Alla inlägg under augusti 2013

Av nannasblogg - 24 augusti 2013 15:14

....i farmor å farfars pool. Nu har Vattenhuset som har simskolor för barn öppnat här hyfsat nära oss, kanske jag skulle våga mig på å börja där med henne?!

Av nannasblogg - 23 augusti 2013 13:12

....världens finaste Emil hela en månad idag! Vi väntar på de första leendet som ju är så himla gulligt när de kommer å man ser att de är ett riktigt svarsleende å inte magknip :) De ser ut som att de inte är så långt borta.

Av nannasblogg - 18 augusti 2013 21:11

....tjejerna har haft så kul ihop, här är de bus i hundens säng.

Av nannasblogg - 18 augusti 2013 14:13

....sista dagen för mamsen här så jag tänkte passa på å visa loppisen för henne. Gjorde jättebra fynd, mest "dagiskläder" till Ella men även lite leksaker. Fanns en hel del barnsaker den här gången.

Tur att jag gjorde en massa fynd för mitt tålamod var inte på topp idag, en bidragande orsak är ju den här ständiga sömnbristen. Ella gnällde i vagnen "gå, gå, komma, komma" å lillebror som vi trodde skulle ju bara sova så fint i vagnen...jo säkert, han knorrade å tillslut skrek efter mat (trots att jag matat innan vi åkte)...säger bara vilket kaos om jag vart där själv :) nä, de blir inga fler gånger med båda två så länge han är ett sånt här matvrak.

På tal om matvrak, alltså HUR mycke kan/får en såhär liten äta egentligen?! Måste nog kolla med BVC om de är normalt, de är de säkert men man undrar ju när inte ens ersättning gör att han sover längre än två timmar i streck.

Fick även lite gåträning med syskonvagnen, har inte blivit så många promenader än mer än till postlådan, första gången jag var iväg med vagnen i bilen...den är då väldigt smidig å fälla ihop å lyfta, de är bara jag som är ovan fortfarande. Lyfta tungt får jag ju egentligen inte förrän om ca två veckor men måste säga att jag har fuskat massor nu, de funkar inte annars, tycker de är så jobbigt å alltid ropa på hjälp så fort de kommer ett lyft moment. Nä, nu ska jag ta en kaffe å pusta ut för båda barnen sover!

Av nannasblogg - 17 augusti 2013 19:29

...så de sitter fint med ett glas rött å en bit choklad, mums!

Av nannasblogg - 16 augusti 2013 13:52

....idag har vi vart iväg på BVC besök, den andra sen Emil föddes, första besöket var ett hembesök bara ett par dagar efter att vi kom hem från BB. Han tappade ju lite för mycke i vikt efter födseln, vid utskrivningen hade han gått ner från 3855 till ca 3430, men efter tre veckor å lika många sömnlösa nätter med tuffa nattpass så väger han nu hela 4400 g!!! Hans kurva gick rakt upp :) skönt att all matning har gett resultat, till största del är de fortfarande amning, ger ersättning typ två gånger per dygn å sen såklart om jag måste iväg själv å lämnar han hemma.

Fick även tips hur jag kan försöka vända hans dygnsrytm så han sover lite längre pass på natten, ska se om de kan fungera. Ja, annars flyter dagarna på här, har inte kommit iväg så långt hemifrån än, bara typ till affären. Ella har haft sin sista inskolningsdag idag å de går fortfarande bara fint t o m sovpassen å hon har redan vart där själv både igår idag, känns himla kul att hon trivs så bra!

Av nannasblogg - 13 augusti 2013 18:06

...har nu fått en Stokke stol å sitter utan bygel, gjorde ett fynd på blocket, 300 kr, så de var bara å gasa iväg med bilen å hämta. Behöver kanske målas om men de får bli i framtiden när jag har lite å göra d v s om några år.

Ovido - Quiz & Flashcards