Alla inlägg under mars 2012

Av nannasblogg - 31 mars 2012 11:08


 

....:):)

(bilden från google)


Av nannasblogg - 29 mars 2012 10:04

Tvättberget vääääxer nu när vi har börjat med mat å ännu äter hon ju inte ens själv....dessutom förstör de ju kläderna med alla fläckar som inte går bort å sen är de ju jobbigt å byta kläder flera gånger per dag, har ni några tips...hur gjorde ni? Finns de kanske någon special "haklapp"? Eller de kanske är bara så de kommer å vara den närmaste tiden d v s välkommen till småbarnsvärlden......

Av nannasblogg - 29 mars 2012 07:11

De finns några här som tjatat om bilder på bygget :) trots att jag sagt att de inte hänt så mycke sen jag senast la ut bilder...men, men jag har ju inte nå annat å göra om dagarna så visst kan jag bjuda på några bilder, vet att de finns några nya läsare här som inte sett allt så här kommer några rykande färska bilder....


 

Utsidan - klart allt, utom altanen som kommer att gå runt nästan hela huset + belysning såklart....

   

Hallen - såhär ser hallen ut..inget mer än isolering på väggarna, de som är gjort nu senast är just taket som ni ser å att hela taket är isolerat med lösull...klart för att gipsas i nästa steg, de blir höööögt i tak...de här är egentligen inte vår hall som vi använder just nu, utan en "fuskhall" innan man kommer in till den riktiga hallen i gamla delen...

   

Badrummet - ja, de här har ni ju sett tidigare, nu dock helt färdigt allt med kaklingen, nästa steg spotlights i taket + möbler....här ser ni ingången till bastun..

  ---å såhär ser bastun ut invändigt, idag kommer all virke å inredning till bastun så de kommer å bli himla mysigt när de är klart!  

    ...å sen ytterligare några bilder från badrummet...man måste som ta flera för att få med hela, de är ju ganska stort...

  ...dörren in till badrummet å såhär ser de ut utanför på väggarna d v s helt öppet utan gips än sålänge...

     

...hela övervåningen är ett enda byggkaos...just nu är de golvet som ska läggas, nästan färdigt! Lite bökigt med alla rör etc. eftersom de blir ett badrum även på här...

 

...sen taket över vardagsrummet som oxå är klart för att gipsas, dock har vi fortfarande kvar de "gamla" taket, även här blir de väldigt höööögt....


Så nu har ni sett lite av vad som pågått här sen några månader tillbaka, i övrigt så är de (som jag tidigare visat) vårt sovrum, min garderob och ett arbetsrum/gästrum som vi kan säga är helt färdigt...så vi bor mitt i allt gammalt å lite nytt å de fungerar hyfsat bra...just nu pågår inga dammiga moment så de kanske är därför som jag inte klagar så mycke. Ni kanske undrar när blir de färdigt? Ja om sisådär två år skulle jag tippa   


  

Av nannasblogg - 28 mars 2012 07:56

  


Av nannasblogg - 26 mars 2012 08:40

 

....med mycke god purč så blir de extra gott!! Vi har tränat med smakportioner ett tag nu å de går bara bättre å bättre, måste bara ha lite tålamod...till lunch blir de palsternacka/potatis på burk...ja, ni läste rätt, på burk...tyvärr så har jag inte kommit så långt i min "hemmafruroll" att jag ställer mig å gör hemmagjord mat :) men en vacker dag så kanske...


Ja, då går vi in i sista veckan av mars, vädret kan vi ju inte klaga på just nu...istället för att bara sitta å sola mig när lillgumman sover i vagnen så tog jag faktiskt å hämtade en kratta å började räfsa tomten t o m C blev så förvånad att han trodde inte sina ögon. Annars så har de vart en lugn helg med lite förkylning...fortfarande lite hosta men annars ok....aptiten har vart si å så med, alltid så när febern stiger för henne...men vad tror ni händer sen när hon blir frisk, jo då äter hon upp sig igen å då kan ni tänka er vad jag har gjort i natt, gääääsp! Men snart får jag sovmorgon för den 19 april flyger vi upp till mommo som mer än gärna stiger upp tidigt :)


I söndags hade vi tänkt ta en premiärtur till stan å träffa Maria, Sandra å lilla Sigrid men vi gör ett nytt försök nu till helgen istället så får vi hoppas att vi är friska. Skatteskrapan ska visst ha bra fik där man kan ta med sig barnvagn, annars är de ju inte sådär jätte många som tillåter de i stan.


Har även roat mig med att fixa ihop ännu en fotobok, den här gången med alla foton från dopet...gjorde en via Önskefoto å de var betydligt smidigare än via Photobox som jag har använt tidigare. I veckan har vi inga direkta måsten, kanske bebissång imorn å sen brukar vi träffas i mammagruppen på torsdagar. Ha en fortsatt trevlig arbetsdag ni som måste jobba, själv fortsätter jag med min "lördag-hela-veckan" dag :)

Av nannasblogg - 24 mars 2012 18:47

.....glöm inte att ställa fram klockan en timme när ni går å lägger er ikväll.

Av nannasblogg - 24 mars 2012 07:08

....dock verkar det vara en "light" version med lite feber, rossel å extra mycke bära runt...hoppas de går över fort!

Av nannasblogg - 23 mars 2012 08:43

...visst är de intressant att den nya förpackningen har väckt så upprörda känslor....bl a att den är otymplig å tar stor plats i kylskåpet, för våran del är de inget problem eftersom kylskåpet står halvtomt nästan jämnt :):) Jag har så svårt å förstå dom som orkar engagera sig å ringa å skriva brev etc. till Arla för en sån här sak...att man har ork att lägga energi på sånt.

Ovido - Quiz & Flashcards