Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Regn, sol, foton å bordsskick...

Av nannasblogg - 29 augusti 2014 18:15

....ja, lite av vad vi pysslat med...konstigt väder, ena stunden sol å sen spöregn så vi har hållt oss hemma idag å de är bara bra för varje dag som går om vi håller oss på hemmaplan...en enda nedräkning till onsdagen nu. Igår kom vi iallafall iväg till bullandö på middag. Måste säga att mina små börjar faktiskt bli duktiga på att sitta still en längre stund vid bordet, man hinner oftast äta upp sin egen mat. Vi var nästan helt ensamma på restaurangen, kändes lite vemodigt å se att sommaren är nu över.

Annars har jag som ni ser fixat mer på fotoväggen....ni vet väl att bilderna ska ligga i en rak linje nedtill å sen bygger man på uppåt, så säger nämligen inredningsexperterna på tv å så gör givetvis jag :) De är så härligt med detta kaos som alltid uppstår när jag fixar med annat än barnen, speciellt Emil som riktigt letar efter bus å rätt som de är så hittar man han på köksbordet...men, men så får de bli för färdigt blev de!

Tillsist har vi övat bordsskick, riktigt smart av mig att välja en dag med ris för gissa vem som skurat ris i en timme?! Men vad gör man inte för att se han lycklig med skeden :)

 
 
Ingen bild

Anne

29 augusti 2014 18:43

Fantastiskt fina bilder på barnen :-)

nannasblogg

29 augusti 2014 21:40

Tack! Övar bara lite på den enda hela väggen som finns i vardagsrummet, den ska fixas sen så jag får ändå ta bort allt men nått sånt här vill jag ha sen.

 
Ingen bild

Mari

30 augusti 2014 17:14

Var ni på bullandö igår?? Men det var ju vi också, sorry om vi var i en dimma å inte såg....

nannasblogg

30 augusti 2014 17:26

I torsdags var vi där, bjöd svärmor på middag för hon har fyllt 70 år. Vi hade inte missat varandra för de var typ tomt där.

 
Ingen bild

Mari

30 augusti 2014 17:58

Oj, jag tänkte igår, och ja jag kan missa nån även om det är nästan tomt....

nannasblogg

30 augusti 2014 19:27

Nej jag hade inte missat er, de var verkligen helt tomt på restaurangen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards