Alla inlägg under maj 2013

Av nannasblogg - 31 maj 2013 17:46

...fick jag idag för kläderna som jag förde till loppisbutiken för 3 månader sen....å de innebär att dom sålt för mer än 1000 kr eftersom man får 40% av försäljningen...tycker de gått väldigt bra eftersom de egentligen inte var ett enda märkesplagg vilket innebär att varje plagg kan ju inte kosta ju mer än max nån tia. De fanns en del plagg kvar som hon ville behålla en månad till. Nu samlar jag allt "flickigt" som blivit litet för en ny försäljning i höst. Fyndade dessutom regnkläder när jag ändå var i butiken.

Annars har vi haft en trevlig dag ute på altanen hos Malin å Tilde från mammagruppen, väldigt länge sen vi sågs! Blev ju kanonfint väder fast de såg så mulet ut i morse. Ikväll ska jag försöka hålla mig vaken å se Lets dance finalen, spelar ingen roll för mig vem som vinner...men han Oscar verkar ju ha verkligen ha talang för dans.

Trevlig helg! Imorn börjar sommaren!

Av nannasblogg - 31 maj 2013 06:51

...jo nu är fönsterfoder å fönsterbrädorna på plats på fyra fönster, en balkongdörr å takkupa. Som ni ser så blir de en bredare variant av fönsterbrädor. Fodren målas vita såklart å brädorna ska behandlas. Annars så är allt grundmålat på hela övervåningen, har inte kommit vidare med den riktiga målningen än för fönsterfixet måste bli klart först...men, men målet är att övervåningen å Ellas rum på nedervåningen är färdigt innan lillebror kommer d v s om ca 60 dagar.

Av nannasblogg - 30 maj 2013 15:01

....med utomhuslek å fika..bye, bye...nu dröjer de ett tag tills nästa gång...eller i å för sig kommer de finnas sommarcafe i samma lokal där de finns möjlighet å leka osv men inte riktigt samma sak ändå....fast nog kommer vi ta lediga dagar från dagis i höst å gå till öppna förskolan med lillebror. Efteråt fick jag njuta av en ensamlunch utomhus på café Sasta...shoppade en ny docka med tillbehör som nappflaska å potta, nu har intresset för dockor kommit, de bäddas å matas å pysslas för fullt hemma.

Av nannasblogg - 29 maj 2013 16:30

...säsongsavslutningen av Greys ikväll...herre gu vad den serien är bra!!! Bävar bara för att den ska sluta till nått spännande så man får vänta huuur länge som helst på fortsättningen. Greys å Glamour på sjuan är de enda jag ser på TV...

Av nannasblogg - 29 maj 2013 09:15

...en bra dag (grått å regnigt) för de här projektet som jag tänkt ta tag i ett par månader nu.

Av nannasblogg - 27 maj 2013 06:48

....favoriterna just nu är 6 plastdjur i sån där mjukplast b l a kossor, ett får å häst...iallafall så är de så gulligt för jag hittar dom uppradade lite överallt, som nu ståt alla å tittar ut vid balkongdörren...

Av nannasblogg - 26 maj 2013 19:51

....som glömt morsdag...men så dök dessa blommor upp för en timme sen.

Av nannasblogg - 26 maj 2013 08:26

....till alla mammor! Hur firar ni? Kanske blir en middag på restaurang om vädret håller sig fint till eftermiddan.

Ännu mer blommigt i trädgårn....Rhododododrendon (vet att inte heter eller stavas så men jag säger så för de är så konstigt namn)

Ovido - Quiz & Flashcards