Alla inlägg under maj 2009

Av nannasblogg - 31 maj 2009 21:17

Sommarens första dag ute på sjön, gissa om solen har tagit, snygga vita ränder har man fått fast jag smorde in mig ordentligt, man lär sig aldrig att solen tar mer på sjön, förresten vi kände för att ta den "lilla" båten idag

som ni kan se här nedan...

Okej, måste väl erkänna då...tyvärr inte den båten som vi va ute med :) men såg den på Bullandö Marinan där vi åt middag och kunde inte låta bli att ta ett foto, den var såååå stor, fattar inte vem som har råd med en sån här båt, inte är de den enda som man brukar se, sen den här Katamaranen var inte så liten den heller...

Av nannasblogg - 30 maj 2009 19:35

Idag har de varit städdag ombord i båten, de är den motorbåten som ni ser längst fram på bilden som är en av C:s käraste ägodelar, för er som känner till båtmärken så är de en Cobolt med en V8 (för min egen del gillar jag mer segelbåt fart ute på sjön inte den hastigheten som den här båten kommer upp i)

Kära nån om karlar skulle skrubba ens hälften så noga hemmet som sin båt eller bil så skulle vi kvinnor aldrig behöva gnälla om att vi alltid ska städa :) Jag har idag verkligen fått bevis på att förmågan finns hos C att kunna skrubba och städa VÄLDIGT bra! Nåja, fint blev de iallafall och imorn blir de en tur ut på sjön...

När de gäller husbygget så har vi inte påbörjat något än, bygglovet är färdigt som jag tidigare skrev, men vi har inte helt enkelt haft tid att sätta igång nått för de har varit så mycke annat de senaste veckorna. C har köpt en till bil till åkeriet (Saaben som ni såg i ett tidigare inlägg) och de är en hel del pyssel med att få igång den, sen har de varit båten som ska förberedas och sjösättas och sen min flytt, men nu ska allt vara klart och vi kan sätta igång med att planera och påbörja bygget. Vi har färdigt med dom som ska gräva grunden, dom kommer nästa vecka och mäter upp och lämnar offert, själva grunden ska C och hans farsa göra själv och sen ska vi ta in snickare för att resa stomme och lägga tak. De är väl de vi ska försöka få färdigt till hösten för sen när själva skalet är färdigt då kan man jobba vidare invändigt i lugn och ro, sådär ja nu fick ni en uppdatering av byggprojektet...

Måste bara visa några bilder på våra Rhododendron buskar som blommar så fint nu...

Dom har nästan blommat färdigt nu..

Nu ska jag se Robinson finalen, håller på Jarmo hoppas han vinner. C åkte ner till sjökrogen med lillmoppen och skulle möta upp några kompisar där, de finns faktiskt en krog även här på landet :) de är riktigt mysigt här nere på lilla sjökrogen http://www.skarmarosjokrog.se/  tar högst 10 min med cykel, de är på samma ställe som vi har båten, gå gärna in på länken och kika, riktig skärgårdsidyll, själva restaurangen är bara en liten lada där båtarna kan lägga till....

Av nannasblogg - 29 maj 2009 21:20

Här har de varit fullt upp dom senaste dagarna...Tog mig runt Vårruset i onsdags, 27 min på 5 km, är inte nöjd, fick ju inte upp farten förrän efter

1 km pga alla som promenerade eller lunkade i spåret, alltså hur smart är de att starta i gruppen "jogga fort" och sen börja gå från starten, nej inga fler Vårrus för min del...tacka vet jag Midnattsloppet :) Nåja, vi fick en stor picknick påse och en medalj efteråt så de var väl värt de ändå..

Igår hade vi utbildnings/inspirationsdag på Clarion Sign (ni vet hotellet med de svarta toapappret) med jobbet. De blev en hel dag + kväll med föreläsningar, min favorit var absolut Lou Rossling som även brukar föreläsa för pedgoger inom skolan, blev alldeles rörd och tårögd av hennes sätt att berätta o de var många fler som blev de. Sen Jan Gunnarsson som berättade många tänkvärda historier om möten han haft med människor som gett han mervärde.

www.talarforum.se/talare/presentation/lou.rossling

www.vardskapet.se/jan+gunnarsson

Efter föreläsningarna var vi ett gäng som gick till Bistro Bohem och tog en drink innan middagen och sen tillbaka till hotellet igen då middagen började. Vi fick en Carpaccio till förrätt och Torsk tandoori med ärtpuré och rostad blomkål till huvudrätt och efterrätt päronpaj med vaniljgrädde, ingen direkt höjdar smakupplevelse men allt gick ner som vanligt. Underhållning bjöds de oxå på under middagen, självaste Gabriel Forss körde allsång, ni som inte vet vem han är kan kika på den här länken www.gabrielforss.com/galleri. Ni känner säkert igen han, han har förresten allsång här ute på Värmdö (Siggesta Gård) på sommaren, duktig var han, vi fick sjunga, kanske inte helt oväntat, mest schlagerlåtar, men de gillar ju jag :) åkte hem efter kaffet, orkade inte stanna till dans (hmm..nu är de nog de där citatet ang. tantvarning från föregående inlägg som stämde in igår för jag började gäspa vid halv tio)..fast jag inte stannade för dans så blev de ändå sent innan jag var hemma..

Idag har jag lämnat över kontraktet och nycklarna så nu har jag ingen lägenhet att åka till längre, kändes lite konstigt när jag lämnade lägenheten och att en främmande person stannade kvar i den, men de känns bra nu när den är uthyrd! Är ensam hemma ikväll, C jobbar natt så jag har passat på att tvätta o städa lite, vill inte vara inomhus i helgen, super varmt ska de ju bli!

Av nannasblogg - 25 maj 2009 20:33

Usch, roligare kan man ju ha de i sommarvärmen, städat badrummet i lägenheten och de innebär ju att rensa avlopp och rören i handfatet..de var inte en vacker syn kan jag säga, varför gör man inte de regelbundet så de slipper bli så läbbigt, nåja, nu är iallafall allt färdigt för besiktningen imorn..något mer har jag inte hunnit med idag.

På onsdag är de Vår ruset och min fot eller egentligen min stor tå/trampdyna är ännu inte bra, gör riktigt ont emellanåt, försöker bita ihop och gå ändå för jag har ju inte råd att "slöa" till nu när vi är i slutspurten av Steg tävlingen :) ska ta massage imorn så jag ska höra om de kan vara en nerv som ligger i kläm som Camilla sa..

Av nannasblogg - 24 maj 2009 22:13

Har storterat in recept i en pärm idag, kom på efteråt att de är väl ändå tantvarning, eller?! Googlade och hittade nedanstående citat gällande tantvarning, fick ännu mer ångest när jag upptäckte att fler än ett citat stämmer in, någon annan som känner igen sig???


Tantvarning är när du ...

.. sitter och klipper ut rabattkuponger för skojs skull och sedan faktiskt använder dem.
.. alltid har något hembakt i frysen att ta fram om det kommer besök.
.. kommer på dig själv med att citera din mamma.
.. köper storpack och myser åt hur billigt det blev att handla på stormarknad i jämförelse med 7-Eleven.
.. byter blomskott med väninnorna.

.. tycker att "husvisning på söndag" låter mer upphetsande än "snabbis på fredag".

.. sitter på krogen en fredagskväll och gäspar och vill gå hem - fast klockan bara är elva.
.. gillar pressveck på brallorna.
.. går och hälsar på din väninna för att titta på hennes nya gardinuppsättning.
.. vill dricka sötsliskig sherry.

.. tycker att det är läskigt när du åker med någon som kör fort.

  
Av nannasblogg - 23 maj 2009 22:09

Idag har vi kört en massa skräp i regnet till soptippen i Hemmesta, efter att vi lämnat tillbaka bilen i Bromma åkte vi till Medis och tog ett glas innan middagen, premiär för mig på en uteservering i år, mycke folk som vanligt, i grann bordet satt de en kändis som jag så klart la märke till :) Tobias från Let´s Dance..De blev inte thaibåten utan Sonjas grek på Bondegatan

 http://www.sonjasgrek.se/  Kan verkligen rekommendera!!

Vi åt en 4 rätters middag med ett glas vin till varje rätt, gissa om man kände sig lite lullig när man gick ut från restaurangen?!  Började med en haloumi/tomat sallade som ni ser här ovan...

Sen kom de in rödbetor med en toast...och sen huvudrätt som man fick välja mellan oxfilé eller lax, vi åt oxfilén...bilden ser inte sådär jätte aptitlig ut så därför lägger jag inte ut den här men de va gott :) lagom stor bit med tanke på att man redan hade ätit två förrätter...

Sen tillsist efterrätten som brukar vara min favorit, tryfflar, mums!! Vi hade inte riktigt räknat med att de skulle ta så lång tid med alla rätter så de blev en lten jogging tur till bussen sen, vi hann precis på minuten...



Av nannasblogg - 22 maj 2009 22:24

Allt gick så smidigt, min soffa har hittat sin plats :) känner mig nästan som hemma..imorn ska jag försöka få plats med mina kläder, innan vi lämnar tillbaka bilen ska vi köra en massa skräp till soptippen som vi har rensat från vinden här, tänkte oxå passa på att stanna till på söder och äta innan vi åker till stugan, kanske Thaibåten, är sugen på thaimat...

Av nannasblogg - 21 maj 2009 22:22

Skönt med sovmorgon idag! Vaknade först halv tio, kände mig riktigt utvilad...sen satte jag igång med att packa de sista och städade allt eftersom, nu har jag bara badrummet kvar. De är så himla skönt att få rensa och slänga, lyckades få ihop ytterligare en sopsäck. Fick mig en rolig och lite nostalgisk lässtund i pausen mitt i allt städande, hittade nämligen mina dagböcker som jag har skrivit sen jag flyttade hit (inte för att de är så många nu men några har de blivit), varför slutade jag med skrivandet egentligen?! Vet inte, de bara rann ut i sanden, nu har jag ju bloggen men här kan man inte skriva allt :) gonatt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards