Alla inlägg under maj 2009

Av nannasblogg - 11 maj 2009 21:27

Här har ni då Simon & Tomas i Nacka Forum igår, dom dukade ett bord o visade saker från bl a DUKA, kan inte säga att de blev så snyggt direkt :) alldeles för mycke krims krams för min smak, samma sak med deras inredning som visas i TV, lite väl mycke färg kan jag tycka...fast dom är ju underhållande...

Meningen var att jag skulle shoppa vår/sommar kläder, men tror ni att jag hittade nått, nä då..,köpte bara bodybutter från Body Shop, Satsumas doft, gissa om den doftar ljuvligt..ahhh..

Länge sen jag gav er en steguppdatering, kanske inte så intressant o läsa om de varje dag :) men för kännedom så är jag fortfarande tvåa på kontoret, vi är sammanlagt 26 st som är med i stegtävlingen..kom på en riktigt bra idé i helgen..på vägen ut till stugan stiger jag av bussen i Hemmesta o går till Saltarö, de är nästan 1 mil enkel väg, så de har jag gjort två dagar i rad, kanske inte så konstigt att mina benhinnor värker idag :(

gonatt!

Av nannasblogg - 10 maj 2009 17:55

Inga inlägg alls här dom senaste dagarna, har haft fullt upp sen i torsdags...

Föreställningen med Claes Hallberg var precis som jag minns han me andra ord riktigt bra!! Va nog första gången jag såg nått på Vasateatern, man är tydligen inte speciellt kulturell av sig...före teatern tog vi ett glas vin o lite mat på de nya Clarion hotellet i stan http://www.clarionsign.se/ 

attans så fräscht de va! På toaletten hade dom svart toapapper, de va ju hur snyggt som helst, undras var man får tag i sånt? De vill jag oxå ha sen när vi får nytt badrum...

I fredags kväll träffade jag gamla jobbgänget från Spånga/Tensta, de blev vin o lite mat igen :) på Bishops Arms i Sumpan..riktigt trevligt...nu planerar vi o ta en kryssning här inom kort, de va inte igår de....

I lördags hade jag bokat in några som skulle komma o kolla på lägenheten, tänkte inte på att ställa klockan på alarm i fredags natt när jag kom hem, vaknar ju alltid så tidigt...gissa om jag flög upp när jag såg att klockan visade 11:30! Vet ni att jag minns inte ens när jag sov så länge sist..tydligen är man visst lite sliten av alla promenader + joggingturer :)

De är ett yngre par som är intresserad av lägenheten, kommer nog att ta dom för jag kan inte vänta så länge till, måste få in allt till Sthlm:s hem snarast...sen har jag vart här ute i stugan sen igår eftermiddag, grillade igår som vanligt, idag har jag vart en sväng till Nacka Forum o strosat i affärer..

Simon & Thomas va där o uppträdde o gav inredningstips, tog i smyg en bild som jag lägger ut sen här..de känns lite fjortisaktigt o ta upp mobilen o knäppa kort överallt, men vad gör man inte för sin blogg :)


Av nannasblogg - 6 maj 2009 21:42

Konstigt..skrev ett inlägg igår men de verkar va helt borta...nåja, de va ett väldigt kort inlägg, skrev att jag hade ett minispa hemma, köpte nytt nagellack, hårtoning o tog ett bad o fixade fötterna som börjar va lite slitna efter alla promenader :)....Äntligen nytt avsnitt av Greys, kan inte Meredith o Grey få till de nångång..oooo nu friade han visst, så romantiskt!

Tog en lång promenad hem idag från jobbet, gick från Skanstull, via Västerbron ända hem till Brommaplan..

Imorn ska vi gå på föreställningen "Hångla mer" med Claes Hallberg, hoppas den är lika bra som hans tidigare föreställningar..

Av nannasblogg - 4 maj 2009 22:01

Måndag igen..inte speciellt händelserik...var uppe tidigt som vanligt, inte för o träna den här gången utan åkte direkt till jobbet, hade en hel del o ta igen eftersom jag va ledig på Valborgsmässoafton..

Har bokat flyttbil idag till på fredag den 22 maj så då bär de av o jag blir lantis på heltid :)...Kämpar vidare i stegtävlingen, börjar faktiskt bli lite less, typiskt mig, tar i för hårt i början..borde kanske träna mer på löpning eftersom Vår ruset närmar sig men eftersom jag egentligen inte gillar o tävla i såna sammanhang så har jag oxå svårt för att träna inför de mer seriöst...Ska lägga mig o läsa en stund, Gonatt på er!

Av nannasblogg - 3 maj 2009 21:15

Oj oj vad jag har packat o röjt idag!! Har slängt fyra sopsäckar + ytterligare två som ska till Stadsmissionen, helt otroligt...har ju inte ens bott här mer än snart tre år, var kommer allt ifrån...

Har ju börjat som sagt o få rutin på de här me o flytta, måste bara ge er en tillbaka blick på min flytthistoria i Sthlm :)...

2001 anlände jag till Sthlm o flyttade i juni till Skärholmen sedan vidare.. 

02 jan/juni - Solberga/Hägersten, 02 juni/aug - Stadshagen/Kungsholmen, 02 aug/03 juli - Alströmergatan/Kungsholmen, 03 aug/04 juli - Mariatorget/Södermalm, 03 aug/05 mars - Stora Essingen, 

05 mars/06 apr - Skarpnäck, 06 apr/09 maj - Brommaplan...

Sammanlagt 8 ställen, inte illa! Fast de är ju inte sista gången, de blir ju nu en nionde gång...funderade idag på var jag egentligen har trivts bäst, när jag ser på de såhär i efterhand så är de helt klart dom två lägenheterna som jag har fått ha egna saker i (Stora Essingen o här i Bromma)...

Jag har inte färdigt än med andrahandshyresgäst till lägenheten så säg till om ni har någon som vill hyra f r o m 1 juni o ett år framåt, omöblerat.. har några pågång som vill komma o titta, men har som sagt inte bestämt nått definitivt än..



Av nannasblogg - 2 maj 2009 21:27

Måste bara visa de här blommande trädet till alla i norra delen av landet som följer min blogg, passerade de på min promenad till lägenheten idag..gick som vanligt av några stationer tidigare, tyvärr verkar de som att stegräknaren la av efter halva vägen, har väl kört slut på den :)

Gick förbi Q8 o köpte flyttkartonger, smidigt att de är så nära här, de blir nog o hyra en bil därifrån oxå till flytten, imorn ska jag sätta igång o packa, ska inte dra me mig så mycke saker nu, de mesta hamnar i förrådet men har lyckats övertala C att han gör sig av med sin osköna soffa så jag kan ta me min :) gissa om de finns mer som jag vill rensa hos han?! Men sen känns de oxå viktigt för mig att få med mig egna saker så att jag känner mig hemma...annars har de vart en riktig avkopplande helg, som jag har sagt tidigare så finns de alltid nått o göra när man har hus t ex idag så har jag staplat ved in i vedbodan, nu finns de o elda så de räcker för dom närmaste 5 åren! Förresten, en liten säck ved kostar ju en hel del o köpa i affären, vi är nog miljonärer på ved, synd bara att de inte är rena pengar som jag kan shoppa för :)






Av nannasblogg - 1 maj 2009 19:42

Igår gick vi över på middag o brasa hos svärföräldrarna som bor ca. 400 meter från oss, där var även C:s syster m. familj, hon har tre små barn mellan 2 mån- 4 år så de fanns underhållning som räckte hela kvällen :)

De blev lite småkyligt på kvällen, tur att de fanns ordentligt me varma kläder. Jag hade oxå den snygga mössan på mig ett tag o tyckte att jag påminde om rumpnissarna i Ronja Rövardotter...

Sov riktigt länge i morse, nåja...till halv tio o de är länge för mig..tog en jogging tur i värmen o sen la jag mig i solstolen med ett glas rosévin o latade mig hela eftermiddan, fasen va svårt de är o få ihop steg (om man inte går ut medvetet o motionerar),fick gå en extra sväng ikväll för o få ihop iallafall 12 000 steg..

Vi har grillat ikväll o faktiskt ätit ute för första gången i år, nu väntar tv soffan, hoppas "Humorgalan" på TV4 är nått o se...

Ovido - Quiz & Flashcards