Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

Ville Viking kryssning

Av nannasblogg - 13 juli 2009 21:22

 Min mage är alldeles proppfull av sådana här färggranna saker, har nog smällt i mig minst ett halvt kilo..kan knappt röra mig...så kan de gå när man inte kan låta bli allt gott på taxfree!! Vi kom hem idag eftermiddag, nu vet jag hur det ser ut på Viking line en söndag - måndag, de är barnfamiljernas kryssningsdagar :) Jag har nog varit med om allt som går att göra ombord med barn d v s bollhav, Ville Viking avdelning med bl a dockteater, barnbufféer , barndiscotävling etc..så alla som vill ut och åka båt med barn, fråga mig jag vet vad ni kan göra :)

Här ser ni Victor i en danspose på discot, han var så söt där han stod och shejkade loss. Jag tyckte de va modigt av han att gå upp på dansgolvet ensam (kan säga att de gör inte moster när hon går på disco). Oliver som också var med oss han höll sig till spelautomaterna och blev mer eller mindre besatt av dom, vann gjorde han i och för sig men förlorade lika minst lika mycke...

I rummet med bollhavet gällde de att ducka för bollarna flög omkring hejvilt..

Tyvärr missade jag nästan hela dockteatern men de lilla jag såg var riktigt spännande och bra humor. Ni som aldrig sett barnteater eller en biofilm för barn, gör de, lovar att ni får skratta gott!

Vi åt som vanligt buffé och spanade in alla kändisar från tv programmet Färjan, tyvärr hade vi otur för de var ingen inspelning den här turen, vilket vi hade hoppats..


Prövade en ny drink, Italian Mojito, gjord på camapari istället för rom, mums! Så de blev att inhandla en flaska camapari, rom, sen såklart Läkerol Salvi (stooor påse) + en massa godis (suck)...en trevlig kryssning blev de, lugnt och barnvänligt!!!


 
 
Ingen bild

Erika

14 juli 2009 19:29

Ni verkar ha haft det kuligt värre!!! =) Å nog tror jag att Moster Nanna åxå glider upp på dansgolvet själv efter några glas vin! =)

 
Ingen bild

Malla

15 juli 2009 08:55

Fast det kanske inte lille Victor tycker e så kul - efter några glas vin menar jag ;o)
hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nannasblogg - 20 december 2014 10:39


....ha en riktigt avkopplande jul. Nu går jag över till Instagram å stänger därmed den här bloggen, känner att jag är numera mer en "Instagrammare" d v s har bara korta inlägg. På Instagram kan ni följa mig på Nanna38, blir kanske något inlägg här...

Av nannasblogg - 18 december 2014 20:15


...HJÄRTA till 72901...

Av nannasblogg - 18 december 2014 19:50


....visst är de gulligt med barnens pyssel från dagis. Så stolt Ella som kom hem med en tomte å en gran. Emil hade spritsat en egen pepparkaka. ...

Av nannasblogg - 14 december 2014 15:37


....vart på en julmarknad/loppis med självaste jultomten på plats, ja de är vad vi gjort idag! Fyndade en del bl a en lila kappa till Ella, skjorta, vintermössa, två par crocs skor till Emil. Även en prinsessklocka så nu ska vi börja öva på klockan.....

Av nannasblogg - 14 december 2014 07:50


Ovido - Quiz & Flashcards