväder för å gå på utomhus öppna förskolan idag.

Av nannasblogg - 23 april 2014 11:49

....skulle hinna fylla 40 innan jag lärde mig tvätta fönster ordentligt, nåja nu kan jag de! Vilken jädra fart jag hade, effektiv som tusan när jag väl sätter den sidan till men har allt för ofta den andra "lata-dricka-latte-morsa" sidan. Men med en vaken 9 månaders så går de inte å dagdrömma å skura i lugn å ro utan all städning ska gå fort!

Ni som inte vet hur man tvättar fönster i racerfart, här är instruktionerna:
- Två hinkar vatten, den ena med helt rent vatten den andra med lite Yes diskmedel. Två trasor förstås.
- En gummiskrapa å massor med tidningspapper som du skrynklar till bollar.

Först gör du rent med diskmedelvattnet sen sköljer med de rena vattnet. Drar sen skrapan vågrätt, så torrt du kan å därefter gnuggar du med "tidningspappersbollarna" så de blir skinande rent utan ränder :)

Ovido - Quiz & Flashcards