Alla inlägg under augusti 2009

Av nannasblogg - 31 augusti 2009 20:37

Såhär ser de då ut...kantelement + isolering finns på plats och nästa steg blir att mäta ut avloppsrör och sen lägga ut värmeslingor. De som har tagit tid är just utmätning av kantelement, viktigt för annars blir huset snett och de är inte så trevligt om allt lutar :) Känner mig piggare idag så de var nog bara en tillfällig svacka jag hade igår...eftersom de är den första september imorn så tänkte jag som så många andra börja mitt nya hälsosamma liv, inhandlat nytt batteri till stegmätaren så nu är de bara att sätta igång igen med promenaderna. Jag brukar ju alltid köpa ett träningskort till gym den här årstiden men har inte riktigt bestämt mig för om de är någon idé, frågan är om jag orkar ta mig till ett gym efter jobbet när resvägen hem är så lång...

Av nannasblogg - 30 augusti 2009 21:40

....redan när jag steg upp så ville jag bara gå och lägga mig igen, har vart så frusen, trött och känt mig tung i huvudet, hoppas de inte är någon förkylning på gång bara...förresten har vi ett svinis fall på jobbet, tur att den personen håller sig hemma...

Har iallafall tagit mig utomhus en stund idag, vi tog båten till Bullandö och åt en tidig middag, de blåste rejält ute på sjön men när solen tittade fram då va de riktigt skönt!

Av nannasblogg - 29 augusti 2009 18:29

Fusk-cheesecake i glas

Fusk-cheesecake (4 port)

4 st  digestivekex

4 dl  blåbär

200 gram  cream cheese

2 dl  kesella vanilj

0,5 dl  florsocker

1. Smula kexen grovt i fyra glas eller skålar.
2. Rör ihop cream cheese och hälften av Kesellan med florsockret. Blanda i bären men spar lite till dekoration.
3. Skeda upp blandningen över kexsmulorna. Toppa med resten av Kesellan och dekorera med blåbären. Servera direkt.


För alla er som har vart i blåbärsskogen så är de här en super god och enkel efterrätt!! Fixade middag idag till byggarna här, blev grillat med ugnsgratinerad potatis, rotfrukter med fetaost och svarta oliver och sen den här efterrätten, riktigt lyckat blev de...ska ta bilder på bygget imorn så ni får se att de börjar hända saker här :)

Av nannasblogg - 27 augusti 2009 20:57

 Biokvällen blev istället några glas rosé på före detta "Kickis" på Kungsgatan som numera är nedlagt och ombyggd till Barbeque Steakhouse & Bar, trevligt ställe om man bara vill sitta och skvallra lite...bye the way, så hade jag inte glömt biljett bokningen :) trodde helt enkelt inte att 200 lediga platser skulle gå ner till 10 på två dagar, lite snopet stod vi där i kön och såg hur platserna bara minskade ju närmare vi kom biljettdisken..nåja, "Sommaren med Göran" får vänta, den går nog ett tag till...Äntligen fredag och helg snart!

Av nannasblogg - 24 augusti 2009 20:49

....till världens sötaste toypudel "Minni". Hon är så himla sällskapssjuk, nu ligger hon här bredvid mig i soffan och är helt slutkörd efter en lång promenad. Hon är inte så van vid långa motionsrundor :) men jag passade på att motionera mig själv också när jag ändå fick sällskap..vill också ha en hund, är ändå ensam så ofta på kvällarna så de skulle va mysigt, fast de går nog inte, de skulle ändå bli för många dagar då hunden skulle få vara ensam hemma..men när jag blir pensionär DÅ ska jag minsann skaffa hund :)

Oj jösses vad bilderna blev stora...

Av nannasblogg - 23 augusti 2009 20:06

Vi kom precis hem från födelsedags firande hos svärmor som fyller 65 år idag, vilken härlig sommardag idag! Vi satt ute hela eftermiddagen och fikade och sen efter fikat tog vi ett par glas vin i solen :)

Igår kväll hände en rolig sak, eller kanske lite grym :) Vi (eller C) har en ful lampa som jag kommer att slänga så fort vi får i ordning här, de är egentligen en helt vanlig golvlampa med en plafond...

Den drar till sig flugor som bara den och är omöjlig att rengöra, man måste typ skruva isär hela lampan, fattar inte vem som har konstruerat den..nåja, iallafall så råkade jag se hela senariet när en fluga flög rakt in i lampan och de bara surrade till och sen steg de upp en rökstrimma från lampan och därmed drog flugan sin sista suck :) såg lite grymt ut...och precis då såg jag på filmen "Den gröna milen" som gick på TV igår kväll och i samma stund så rök de ur öronen på en person som stektes i elektriska stolen..snacka om trevlig lördagkvälls underhållning, så roligt har vi de på landet :) nu blir de destå mysigare, ska avsluta helgen med lite kräftor, räkor och aioli...

Av nannasblogg - 22 augusti 2009 20:56

Jag hade väntat mig fler visningshus men vi var iallafall nöjda efter dagen, fick massor med idéer och bra information från utställarna...förutom visningshus fanns de ett tält med utställare från olika företag som sålde bl a fönster, kaminer, värmepumpar och så förstås Viasat, gissa vem som stod där vid deras monter och gav dom konstruktiv kritik?! De finns en person här hemma som inte är helt nöjd om jag säger så..

Ett av mina favorithus, Borohus, som är mer funkisstil..

Dogge Doggedolito förstökte få igång publiken med sin låt "Rör på Göten" men de gick väl sådär, såg inte en skymt av hiphopare på den mässan direkt..till lunch åt vi något så ovanligt som Vildsvinskebab, de såg ut som vanlig kebab men smakade inte som de, segare köttbitar :) undra om de va vildsvin...

 

Visst är de fint med ljus i trappan? Tänk att de finns så många olika varianter av trappor och välja på..trappsteg i valnöt på en vit balk skulle bli så himla snyggt!

 

För att inte tala om badrum och val av kakel, jisses!! Hur ska man kunna bestämma sig.. 

 

Såg så snygga innerdörrar, den nedanför till badrum och sen i helglas som kanske skulle passa till arbetsrum..

Tillsist blev vi kvar på SPA bad avdelningen..försäljare har då verkligen talets gåva (i och för sig annars bli man väl inte långvarig i de yrket)....

På mässor delas de alltid ut en massa gratistidningar om inredning och hus så nu ska jag snart krypa ner och bläddra tills jag somnar...ha en fortsatt trevlig helg!!

Av nannasblogg - 21 augusti 2009 22:28

Byggare Bob har redan somnat in efter veckans dubbla skift, bygget och sen vanligt jobb...själv roar jag mig med att se på avsnitt av Idol 2007 :)

Imorn bär de av till Husmässan i Botkyrka, kameran ska med och hoppas vi får massor med tips och idéer..


Ovido - Quiz & Flashcards