Alla inlägg under oktober 2012

Av nannasblogg - 31 oktober 2012 11:32

...för nästa moment i bygget, nämligen övervåningen. Byggvirket kom i morse, de ska "bara" byggas två sovrum, en liten toa/dusch, ett förråd, ett allrum å trappräcke. Nu blir de ingen lugn å ro inomhus direkt så Ella å jag får hålla oss hemifrån ännu mer nu.

Av nannasblogg - 31 oktober 2012 08:12

....börjar dagen med att tända den fina lyktan som vi fick av Carina å Micke. Dags för bus eller godis igen å som vanligt har vi inge godis, får bli en slant istället.

Av nannasblogg - 29 oktober 2012 15:45

....till tomten står de nu en kryptunnel. Den fanns i öppna förskolan vi besökte idag, ett nytt ställe som vi var till eftersom vårt andra ställe har höstlovsstängt....himla skoj var de å krypa in i den å gömma sig! ja, varför inte...vi har ju redan en gunga som hänger i taket så de är ju redan lite manjana.

Av nannasblogg - 28 oktober 2012 08:39


....en sån duktig tjej som nu bara vill gå å gå, både med vagnen å när man håller i en hand. Hon klarar nästan av att gå själv med vagnen, är lite för ivrig bara.....sen är de nog mer vi som är rädda för att släppa iväg henne så vi traskar efter....hon måste börja lära sig ramla å landa på rumpan. 


P. S Ni som undrar om vi har en gunga i vardagsrummet, jodå de har vi, värsta cirkusen här! 
 

Av nannasblogg - 28 oktober 2012 07:19

....suck, insåg precis att jag har vart vaken sen kl 4 i morse, tyckte väl att jag hunnit med alldeles för mycke fast klockan bara är sju...nåja, kanske för mycke å kräva att en snart 1 åring ska förstå att man ska faktiskt sova en extra timme idag! Till råga på allt så var de smått kyligt inomhus, tror temperaturen vart nere i minus 10 i natt. Nä, man skulle ta å fortsätta se på Nicke Nyfiken.

Av nannasblogg - 28 oktober 2012 07:19

....suck, insåg precis att jag har vart vaken sen kl 4 i morse, tyckte väl att jag hunnit med alldeles för mycke fast klockan bara är sju...nåja, kanske för mycke å kräva att en snart 1 åring ska förstå att man ska faktiskt sova en extra timme idag! Till råga på allt så var de smått kyligt inomhus, tror temperaturen vart nere i minus 10 i natt. Nä, man skulle ta å fortsätta se på Nicke Nyfiken.

Av nannasblogg - 26 oktober 2012 08:58

....minns ni veckoramsorna man körde i skolan? Här är en variant.....


Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting.
Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring. 
Onsdag går jag ut och vankar. 
Torsdag sitter jag i tankar.
Fredag gör jag vad jag vill. 
Lördag stundar helgen till.


Ja, de stämmer väl in på mitt liv numera....nä, kanske inte riktigt men man kan väl säga att veckorna ser rätt likadana ut för oss. Några helgplaner? Nej, inga alls här än så länge iallafall. C ska iväg på ett hedersuppdrag imorn, han ska nämligen vara bestman på ett bröllop så de har filats på tal här i veckan. På tal om bröllop, himmelens roligt med ett kungligt bröllop nästa sommar, nog är hon så himla vacker prinsessan Madelene...men kära nån, vem hade spelat in den där filmsnutten?! Hade dom överhuvudtaget repat nått innan, man undrar ju :)


Snöat har de visst gjort på vissa håll här i storstan men ända ut hit har den hittat, tur är väl de.


Jahap, de var den tiden jag fick sitta vid datorn, trevlig helg! 

Av nannasblogg - 24 oktober 2012 16:24

....fyller år idag, hela 72 år, på självaste FN dagen, grattis, grattis!

Ovido - Quiz & Flashcards