Alla inlägg under augusti 2013

Av nannasblogg - 31 augusti 2013 19:03

...oj, oj här byts de blöjor för fullt på dockan, såklart hon vill ha en egen bebis å ta hand om när jag bara drar runt på med Emil hela tiden...tror nog hon dragit fram alla blöjor som finns :)

Vi har haft en lugn hemmalördag, Ella är lite snorig så jag ville inte dra iväg nånstans...ca en månad på dagis så de är väl dags för lite basilusker.

Av nannasblogg - 30 augusti 2013 14:44

...senaste veckorna har de byggts något så tråkigt som ett nytt pumphus...eftersom vi inte har kommunalt vatten utan egen brunn så behövs de ett större vattenreningssystem som tar ganska stor plats.

P.S Lägger in en bild som ser mindre kul ut men de är mest för farsan där uppe i norr så han får se hur de ser ut eftersom han har vart med å hjälpt till från början.

Av nannasblogg - 29 augusti 2013 12:39

....börjat så smått å fixa i Emils bok å även fått ihop några sidor i en fotobok till han, de blir bara en sida här å där men sen en vacker dag så är de klart. Jag blir bara lite frustrerad av att inte kunna göra färdigt på en gång men de är bara å vänja sig, så kommer de å vara ett bra tag framöver.

Av nannasblogg - 28 augusti 2013 16:55

....gick en sväng ner till stranden efter dagis, vädret är ju helt otroligt fint å varmt fortfarande...termometern i bilen visade 27 grader när jag åkte till BVC...skulle aldrig kunna tro att de är slutet av augusti! Vi hade de riktigt mysigt helt ensamma på stranden, Emil sov i vagnen så jag kunde ägna mig bara åt Ella.

....min lilla kille växer så fint...5 veckor = 5020 g, 57 cm lång, storlek 56 på kläder börjar han fylla ut nu så vi har så smått tagit fram stl 62.

Av nannasblogg - 27 augusti 2013 19:34

....efter dagis å eftermiddagslek...

Av nannasblogg - 26 augusti 2013 20:56

....sen "barnflickan" mommo lämnade huset å efter sig lämnade hon en välfylld frys med en massa gott fika å bröd som hon bakat å dessa har jag såklart mumsat på, inte bra...fast vågen visar - 10 kg sen Emil kom å de går sakta neråt fast jag inte ansträngt mig nått, kanske amningen hjälper lite? .....sen har hon fixat jordgubbar å blåbär...dessutom skinande rena fönster, köket putsat utvändigt å invändigt å sen har hon regelbundet skurat golven å fixat med tvätten å inte minst tagit hand om Ella. Ja, så ni ser, man skulle ha en sån barnflicka på heltid, de känns som att de var en månad sen hon åkte, inte en vecka, vad betyder de? Att jag har haft fullt upp kanske :) ja, de är klart man är ju inte direkt sysslolös men de fungerar faktiskt över förväntan, visst uppstår de emellanåt stunder med "kaos" men de känns som att jag börjar bli varm i kläderna å lär mig hitta olika praktiska lösningar för att undvika "kaoset"
Emil är då så sällskapssjuk så han ligger inte ensam vaken länge förrän han gråter förtvivlat så tårarna sprutar, gulleplutten....å visst blir de så att "Nicke Nyfiken" å Ipaden får rycka in som barnvakt speciellt på kvällarna då jag blir sittandes med Emil vid bröstet men å andra sidan så är Ella utomhus nästan hela sin vakna tid från ca 7-8 till minst 18 varje dag så nå värst dåligt samvete behöver jag nog inte ha. De känns som att Ella vuxit så mycke sen hon började dagis....ser så roligt ut när hon är så "mallig" på morgonen å sätter på sig skorna å vinkar å säger hej då å ger slängpussar å låtsas gå iväg.

Vad händer annars då? jo, vardagarna ser rätt lika ut, från ca 5:30-6:00 är båda vakna fram tills Ella går på dagis kl 9 sen somnar Emil :) å sover som bäst ett par timmar. De har nu blivit så att jag åkt å handlat å fixat saker tills de vart dags för hämtning vid 13:30, eller bara hängt hemma...nu senast idag träffades vi tre som fått ett syskon från mammagruppen, Emil har i dagsläget två tjejer å välja på :) Eftermiddagarna har vi mest skrotat runt på tomten i de fina vädret å Ella har haft en kompis här nästan varje eftermiddag i veckan. Nä, nu är de dags å sova nattinatt!

Ovido - Quiz & Flashcards