Alla inlägg under juli 2009

Av nannasblogg - 31 juli 2009 22:26

Då var de dags för ännu ett djur som höll på att skrämma livet ur mig igår morse på joggingturen, en stor grävling låg i diket och den hoppade till när jag passerade och jag kan säga att de gjorde mitt hjärta också!

Träffade Carina igår på Tiffanys på Götgatan, vi drack inte bara rosé utan vi åt en hel massa :) först en Haloumi sallad sen Nachos och tillsist delade vi på en kladdkaka och äppelpaj som ni ser här på bilden, riktigt mumsigt!!

Trevligt och avslappnat ställe om man bara vill sitta och skvallra lite....

Så skönt att semestern har börjat..har inget speciellt inbokat mer än att på torsdag kommer mamsen på besök för första gången hit ut till stugan. Får se vad vi hittar på men de lutar mot att vi åker till Fjäderholmarna och ser på teater...

Av nannasblogg - 29 juli 2009 19:54

Fick nya numret av Fitness Magazine idag, precis när jag nu har tömt två Carte D´or glassbyttor, suck! Börjar sakta komma in i semester feeling igen. Till helgen ska vi gå på dop, är anti mot alla traditionella dop presenter som spargrisar, fotoalbum i silver, skedar osv, köpte iallafall ett halsband med två olika hängen; ett hjärta med månadssten och bokstaven A (hon ska heta Anna) i silver...

Fick ett presentkort på sminkkurs till Make Up Store av tjejerna i födelsedagspresent i våras, superbra present!! Tack än en gång! Nu börjar jag bli så sugen på att boka tid, men vill ju ha nått att bli fin till, känns meningslöst att bara gå dit och sen åka hem och tvätta bort allt..skulle verkligen behöva gå till frissan också, tyvärr brukar jag vänta  för länge d v s tills jag är så less så jag går till första bästa som har tid sen blir de alltid halvbra tyvärr..

Av nannasblogg - 27 juli 2009 21:35

Nu börjar nedräkningen till nästa semesterperiod, bara 4 dagar kvaaaaar...egentligen spelar de ingen roll om man jobbar nu, känns ändå inte som sommar med de här vädret.

Har ni märkt att de börjar bli mörkt ganska tidigt nu på kvällarna? När jag tittar ut nu så ser jag att de börjar skymma redan, hösten är verkligen påväg, huua...Jag har fått en dålig vana, har fastnat i evighets serien 2 1/2 män, till på köpet sänder dom flera avsnitt per kväll,  den är ju bara för rolig!!

Av nannasblogg - 26 juli 2009 18:13


Mmmmmm...om ni inte har provat dom här så måste ni göra de! Carte Dórs Cappucino och kola smak, har båda hemma och gissa om de är svårt att hålla sig ifrån frysen. Ser samtidigt på Leila bakar i TV4 +, de gör ju inte att man blir direkt mindre sötsugen..

Har ju längtat efter sovmorgon hela veckan och i helgen kan jag säga att de har jag haft, vaknat vid halv tio både på lördag och idag, har inte gjort så mycke nytta mer än klippt gräsmattan och de vanliga med tvätt och lite småstäd här hemma. På tal om landet och alla djur som finns här (som jag har berättat om tidigare) såg en orm idag vid carporten den ringlade iväg i väldig fart när den såg mig...eller vänta nu de kanske var en snok?! Nåja, läskigt ändå undras vad som dyker upp nästa gång här på Saltarö Zoo...

Köpte hem ett paket kräftor igår, har inte smakat än de blir kanske nästa helg, snart är de ju kräftpremiär och de brukar alltid innefatta en årlig kräftskiva, tyvärr inte den traditionella på Mallas mysiga balkong eftersom hon flyttat, men hörni tjejer är de inte dags att vi spikar ett datum :)






Av nannasblogg - 24 juli 2009 21:35

Äntligen fredag!! Längtat efter sovmorgon hela veckan, förstår inte varför jag har vart så trött och seg varje morgon och eftermiddag, speciellt när jag åker buss hem på eftermiddagen, då har de vart värsta gäsp maraton...har inget inbokat i helgen, tänkte mest bara slappa och vara hemma, kanske tar en tur med bilen till Mölnvik och kikar i affärer...

Nu har vi fått slutgiltigt besked angående bygglovet från kommunen så allt är klart med bygganmälan, bara spika på nu! Längtar mest efter badrummet och min stoooora garderob som jag ska få, nuvarande lösning är INTE bra, känns inge kul alls att shoppa kläder när inget får plats här, kanske lika bra de då sparar jag pengar :)...måste berätta om en granne som vi har här mittemot oss, hon brukar ha loppis i hennes garage. Nu har hon plockat ihop små buketter med blommor från sin trädgård och lagt ut en liten plåtburk dit man får lägga 20 kr för en bukett, visst är de gulligt!

Igår när jag var påväg hem med cykel från bussen så väntade C med en stor bukett blommor precis när jag svängde in på gården, han ville bidra med en slant till vår granne och tänkte samtidigt överraska mig :)


Av nannasblogg - 22 juli 2009 19:54

Här har de bara varit jobb hela veckan, vardagarna brukar inte se så spännande ut direkt, är för de mesta väldigt tidigt uppe och kommer hem kring sju på kvällen och eftersom C jobbar ofta kväll så får jag roa mig själv här hemma...inte för att de är några problem, är ju lite av en eremit :)

Någon som ser på Stora Byggslaget på TV3 ? Såg en häftig grej med färg i dagens avsnitt, dom skulle måla en vägg och till färgprov hade dom en kaffekopp med just den turkosa färgen som dom ville ha, med koppen gick dom till färgbutiken som i sin tur läste av färgen i en apparat och sen blandade till den och de blev exakt den färgen! Såg förresten att båda husen är till salu på hemnet, tänkte om någon är sugen på att bli husägare :) http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/456748  

2 miljoner är utgångspriset, lite coolt att all inredning, möbler etc. ingår i priset, gäller att få bra grannar för husen ligger ju väldigt nära varandra...

Av nannasblogg - 19 juli 2009 17:52

Här har de varit fullt upp sen förra helgen, sommargästerna åkte hem i onsdags och sen har jag och C vart ute med båten några dagar. Vi kom hem igår, åkte sen direkt hem till Carina som bjöd på Sangria och Italiensk buffé, trevligt och gott!! Idag är de sista dagen på semestern för den här gången, har en massa bilder från i veckan!

Här ser ni Anne, Pia, Oliver och Victor som njuter av mina grillspett med basilika potatis + två röror, till efterrätt blev de hallon/choklad mousse, de var några som klagade på att de var liiiite väl mycke i skålarna :)

Innan middagen tog vi en tur med båten, både Oliver och Victor fick köra, Pia och Anne satt mest och lekte paparazzi när vi passerade några "mindre" strandvillor....

Oliver är en riktig crosskille och blev såklart såååå sugen på att testa C:s lilla pocketbike....

Sen har jag hunnit med ännu fler barnaktiviteter i veckan, besök på Junibacken och Skansen på självaste allsångsdagen, gissa om de va folk! Vi lyssnade och fick se en mycket liten skymt av Alexander Ryback och Lars Christers...

Pippiföreställning på Junibacken. Jag gillar Sagotåget som finns på Junibacken, riktigt proffsigt gjort, för er som inte varit där så är de några av Astrid Lindgrens sagor som uppsatta i en sagovärld i miniatyr, den världen åker man igenom i vagnar samtidigt som sagorna berättas...

Första gången jag såg en påfågel som öppnade sina fjädrar, såg riktigt mäktigt ut, de var som att den visade upp sig med flit för alla åskådare på Skansen...

Ingen stress här inte...ser ut o ha riktigt gött ut i solen efter maten :)

Sen tillsist båtturen i veckan, torsdag - lördag, vi började med sol och bad på en ö som heter Fågelsången, de var mer eller mindre myrinvasion på den här ön så vi fick flytta oss allt längre ut mot vattnet...

Mina favoritsnacks för tillfället :) testa om ni inte har gjort de, till på köpet lågkalori vilket inte är helt fel, påsen avnjöts i solen med en och annan dagens..

Efter myrön åkte vi vidare till en naturhamn för övernattning inte långt från Sandhamn...

Vi hade med oss engångsgrill och grillade grönsaker och fläskkarré på en klippa, helt ensamma fick vi vara, mysigt!

Nåja, kanske inte helt ensamma, några nyfikna objudna gäster fick vi allt...

På kvällen satt vi länge i båten och läste, lyssnade på Ulf Lundell och Lars Winnerbäck och tittade på den fina solnedgången...

Därefter åkte vi vidare till Sandhamn...

Solade och badade och på eftermiddagen lyssnade vi på ett band som spelade på After Beachen, sådär bra... Vi åt middag på Värdshuset och gick sen vidare till hotellet och drack mojitos...sen kan jag säga att de inte blev mycke sömn den natten för mig, vid våran brygga hade nämligen ett gäng killar fest hela natten och då menar jag HELA, till ca kl.9:00 spelade dom musik högt och dansade, fattar inte hur dom orkade hålla igång så länge!

Sandhamn är himla mysigt, lummigt med små gränder och röd/vita gamla hus, verkligen värt att ta en promenad runt bland husen..


En trädgård hade gigantiska rosor!! Aldrig sett något liknande...

Självklart så fick jag åter igen riktigt kraftiga insektsbett på benen, de har svullnat upp rejält och blivit små blåsor som vätskat, fattar inte varför jag alltid får så stora utslag, den här gången tror jag att de kom från bromsar och inte mygg, tar gärna emot tips på bra medel mot bromsar och mygg! Har provat de mesta nu men inget verkar hjälpa...

Av nannasblogg - 13 juli 2009 21:22

 Min mage är alldeles proppfull av sådana här färggranna saker, har nog smällt i mig minst ett halvt kilo..kan knappt röra mig...så kan de gå när man inte kan låta bli allt gott på taxfree!! Vi kom hem idag eftermiddag, nu vet jag hur det ser ut på Viking line en söndag - måndag, de är barnfamiljernas kryssningsdagar :) Jag har nog varit med om allt som går att göra ombord med barn d v s bollhav, Ville Viking avdelning med bl a dockteater, barnbufféer , barndiscotävling etc..så alla som vill ut och åka båt med barn, fråga mig jag vet vad ni kan göra :)

Här ser ni Victor i en danspose på discot, han var så söt där han stod och shejkade loss. Jag tyckte de va modigt av han att gå upp på dansgolvet ensam (kan säga att de gör inte moster när hon går på disco). Oliver som också var med oss han höll sig till spelautomaterna och blev mer eller mindre besatt av dom, vann gjorde han i och för sig men förlorade lika minst lika mycke...

I rummet med bollhavet gällde de att ducka för bollarna flög omkring hejvilt..

Tyvärr missade jag nästan hela dockteatern men de lilla jag såg var riktigt spännande och bra humor. Ni som aldrig sett barnteater eller en biofilm för barn, gör de, lovar att ni får skratta gott!

Vi åt som vanligt buffé och spanade in alla kändisar från tv programmet Färjan, tyvärr hade vi otur för de var ingen inspelning den här turen, vilket vi hade hoppats..


Prövade en ny drink, Italian Mojito, gjord på camapari istället för rom, mums! Så de blev att inhandla en flaska camapari, rom, sen såklart Läkerol Salvi (stooor påse) + en massa godis (suck)...en trevlig kryssning blev de, lugnt och barnvänligt!!!


Ovido - Quiz & Flashcards