Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Fortsätter på pensionärstemat....

Av nannasblogg - 23 april 2014 11:49

....skulle hinna fylla 40 innan jag lärde mig tvätta fönster ordentligt, nåja nu kan jag de! Vilken jädra fart jag hade, effektiv som tusan när jag väl sätter den sidan till men har allt för ofta den andra "lata-dricka-latte-morsa" sidan. Men med en vaken 9 månaders så går de inte å dagdrömma å skura i lugn å ro utan all städning ska gå fort!

Ni som inte vet hur man tvättar fönster i racerfart, här är instruktionerna:
- Två hinkar vatten, den ena med helt rent vatten den andra med lite Yes diskmedel. Två trasor förstås.
- En gummiskrapa å massor med tidningspapper som du skrynklar till bollar.

Först gör du rent med diskmedelvattnet sen sköljer med de rena vattnet. Drar sen skrapan vågrätt, så torrt du kan å därefter gnuggar du med "tidningspappersbollarna" så de blir skinande rent utan ränder :)

 
 
Ingen bild

pia

23 april 2014 23:01

Det där har Mamma lärt mig!!!
Visst blir det rent? nästan lite kul o tvätta fönster, blir inga ränder...

nannasblogg

24 april 2014 08:51

Glömde ju skriva att de var ett finskt städproffs som lärt mig, så de va inte jag som kommit på de.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards