Alla inlägg under juni 2014

Av nannasblogg - 18 juni 2014 19:53

....å de innebär för mig en längre bloggpaus...ha en trevlig midsommar å såklart en fortsatt fin sommar, ses å hörs i höst, hej svejs!

Av nannasblogg - 17 juni 2014 20:07

....en rolig lekplats...

Av nannasblogg - 16 juni 2014 22:13

....inga problem å spendera fyra timmar här i "byn" på lekland nämligen väldigt lugnt i skillnad mot "storstan" där du lätt får tinnitus efter en timme....

Av nannasblogg - 16 juni 2014 21:55

 

.....gamla på bilderna d v s nästan 11 månader (de skiljer typ en vecka) å bilden är tagen exakt på samma plats på ett lekland....lite syskonlika  men inte mycke... 

Lite roligt att jag kom ihåg bilden på Ella, vi var nämligen till leklandet å där slog de mig att jag måste bara ta kort på Emil på just dehär stället för de har jag gjort på Ella typ exakt vid 11 månaders ålder....har ju annars ett mindre bra minne numera men dehär kom jag ihåg, märkligt....

 




Av nannasblogg - 15 juni 2014 21:32

....en blandning av glada, busiga, trotsiga, duktiga, trötta, aktiva, morgonpigga barn (alla uppe före kl 6 i morse) å sen en liten sjukling...Emil som haft feber å förkylning några dagar, väldigt mycke gråt igår kväll/natt, stackarn, bara de inte är öronen. Idag har vi vart till en stor lekpark på finska sidan å sen efter de typ alla andra lekparker som vi kunde hitta på vägen hem så frisk luft har vi fått massor!

Av nannasblogg - 14 juni 2014 18:07


  .....cykla med en "riktig" cykel, med stödhjul förstås....tog bara ett par vändor sen förstod hon hur de ska gå till, duktig tjej!!! 


p.s till alla er som är förskräckta över att hon ingen hjälm har, jo hon har alltid hjälm på när hon cyklar men inte den här gången eftersom de var typ första gången hon satt på cykeln så jag trodde inte hon kunde börja cykla så fort.,

Av nannasblogg - 13 juni 2014 16:38

....Emils 3:de flygresa avklarad å Ellas...ja, vad blir de, säkert 7:e. Båda två vakna hela flygresan, gick bra förutom att allt som var löst i sätena d v s säkerhetsbroschyrer, tidningar etc flög sin väg :) så alltid hinner man bli lite svettig fast de bara tar drygt 1 h å 15 min.

Som ni ser så har fleecen å mössorna åkt på igen för här vart de inte sommar direkt...brr....tog en sväng till Lule city idag å strosade...blev bl a latte, mjukglass å lek. Imorn packar jag in mig + fyra barn i bussen å åker vidare norrut.

Av nannasblogg - 9 juni 2014 18:57

....med Emil i värmen, phu så hett idag! Inte klaga, ja vet! Strosat runt på söder, öl, räksallad å träff med Maria på Melanders uteservering, alltid kul å komma in å se en massa folk i farten....tyckte Emil oxå som helt fascinerat tittade runt på allt å alla.

Ovido - Quiz & Flashcards