Alla inlägg under december 2009

Av nannasblogg - 31 december 2009 12:49

  

...  här nedan kan ni läsa hur mitt 2010 blir..enligt Aftonbladet..ikväll blir de nyårsfirande hos Claes syster o jag ska göra efterrätten..de blir vaniljpannacotta alá Carina..hoppas de blir gott! Hej så länge!  


FISKARNA

19 februari – 20 mars


Drew Barrymore är fisk och får ett utmärkt år för shopping.

Ditt 2010: Äventyret väntar. Du satsar på nöjen, äventyr och resor samtidigt som det går riktigt bra för din karriär. Detta är ett lyckoår för dig och du lyckas med nästan allt du företar dig. Dessutom är du extra charmig.


Kärlek: Ett fint år även om du ibland har svårt att hinna med kärleken. Hösten blir romantisk och dessutom kan det vara dags för ett riktigt stort beslut.

Pengar: Turen är på din sida så detta är ett utmärkt år för små affärer, spontan shopping och försäljning av gamla prylar.



Av nannasblogg - 28 december 2009 20:34

Dagens humör: Sådär lagomt positiv o stressad av allt som ska göras på jobbet, många som är lediga i mellandagar = extra mycke o göra...
Dagens mående: Faktiskt väldigt bra för att vara måndag efter några dagars ledighet.
Dagens borde:
Sluta äta choklad NU!
Dagens frisyr: Nytvättat hår :) även stylad med plattången som jag fick i julklapp, en sån där som både plattar & lockar, super bra!
Dagens klädsel: Vit skjorta, svart kavaj & jeans.
Dagens planer: Jobbat från 8 till 5 och en snabb genomgång av mellandagsrean i Globen Shopping (hittade inget), postade några brev, tog bilen till Mölnvik.
Dagens vill ha: Värme i huset så jag slipper ha fleecejacka och ullfilt på mig.  
Dagens längtan: Att huset blir färdigt fort...
Dagens fundering: Vad ska jag göra till förrätt och efterrätt på nyår?
Dagens beroende: Sista fazer choklad lådan från jul...suck...
Dagens tråkigaste: När väckarklockan visade 5 i morse...
Dagens tidning: Metro

Dagens TV: Året med Kungafamiljen

Dagens radio: Mix Megapol
Dagens låt: Lady Gaga Bad Romance
http://www.youtube.com/watch?v=CAoi_-_EVio

Idéen till listan snodd från Jonnes blogg   

Av nannasblogg - 26 december 2009 18:24

...efter några dagars julfirande i ett rikigt vinterlandskap uppe i norr..packat upp o intagit soffan efter en saftig köttbit till middag,.de smakade gott efter all julmat..jag kan bli så anti jul direkt efter julafton, okej kan sträcka mig till juldagen, men sen blir jag så less på allt som har med julen o göra..glögg, pepparkakor, julmat etc. kan jag inte få ner nått av de o när de gäller julpynt så tar jag gärna ner allt redan imorn   

  

Som mest visade temperaturen -22 grader i Luleå, härligt med frisk luft   ...men inomhus var de destå varmare (lite skillnad mot vår inomhustemperatur) gissa om jag njöt! Vi har fått helpension o blivit så bortskämda med god mat varje dag så hur ska vi klara oss nu...

  

  

  

Visst ser den här tomten läskig ut? Precis som tagen ur en skräckfilm..ser ni ögonen..huua..den står hemma hos syrran i Luleå så ni behöver inte va rädda för att stöta på den...

  

Lite komiskt...som ni ser på bilden så hade jag o Anne lyckats köpa exakt samma top till julafton, hur kan de va möjligt?! Finns på rea hos BikBok nu för 99kr...

    

På Julafton blev vi ett ganska stort gäng, runt elva pers, eller tolv om vi räknar lillskruttan, fast hon sov mest o när de gäller matväg så brydde hon sig inte om julmat utan nöjde sig med samma mat som hon fått sen en månad tillbaka...på gottebordet till efterrätt fanns de så mycke gott o de mesta var hemlagat.. ambitiöst av syrran att baka o fixa med en nyfödd hemma.

  

Lillskruttan (får kalla henne så eftersom hon inte har något namn än) i hennes favoritställning d v s sovande..

  

...o så har jag utsett Årets Mama 2010   ..

    

..sist men inte minst så kom ju tomten tillslut. Victor hjälpte till att dela ut paket för tomten var lite småkrasslig..även dom vuxna blev glada av att få paket som ni kan se av bilden ovan där Claes sitter med famnen full. Jag fick något helt oväntat nämligen en symaskin! Jösses vad jag samlar vuxenpoäng  ... nu ska de sys gardiner här o om jag blir riktigt inspirerad så kanske jag börjar sy mina egna kläääder...hej o hå!



Av nannasblogg - 22 december 2009 20:30

Nu tar jag lite julledigt från bloggandet och återkommer om några dagar när jag är tillbaka från Lule. Vi tar bilen till Arlanda och provar för första gången långtidsparkering, fick förresten både på sms och mejl att man kunde checka in på flyget redan nu..ehh.. ..fattar ingenting, är de nått nytt som har kommit o sen när? Eller är de jag som inte har rest på ett tag..kanske dags o börja resa lite längre än enbart mellan Värmdö o jobbet..nåja, vi behöver iallafall inte bli chockade av kylan uppe eftersom de har vart svinkallt här dom senaste dagarna, känns som att jag går o fryser jämnt, både inne o ute..  ..mammas stickade raggsockar har kommit väl till användning den här hösten/vintern o även den coola mössan..

Ha en riktigt God Jul, ses o hörs snart igen!

Av nannasblogg - 21 december 2009 21:00

...idag, med andra ord nu blir det ljusare igen...ganska svårt att tro när man tittar ut genom fönstret o knappt kan se vägen o de är ju sååååå kallt här...men de gäller o va positiv, snart är våren här   ..knappt två dagar kvar till jul, har ni stressat runt i julhandeln? Själv har jag handlat en del på nätet, vilket är mycket smidigare så slipper man gå runt o leta efter saker o svettas i långa köer, så de mesta är färdigt..en dag jobb kvar sen ska de bli så skönt med ledigt några dagar, ångrar att jag inte tog fler dagar...brukar alltid va efterklok när de gäller ledighet, har så svårt för att planera semester så långt i förväg..lär mig aldrig..fick höra att de är snöstorm uppe i norr o flyget hade visst fått landa i Skellefteå, så vi får se om vi blir kvar i Skellefte till julafton   

Av nannasblogg - 20 december 2009 10:54

      

...eller har snöat som ni kan se av bilderna..gick knappt att öppna dörren, de är väl bra länge sen som Stockholm hade så här mycke snö kring jul..o som ni även kan se så har vårt tält rasat, vi har använt de som förråd nu under bygget, måste ut o skotta fram de o försöka rädda några saker...än så länge verkar vi ha klarat oss undan kräksjukan, peppar, peppar....

Av nannasblogg - 19 december 2009 19:20

...för att inte vi får vinterkräksjukan  ...vi kom hem precis från jullunchen, svärmor började må illa plötsligt o nu ligger hon hemma o kräks..hoppas nu bara vi inte åker på de eftersom vi ska åka upp på onsdag...skulle ju va bara för typiskt om de hände..hur lång är egentligen inkubationstiden? De smittar väl ganska fort?..nåja, de är nog betydligt värre för Claes syrras familj, kan ni tänka er tre små barn samtidigt som ligger o spyr...huuuaaa..

Av nannasblogg - 19 december 2009 09:37

Har haft bloggtorka i veckan..helt enkelt inte haft något att skriva om, men de är alltid lika kul o läsa vad andra skriver..precis som Erika skrev på sin blogg så är de nog många som läser bloggen men vilka de är vet man inte eftersom läsarna lämnar inga spår efter sig..menar då kommentarer...så skärpning på er  o då gäller de mig själv oxå. Veckan har bestått av jobb som vanligt o snöstorm o kyla...de har INTE vart bra för bygget..jisses så dom har slitit för att få färdigt taket..som jag skrev tidigare så har vi de lite glest med isolering för tillfället så ni kan tänka er hur härligt svalt de har vart inomhus..så de gäller att hålla kroppsvärmen med destå mer   ..nu är de iallafall färdig byggt för snickarna innan jul, efter jul är de dags att ta tag i den nya hallen. Idag ska vi på lilla Julafton hos Claes familj, eftersom de blir julfirande uppe i norr i år..vi fick ihop några riktigt dåliga rim igår, tur att man inte är där på julafton när tomten kommer o får skämmas när dom blir upplästa..våra rim är inte alltid så rumsrena   

Ovido - Quiz & Flashcards