Alla inlägg under augusti 2014

Av nannasblogg - 30 augusti 2014 14:03

...åkte till en liten bakluckeloppis vid köpcentrumet här...jo jag vet, ni är säkert less på å höra om mina loppisbesök men de får ni ändå :)
Fyndade igen....en "dalmantiner" fuskpälsjacka till Ella å en till finklänning i en större storlek. Vi hann även med ansiktsmålning å lek.

Av nannasblogg - 30 augusti 2014 09:19

....efter en varm sommar med halsont å hosta varannan vecka å sen såklart en massa lathet oxå men nu är jag äntligen igång med träningen igen. Får väl se hur länge de håller den här gången. På elva dagar har jag fått ihop 4 mil d v s vart ute nästan varje morgon, sen är de å ta tag i kosten nästa....där har jag slöat till mig ordentligt...min löpning handlar mest om kondition å en timmas "egen tid" för ni vet väl om att viktminskning är 75 % de du stoppar i dig å resterande är träningens förtjänst.

Av nannasblogg - 29 augusti 2014 18:15

....ja, lite av vad vi pysslat med...konstigt väder, ena stunden sol å sen spöregn så vi har hållt oss hemma idag å de är bara bra för varje dag som går om vi håller oss på hemmaplan...en enda nedräkning till onsdagen nu. Igår kom vi iallafall iväg till bullandö på middag. Måste säga att mina små börjar faktiskt bli duktiga på att sitta still en längre stund vid bordet, man hinner oftast äta upp sin egen mat. Vi var nästan helt ensamma på restaurangen, kändes lite vemodigt å se att sommaren är nu över.

Annars har jag som ni ser fixat mer på fotoväggen....ni vet väl att bilderna ska ligga i en rak linje nedtill å sen bygger man på uppåt, så säger nämligen inredningsexperterna på tv å så gör givetvis jag :) De är så härligt med detta kaos som alltid uppstår när jag fixar med annat än barnen, speciellt Emil som riktigt letar efter bus å rätt som de är så hittar man han på köksbordet...men, men så får de bli för färdigt blev de!

Tillsist har vi övat bordsskick, riktigt smart av mig att välja en dag med ris för gissa vem som skurat ris i en timme?! Men vad gör man inte för att se han lycklig med skeden :)

Av nannasblogg - 27 augusti 2014 20:23

....försöker med allt vi kan å dessutom slösar vi ordentligt på handspriten...

Av nannasblogg - 26 augusti 2014 19:42

....länge sen de regnade en hel dag, riktigt tråkigt å dessutom blir man ju så seg i knoppen...men dessa två har vart pigga som vanligt så de var bara å gå ut i regnet å blöta ner oss. Nu har Ella börjat säga att hon vill "träffa kompisarna" så hon börjar nog bli lite rastlös av å ha detta superlånga sommarlov :) sen är de väl den här åldern oxå då kompisar börjar bli allt mer viktiga. Emil har oxå tagit ett steg framåt å blivit "större" för nu dom senaste dagarna har han börjat med att sova bara en gång per dag, efter lunch, så de blir ju bra om han fortsätter så inför dagisstart.

Av nannasblogg - 25 augusti 2014 11:53

....hämtade hem Ellas sovvagn från dagis å rengjorde den å bäddade fint för att Emil skulle börja sova i den hemma, vilket resulterade i att jag hade Emil som skrek å tokvägrade sova i den å Ella som stod bredvid å skrek att hon ville sova i den....så de slutade såhär :)

Av nannasblogg - 24 augusti 2014 12:46

....å den här gången fyndade jag en kostym till Emil, kavaj, byxor å skjorta för 50 kr, använda en gång....men hur söt kommer inte han å vara i den?! Alltid bra å ha om de dyker upp en fest :) Till Ella en matchande festklänning till bl a 3 års kalaset å en massa tröjor som hon valde ut själv, bäst så för då kommer dom till användning.

Av nannasblogg - 23 augusti 2014 15:07

....de går väldigt sakta med "rymmaren" som går sin egen väg. Ella poserar i nyklippt hår, hittade en frissa i närheten som klippte väldigt bra å dessutom hyfsat pris så dit går vi fler gånger! Hon har kommit i en otrolig "tjat period", de "tjatas" om allt som hon inte får just nu på direkten, efter antal gånger så blir nästa steg "snääääääälla mamma" å om inte de räcker då blir de gallskrik. Räcker inte å svara, hon bara maler på   antar att de hör till åldern. Dessutom så "ääääääälskar" hon väldigt många saker, de låter  betydligt sötare när hon säger de än föregående. 

....efter ett tag såg de ut såhär. Ella tyckte de var bäst å hålla rymmaren i handen.

Ovido - Quiz & Flashcards