Alla inlägg under augusti 2009

Av nannasblogg - 20 augusti 2009 21:05

 Har småätit hela veckan, en liiiiten bit varje kväll har känts som att de inte räknas :) direkt från frysen, men nu är den nästan slut, sparade en bit till C..nu har jag förbjudit honom att köpa sånt här för min karaktär är lika med obefintlig..såg förresten en rolig sak på tunnelbanan, reklam från Teknikmagasinet, en liten gris som du placerar i kylskåpet så varje gång du öppnar kylskåpsdörren då grymtar den högt..skulle i och för sig inte räcka med en gris i kylskåpet får nog köpa flerpack!

VIsste ni förresten att inredarna Simon & Thomas från TV3 har en butik på Odengatan som heter London W8,  http://www.londonw8.se/ såg att dom visade från butiken i kvällens program..i butiken finns de ett ljusrum som visar hur belysning kan påverkar stämning och utrymme i ett rum, kanske skulle ta och åka dit och kika...

Av nannasblogg - 19 augusti 2009 20:48

Är fortfarande lite småkrasslig efter förkylningen.... 

De märks att skolorna har börjat för de är så mycke folk på bussarna nu...har nästan glömt bort den långa sommar semestern som man hade förut som skolfröken, tänk att de är 3 år sen, känns så himla avlägset, så fort de går att anpassa sig till nya rutiner...o nej, ja vill inte tillbaka till skolan om ni undrar de :) 

Vilken hysteri de är med svininfluensan, kommer säkert gå som en löpeld genom alla dagis och skolor nu, har inte förstått riktigt men är de farligt?

Ska snart uppdatera med bygg bilder, de fixas och donas med grunden nu men de tar sin tid eftersom de måste göras vid sidan av vanligt heltidsarbete..men, men de går som planerat iallafall...


Av nannasblogg - 18 augusti 2009 21:22

Kan inte friidrotts VM sluta snart, vem orkar se på de där varje kväll..är de inte dags för Idol snart :) ..tack o lov så kom nya IKEA katalogen idag så de finns något vettigt att göra...

Av nannasblogg - 16 augusti 2009 18:13

De blev en riktig fest igår med allt som hör till en kräftskiva!! Man är ju så snygg i sån där hatt, ehh..Trots att festen började redan kl.15 så var vi inte hemma förrän efter tolv i natt. Jag var förvånansvärt klok nog att hålla mig borta från snapsen så jag känner mig rätt pigg idag...blev charmad hela kvällen av familjens snart 5 månader gamla bebis som sög på tummen och tittade på mig med sina stora blåa ögon...

Bordet var så fint dukat så jag passade på att ta ett kort innan "slafsandet" började. Vi satt ute på deras inglasad uteplats på altanen så trots att de började regna i natt så kunde vi sitta ute hela kvällen, något liknande måste vi också göra sen på våran altan :) Såg så läckert ut när mörkret kom och alla lyktor tändes och poolen lyste upp..men visst känner även ni att hösten har börjat komma?

Sista semesterdan idag, känns som att jag har vart ledig länge trots att de bara är två veckor..ser fram emot hösten och husbygget, kommer säkert gå i rasande fart fram till jul..

Förresten så till kräftorna igår fick vi Erik Lallerstedts aioli (finns i chili och lime smak) första gången jag smakade någon av hans såser, så himla gott!! Hmm...min blogg börjar mer och mer likna en produkt och mat tips blogg..nåja, hoppas någon har nytta av de jag försöker rekommendera :)



Av nannasblogg - 15 augusti 2009 13:46

Idag blir de kräftskiva hos C:s syster, de ska bli gott!!

Om ni vill testa ett nytt shampoo och balsam så prova Aussie, finns att köpa på Kicks och kostar strax under hundralappen per flaska, gillar den skarpt! Hittade den i någon skvallertidning, någon kändis som använde den så jag gick på de såklart. Aussie har även en 3 minuters hårkur som reder ut håret ordentligt, har länge haft problem med trassligt hår efter tvätt men inte nu längre...




Av nannasblogg - 14 augusti 2009 20:51

Igår eftermiddag hade vi så härligt väder här ute så vi tog vårat pick och pack och åkte ner till båten för att stanna ett par dagar ute på sjön. Precis när vi hade packat ner allt och startat båten då kom första regndropparna...men vi tänkte att de är säkert bara en skur och så vi åkte iväg ändå. Väl framme ungefär vid Möja då blev himlen alldeles svart och de började ösa ner så de var bara att vända och åka hemåt igen. Lite läskigt ute på sjön när regnet öste ner, såg knappt ut från båten...nåväl, vi kom hem iallafall välbehållna och de var bara att packa upp allt igen..

Har ni smakat på den här? En nyhet bland cidersortimentet, super god!!! Den här iskall med Estrellas Favoritmix påse, de ni, de är fredagsmys för mig :)

Har ägnat dagen åt att bl a göra en priskalkyl på alla nya fönster som ska inhandlas till huset, nu måste vi verkligen bestämma oss för vad/hur vi ska ha de och de är inte lätt! Ritningarna förändras varje dag :) alltid något nytt som man kommer på, som tur är så blir de bara bättre ju mer vi planerar och ritar om...



Av nannasblogg - 12 augusti 2009 18:10

Här var de däppt i däsan, har väl åkt på en lättare sommarförkylning, började känna mig lite krasslig redan igår eftermiddag, blev lite nojjig och började googla på symtomer för svininfluensan..huuua...nåja, jag proppar i mig Echinagard droppar och tror på att de hjälper så då gör de nog de...

Tro inte att jag har fått ligga och lata mig för de, nej då..idag kom materialet till grunden, lastbilen kunde inte köra in på gården så vi fick lasta av ALLT för hand och bära/köra med skottkärra alla saker från vägen in på gården :( och de var inte lite saker de...nu blir de inte mer jobb för mig idag, snorar vidare här på soffan resten av kvällen..


Av nannasblogg - 12 augusti 2009 11:08

Någon mer än jag som vill se filmen? Vad sägs om nästa vecka?....

Ovido - Quiz & Flashcards