Direktlänk till inlägg 2 maj 2009

Maj

Av nannasblogg - 2 maj 2009 21:27

Måste bara visa de här blommande trädet till alla i norra delen av landet som följer min blogg, passerade de på min promenad till lägenheten idag..gick som vanligt av några stationer tidigare, tyvärr verkar de som att stegräknaren la av efter halva vägen, har väl kört slut på den :)

Gick förbi Q8 o köpte flyttkartonger, smidigt att de är så nära här, de blir nog o hyra en bil därifrån oxå till flytten, imorn ska jag sätta igång o packa, ska inte dra me mig så mycke saker nu, de mesta hamnar i förrådet men har lyckats övertala C att han gör sig av med sin osköna soffa så jag kan ta me min :) gissa om de finns mer som jag vill rensa hos han?! Men sen känns de oxå viktigt för mig att få med mig egna saker så att jag känner mig hemma...annars har de vart en riktig avkopplande helg, som jag har sagt tidigare så finns de alltid nått o göra när man har hus t ex idag så har jag staplat ved in i vedbodan, nu finns de o elda så de räcker för dom närmaste 5 åren! Förresten, en liten säck ved kostar ju en hel del o köpa i affären, vi är nog miljonärer på ved, synd bara att de inte är rena pengar som jag kan shoppa för :)






 
 
Ingen bild

Erika

3 maj 2009 09:19

Suck suck suck! Ja så där ser det då inte ut här i Sunderbyn... =) Men nu har vi nääääästan slut på snön iaf hihi. Återstår några fläckar i skuggan på framsidan av huset, å någon liten välpackad klump på baksidan...

 
Ingen bild

Margit

3 maj 2009 09:56

hej!! ! Haparannalla eivät ole jäät vielä lähteneet , mutta on aurinko paistanut koko viikon ja lunta vähän .minkä niminen puu se on joka niin kukkii .

 
Ingen bild

Nanna

3 maj 2009 13:15

Mamsen vill veta vad trädet heter, ehh...nån som vet??? Naturkunskap var nämligen aldrig min starka sida i skolan :(

 
Ingen bild

carina

3 maj 2009 15:38

körsbärsträd

 
Ingen bild

crina

3 maj 2009 15:39

eller något annat om trödet har vita blommor :-)

 
Ingen bild

Malla

11 maj 2009 09:22

Såna har vi oxå vid jobbet men det e inte körbärsträd...ingen aning om vad det kan va! Mamma har dock ett körsbärsträd på gården sååå himla fint, ljusrosa/lila blommor nu ett par veckor! ÄNNU finare än dessa till o med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards